Maserati zverejnilo fotky Levante, svojho prvého SUV

Športovo-luxusné SUV mala automobilka predávať už dávno. Predstaví sa až na marcovom autosalóne v Ženeve.

(Zdroj: Maserati)

Talianska automobilka vyrábajúca najmä športové modely stála posledné roky v tieni Ferrari, Lamborghini či Pagani. Zaujať chce na autosalóne v Ženeve, kde premiéru absolvuje prvé SUV spomedzi týchto značiek. Pripomíname, že prvý koncept SUV - vtedy pod menom Kubang - predstavila ešte v roku 2003.

Maserati potrebuje SUV ako soľ, pretože jej súčasné portfólio tvoria len starnúce a neatraktívne modely. Športiaky GranTurismo a GranCabrio sú už dávno za zenitom a sedany Quattroporte a Ghibli nedokázali prilákať zákazníkov nemeckých automobiliek, ako automobilka očakávala.

Levante ide v stopách Cayennu

Pritom konkurenčné značky dokázali práve svojimi modelmi SUV osloviť aj novú klientelu. Najznámejším príkladom je Porsche s modelom Cayenne. Jeho úspech chce zopakovať aj Bentley Bentayga, Jaguar F-Pace či pripravovené SUV od Rolls-Royce.

Jedným z dôvodov, prečo vývoj modelu trval tak dlho je to, že Maserati odmietlo použiť techniku koncernu Fiat Chrysler, do ktorého patrí - konkrétne podvozok a pohon Jeepu Gran Cherokee.

Technické parametre neprekvapia

SUV od Maserati má pohon všetkých kolies, osemstupňovú automatickú prevodovku, pod kapotu sa dostanú šesťvalcové benzínové a naftové motory, možno aj osemvalec s výkonom 500 koní. Aj keď bude Levante vybavené vzduchovým podvozkom s variabilnou svetlou výškou, od auta žiadne terénne schopnosti nemožno očakávať.

Prvé kusy už zišli z výrobného závodu Mirafiori v Turíne. Začiatok predaja je v Európe naplánovaný na jar tohto roku, do konca roka bude v predaji aj na ostatných kontinentoch.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 205
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 477
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 339
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 764
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 168
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 578
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 993
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 270
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 004
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 948

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Píše Vladimír Bednár

Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.