Nový Renault Mégane je v predaji, zanechal dobrý prvý dojem

Mégane vyzerá atraktívne a má dobrú ponuku asistenčných systémov. Odradiť môže naladenie podvozka a vyššia cena.

(Zdroj: Janka Frolová)

Pri príležitosti spustenia jeho predaja sme absolvovali krátke stretnutie s novým Renaultom Mégane. Je postavený na platforme CMF, ktorú zdieľa s viacerými modelmi Renaultu (Espace, Kadjar, Talisman) aj Nissanu.

V základných parametroch tak nový Mégane neprekvapí. Pod kapotou sa nachádzajú benzínové a naftové motory s objemom 1,2 až 1,6 litra, manuálna alebo dvojspojková prevodovka. Vzadu nájdeme zavesenie s torznou tyčou, vo verzii GT natáčanie zadných kolies 4Control.

So svetlami ako z iného auta

Dôležité je, že Renault zabalil známu technológiu do veľmi atraktívneho obalu. Aj základný model má vpredu denné LED svietenie v tavre C, ktoré autu dáva charakteristický vzhľad. Obrovské zadné svetlá síce pôsobia ako z iného - výrazne väčšieho - auta, no celok vyzerá veľmi dobre.

Z výbavy spomenieme najmä širokú paletu asistenčných systémov. V ponuke je adaptívny tempomat, čítanie dopravných značiek a systém upozorňujúci na opustenie jazdného pruhu mimoriadne nepríjemným zvukovým signálom.

img_4652_r1104-r572-st.ir3-_t600.jpg

S každou ďalšou generáciou Renaultu Mégane sa kosoštvorec na prednej maske zväčšuje. Foto: Janka Frolová

Prvé kilometre sme absolvovali s preplňovaným 1,2-litrovým motorom vo verzii so 130 koňmi a šesťstupňovým manuálom. Prevodovka je na pomery Renaultu veľmi presná, zaujalo nás však mykanie radiacej páky pri stlačení aj pustení plynového pedálu.

S prevodovkou budete počas jazdy pracovať často. Ako je pre malé preplňované motory typické, aj 1,2 TCe sa zobúdza až pri vyšších otáčkach (okolo 3000 ot./min.) a tak sa nemôžete spoľahnúť na silu v celom spektre otáčok. Vo vyšších otáčkach však motor príjemne ťahá a auto sa pohybuje celkom svižne. Motor je tiež veľmi tichý.

Náprava s torznou tyčou by mala šetriť priestor

Najväčším sklamaním z prvých kilometrov bol podvozok. Kus, na ktorom sme jazdili, mal relatívne malé šestnásťpalcové kolesá, no napriek tomu sa nedokázal s rozbitými slovenskými cestami kultivovane vysporiadať. Pritom nešlo o vibrácie, ako skôr hlučné dunenie a búchanie.

Vinu čiastočne pripisujeme jednoduchej konštrukcii zadnej nápravy, skôr však je problém v jej naladení výrobcom a šetrení na tlmiacich materiáloch. Zavesenie s torznou tyčou je oproti viacprvkovému priestorovo úspornejšie - no v interiéri to necítiť. Kufor má len priemerný objem a na zadných sedadlách je miesta poskromne.

Vyhotovenie kabíny nás jednoznačne oslovilo. V testovanom aute bol interiér celý čierno-čierny, no má príjemne jednoduché tvary a dobré rozmiestnenie ovládacích prvkov. Infotainmentový systém R-Link považujeme za jeden z tých použiteľnejších na trhu.

Polokožené čalúnenie výbavy Intens je vyslovene nádherné, vzorovaná látka pripomínajúca zamat vyzerá ako z francúzskeho módneho domu.

Rozhodne nakoniec cena

Cena Renaultu Mégane začína pri 12 990 eur s atmosférickým benzínovým motorom s objemom 1,6 litra v základnej výbave Life. Verzia GT s 205-koňovým motorom a dvojspojkovou prevodovkou EDC - ide o pohonné ústrojenstvo prevzaté z Clia R.S. - stojí 21 990 €.

V porovnaní s konkurenciou ako Kia Cee'd či Peugeot 308 sa nám zdá cena trochu vysoká. Mégane má síce veľmi príjemný interiér a najlepšiu ponuku asistenčných systémov, no jazdné vlastnosti Kie a Peugeotu sú podstatne lepšie dotiahnuté.

Definitívny verdikt vyslovíme po marcovom redakčnom teste.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 583
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 11 882
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 368
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 953
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 247
  6. Kam do tepla v januári? 2 159
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 861
  8. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 627
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 269
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 1 182

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ilumináti, pedofília a ŠtB. Špinavý boj o Hrad sa rozbieha

Na Kisku pred voľbami vytiahli scientológiu, na Drahoša iluminátov. Hoaxy môžu pomôcť Zemanovi vyhrať.

DOMOV

Dobré ráno: Česi si dovolili, čo si u nás ani Fico netrúfol

Ako prebiehajú české prezidentské voľby.

KOMENTÁRE

Zeman sa buď zaprie, alebo prehrá

Konfrontačná kampaň tentoraz stačiť nebude.

DOMOV

Kosík rozšíril zoznam Lexových káuz

S Lexom sa spája viac ako desať káuz.

Neprehliadnite tiež

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.

Filmový Mustang Bullitt sa vracia v najlepšej kondícii

K premiére zelenej klasiky vznikol aj krátky film.

Dopravná hádanka: Kedy môžete jazdiť po vyšrafovanej ploche?

Vodiči si cez šikmé čiary skracujú cestu.