Navigovať medzi kancelárskou budovou a obchodným domom je pre dnešné systémy hračka, dokonca pritom vedia využiť aj reálne dáta z premávky. Teraz treba pre múdru babu v smartfóne či zabudovanej navigácii naučiť, ako nájsť správny vchod do parkoviska, voľné parkovacie miesto a vodiča odnavigovať ku chladiacemu regálu, kde majú práve zľavu na vykostené kuracie stehná.
Dnes je najväčšou výzvou výrobcov navigačných systémov tzv. posledná míľa. Výrobcovia tvrdia, že ide o ďalší veľký krok - systémy sa musia naučiť, ako nás navigovať aj pešo, po obchodoch či parkoviskách.
Po budove vás budú sprevádzať zvukové vlny
Problémom je najmä to, že satelitný systém GPS nemá dostatočnú presnosť a funguje len na otvorenom priestranstve, nie v budovách alebo podzemných garážach. Preto treba pripraviť riešenie, ktoré bude presné a nezávislé na satelitoch.
Mitsubishi demonštruje, ako sa bude dať systém využiť na navigovanie po parkovisku. Foto: Mitsubishi
Spoločnosť Mitsubishi Electric Corporation vyvíja systém, ktorý dokáže navigovať chodcov vďaka kombinácii siete Wi-Fi a lokalizovania pomocou zvukových vĺn. Smartfón so zapnutou navigáciou sa pripojí ku prístupovým bodom Wi-Fi, ktoré zaznamenávajú zvuk, pričom musia byť najmenej tri. Keď smartfón začne vysielať zvukové vlny, prístupové body ho vedia lokalizovať podľa času, ktorý prejde, kým k nim zvukové vlny dorazia.
Technológia príde do praxe už budúci rok
Totuo technológiou dokáže Mitsubishi Electric lokalizovať smartfón s presnosťou na jeden meter. Presnosť je vyššia, než pri GPS, a mala by postačovať na navigáciu po budove či po parkovisku k zaparkovanému autu.
Akustická lokalizácia sa dá dodatočne primontovať k už existujúcim Wi-Fi routerom, a smartfóny sú na túto technológiu pripravené. Ide teda o riešenie, ktoré nemusí byť náročné uviesť do používania.
Komerčné spustenie prevádzky je naplánované na apríl 2017. Ak sa často strácate v podzemných garážach, musíte si zatiaľ vystačiť s tým, že si auto odfotíte do mobilu spolu s číslom parkovacieho miesta.