Hlavnou hviezdou stánku Škody na autosalóne v Ženeve bude štúdia VisionS. Stojí na modulárnom podvozku MQB.
Novinkou tejto štúdie je jej plug-in-hybridný pohon. Spaľovací motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 250 Nm spolupracuje s elektromotorom o trvalom výkone 40 kW a maximálnym krútiacim momentom 220 Nm. Ten je integrovaný do šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG, ktorá prenáša výkon na predné kolesá.
Pri zadnej náprave je umiestnený druhý elektromotor s výkonom až 85 kW s maximálnym krútiacim momentom 270 Nm, ktorý pracuje nezávisle na pohone prednej nápravy. Štúdia má teda inteligentný pohon všetkých kolies, ktorý sa zaobíde bez mechanického prepojenia pohonu predných a zadných kolies.
Automobil akceleruje so systémovým výkonom 165 kW (225 k) z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximálnu rýchlosť takmer 200 km/h. Na 100 km jazdy postačí v normovanom cykle s 1,9 litra benzínu. V čisto elektrickom režime prejde Škoda VisionS až 50 km, s oboma druhmi pohonu na jedno tankovanie/nabitie až 1000 km.
"Dizajn je viditeľne ovplyvnený českým kubizmom a tradičným českým umením výroby krištáľového skla. Línie sú jasné, precízne a ostré. Na markantne konturovaných plochách vytvára hra svetla a tieňa silné efekty, zvýraznené zelenou farbou Island," hovorí tlačová správa. Foto: Škoda
Na marcovom autosalóne tak asi neuvidíme sériovú podobu dlho očakávaného SUV od Škody. Okrem štúdie VisionS predstaví česká automobilka v Ženeve modely Octavia RS 4×4 a Octavia G-TEC s automatickou prevodovkou.