Maserati zverejnilo fotky Levante, svojho prvého SUV

Športovo-luxusné SUV mala automobilka predávať už dávno. Predstaví sa až na marcovom autosalóne v Ženeve.

(Zdroj: Maserati)

Talianska automobilka vyrábajúca najmä športové modely stála posledné roky v tieni Ferrari, Lamborghini či Pagani. Zaujať chce na autosalóne v Ženeve, kde premiéru absolvuje prvé SUV spomedzi týchto značiek. Pripomíname, že prvý koncept SUV - vtedy pod menom Kubang - predstavila ešte v roku 2003.

Maserati potrebuje SUV ako soľ, pretože jej súčasné portfólio tvoria len starnúce a neatraktívne modely. Športiaky GranTurismo a GranCabrio sú už dávno za zenitom a sedany Quattroporte a Ghibli nedokázali prilákať zákazníkov nemeckých automobiliek, ako automobilka očakávala.

Levante ide v stopách Cayennu

Pritom konkurenčné značky dokázali práve svojimi modelmi SUV osloviť aj novú klientelu. Najznámejším príkladom je Porsche s modelom Cayenne. Jeho úspech chce zopakovať aj Bentley Bentayga, Jaguar F-Pace či pripravovené SUV od Rolls-Royce.

Jedným z dôvodov, prečo vývoj modelu trval tak dlho je to, že Maserati odmietlo použiť techniku koncernu Fiat Chrysler, do ktorého patrí - konkrétne podvozok a pohon Jeepu Gran Cherokee.

Technické parametre neprekvapia

SUV od Maserati má pohon všetkých kolies, osemstupňovú automatickú prevodovku, pod kapotu sa dostanú šesťvalcové benzínové a naftové motory, možno aj osemvalec s výkonom 500 koní. Aj keď bude Levante vybavené vzduchovým podvozkom s variabilnou svetlou výškou, od auta žiadne terénne schopnosti nemožno očakávať.

Prvé kusy už zišli z výrobného závodu Mirafiori v Turíne. Začiatok predaja je v Európe naplánovaný na jar tohto roku, do konca roka bude v predaji aj na ostatných kontinentoch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.