Peugeot 2008 je na trhu od roku 2013. Pre francúzsku automobilku sa stáva čoraz dôležitejším modelom, keďže objemy jeho predajov odvtedy neustále rastú.
Celosvetová výroba dosiahla za ten čas celkovo 515 000 vyrobených kusov. Po troch rokoch mu preto Peugeot doprial malé osvieženie v podobe modernizácie.
Množstvo chrómu ostalo
Keďže dnes predáva najmä vzhľad, Francúzi sa logicky rozhodli zvýrazniť jeho dizajn. Na robustnosti mu majú pridať rozšírené blatníky, prahové lišty, ale aj nová, vertikálne členená maska chladiča.
Do masky chladiča dizajnéri včlenili aj logo vzpínajúceho sa leva, ktorého pôvodné miesto bolo na kapote. Už z prvej fotky vidno, že minimálne v prednej časti si vynovený Peugeot zachoval množstvo chrómových častí.
Len dva objemy, ale široká paleta motorov
Do ponuky pribudol nový stupeň výbavy s názvom GT Line. Paleta motorov pozostáva z piatich benzínových a šiestich naftových agregátov.
V prípade zážihových pohonných jednotiek ide o rôzne verzie trojvalca PureTech s objemom 1,2 l. Ich výkon sa pohybuje od 81 do 100 kW a spolupracujú s päť alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, prípadne šesťstupňovou automatickou prevodovkou EAT6.
Rovnako aj v prípade dieselu sa jedná o rôzne varianty rovnakého motora, tentokrát s objemom 1,6 l. V závislosti od motorizácie ostáva na výber päť a šesťstupňová manuálna prevodovka. V prípade nafty však automatickú prevodovku EAT6 nahrádza staršia robotizovaná šesťstupňová prevodovka.