Talianska automobilka vyrábajúca najmä športové modely stála posledné roky v tieni Ferrari, Lamborghini či Pagani. Zaujať chce na autosalóne v Ženeve, kde premiéru absolvuje prvé SUV spomedzi týchto značiek. Pripomíname, že prvý koncept SUV - vtedy pod menom Kubang - predstavila ešte v roku 2003.

Maserati potrebuje SUV ako soľ, pretože jej súčasné portfólio tvoria len starnúce a neatraktívne modely. Športiaky GranTurismo a GranCabrio sú už dávno za zenitom a sedany Quattroporte a Ghibli nedokázali prilákať zákazníkov nemeckých automobiliek, ako automobilka očakávala.
Levante ide v stopách Cayennu
Pritom konkurenčné značky dokázali práve svojimi modelmi SUV osloviť aj novú klientelu. Najznámejším príkladom je Porsche s modelom Cayenne. Jeho úspech chce zopakovať aj Bentley Bentayga, Jaguar F-Pace či pripravovené SUV od Rolls-Royce.
Jedným z dôvodov, prečo vývoj modelu trval tak dlho je to, že Maserati odmietlo použiť techniku koncernu Fiat Chrysler, do ktorého patrí - konkrétne podvozok a pohon Jeepu Gran Cherokee.
Technické parametre neprekvapia
SUV od Maserati má pohon všetkých kolies, osemstupňovú automatickú prevodovku, pod kapotu sa dostanú šesťvalcové benzínové a naftové motory, možno aj osemvalec s výkonom 500 koní. Aj keď bude Levante vybavené vzduchovým podvozkom s variabilnou svetlou výškou, od auta žiadne terénne schopnosti nemožno očakávať.
Prvé kusy už zišli z výrobného závodu Mirafiori v Turíne. Začiatok predaja je v Európe naplánovaný na jar tohto roku, do konca roka bude v predaji aj na ostatných kontinentoch.