Škoda predstaví v Ženeve svoju elektrickú budúcnosť

225-koňový plug-in hybrid VisionS ukazuje dizajnový smer, ktorým sa chce automobilka v najbližších rokoch vybrať. V interiéri nájdeme šesť sedadiel v troch radoch.

(Zdroj: Škoda)

Hlavnou hviezdou stánku Škody na autosalóne v Ženeve bude štúdia VisionS. Stojí na modulárnom podvozku MQB.

Novinkou tejto štúdie je jej plug-in-hybridný pohon. Spaľovací motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 250 Nm spolupracuje s elektromotorom o trvalom výkone 40 kW a maximálnym krútiacim momentom 220 Nm. Ten je integrovaný do šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG, ktorá prenáša výkon na predné kolesá.

Pri zadnej náprave je umiestnený druhý elektromotor s výkonom až 85 kW s maximálnym krútiacim momentom 270 Nm, ktorý pracuje nezávisle na pohone prednej nápravy. Štúdia má teda inteligentný pohon všetkých kolies, ktorý sa zaobíde bez mechanického prepojenia pohonu predných a zadných kolies.

Článok pokračuje pod video reklamou

Automobil akceleruje so systémovým výkonom 165 kW (225 k) z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximálnu rýchlosť takmer 200 km/h. Na 100 km jazdy postačí v normovanom cykle s 1,9 litra benzínu. V čisto elektrickom režime prejde Škoda VisionS až 50 km, s oboma druhmi pohonu na jedno tankovanie/nabitie až 1000 km.

skoda_visions_geneva_02_r2421_res.jpg

"Dizajn je viditeľne ovplyvnený českým kubizmom a tradičným českým umením výroby krištáľového skla. Línie sú jasné, precízne a ostré. Na markantne konturovaných plochách vytvára hra svetla a tieňa silné efekty, zvýraznené zelenou farbou Island," hovorí tlačová správa. Foto: Škoda

Na marcovom autosalóne tak asi neuvidíme sériovú podobu dlho očakávaného SUV od Škody. Okrem štúdie VisionS predstaví česká automobilka v Ženeve modely Octavia RS 4×4 a Octavia G-TEC s automatickou prevodovkou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 114
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 985
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 109
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 787
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 455
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 676
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 293
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 451
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 145
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 626

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.