Najnovšou štúdiou Opel GT Concept nám nemecká automobilka chce ukázať svoju víziu športového auta budúcnosti. Jej oficiálna premiéra je naplánovaná na autosalóne v Ženeve.
Konštruktéri sa pri navrhovaní dvojsedadlového športového auta zamerali na odľahčenie vozidla, a tak jeho hmotnosť neprekračuje 1000 kg. Ako tradične pri tvorbe konceptov môžu dizajnéri popustiť uzdu svojej fantázii.
Okrem odvážnych tvarov sa pohrali aj s farbami. Trojfarebnú kombináciu oživuje najmä červená, ktorá sa dostala aj na predné pneumatiky.
Vnútri zaujmú sedadlá, ktoré vďaka rôznemu farebnému vyhotoveniu pôsobia kontrastne. Volantom vzdali dizajnéri hold modelu Opel GT zo 60-tych a 70-tych rokov.
V minulosti bolo v prípade automobilov značky často kritizované množstvo gombíkov, napríklad u predchádzajúcej generácie Astry, v ktorých sa šofér mal problém vyznať. Počas týždňového testu sme si na toto riešenie nedokázali zvyknúť.
Teraz prostredníctvom konceptu GT ukazuje Opel presne opačný extrém, pretože v aute nenájdete ani jeden gombík. Ovládanie množstva funkcií zvládne šofér vďaka hlasovému ovládaniu, prípadne centrálnemu touchpadu.
Revolučné ma byť rozhranie HMI (Humane Machine Interface). Prepojenie človeka a stroja sa má plne prispôsobiť požiadavkám vodiča. Systém sa postupne učí zvyky vodiča a podľa situácie mu vyberie tú správnu hudbu, prispôsobí teplotu interiéru, či navrhne trasu v navigácii.
V prípade nutnosti systém upozorní vodiča hláseniami: “Buď opatrný. Neprehliadni motocykel za nami!“ GT Concept sa neprispôsobuje len vodičovi, ale aj vonkajšej situácii, do úvahy berie najmä situáciu na ceste.
Odvážny koncept nemôže mať klasické zrkadlá, ale namiesto nich poslúžia kamery a monitor. V prípade tohto konceptu sa dva kruhové monitory s obrazom zo “zrkadiel“ nachádzajú po stranách šoféra. Ostatné informácie zobrazuje veľký stredový displej.