Nový Renault Mégane je v predaji, zanechal dobrý prvý dojem

Mégane vyzerá atraktívne a má dobrú ponuku asistenčných systémov. Odradiť môže naladenie podvozka a vyššia cena.

(Zdroj: Janka Frolová)

Pri príležitosti spustenia jeho predaja sme absolvovali krátke stretnutie s novým Renaultom Mégane. Je postavený na platforme CMF, ktorú zdieľa s viacerými modelmi Renaultu (Espace, Kadjar, Talisman) aj Nissanu.

V základných parametroch tak nový Mégane neprekvapí. Pod kapotou sa nachádzajú benzínové a naftové motory s objemom 1,2 až 1,6 litra, manuálna alebo dvojspojková prevodovka. Vzadu nájdeme zavesenie s torznou tyčou, vo verzii GT natáčanie zadných kolies 4Control.

So svetlami ako z iného auta

Dôležité je, že Renault zabalil známu technológiu do veľmi atraktívneho obalu. Aj základný model má vpredu denné LED svietenie v tavre C, ktoré autu dáva charakteristický vzhľad. Obrovské zadné svetlá síce pôsobia ako z iného - výrazne väčšieho - auta, no celok vyzerá veľmi dobre.

Z výbavy spomenieme najmä širokú paletu asistenčných systémov. V ponuke je adaptívny tempomat, čítanie dopravných značiek a systém upozorňujúci na opustenie jazdného pruhu mimoriadne nepríjemným zvukovým signálom.

img_4652_r1104-r572-st.ir3-_t600.jpg

S každou ďalšou generáciou Renaultu Mégane sa kosoštvorec na prednej maske zväčšuje. Foto: Janka Frolová

Prvé kilometre sme absolvovali s preplňovaným 1,2-litrovým motorom vo verzii so 130 koňmi a šesťstupňovým manuálom. Prevodovka je na pomery Renaultu veľmi presná, zaujalo nás však mykanie radiacej páky pri stlačení aj pustení plynového pedálu.

S prevodovkou budete počas jazdy pracovať často. Ako je pre malé preplňované motory typické, aj 1,2 TCe sa zobúdza až pri vyšších otáčkach (okolo 3000 ot./min.) a tak sa nemôžete spoľahnúť na silu v celom spektre otáčok. Vo vyšších otáčkach však motor príjemne ťahá a auto sa pohybuje celkom svižne. Motor je tiež veľmi tichý.

Náprava s torznou tyčou by mala šetriť priestor

Najväčším sklamaním z prvých kilometrov bol podvozok. Kus, na ktorom sme jazdili, mal relatívne malé šestnásťpalcové kolesá, no napriek tomu sa nedokázal s rozbitými slovenskými cestami kultivovane vysporiadať. Pritom nešlo o vibrácie, ako skôr hlučné dunenie a búchanie.

Vinu čiastočne pripisujeme jednoduchej konštrukcii zadnej nápravy, skôr však je problém v jej naladení výrobcom a šetrení na tlmiacich materiáloch. Zavesenie s torznou tyčou je oproti viacprvkovému priestorovo úspornejšie - no v interiéri to necítiť. Kufor má len priemerný objem a na zadných sedadlách je miesta poskromne.

Vyhotovenie kabíny nás jednoznačne oslovilo. V testovanom aute bol interiér celý čierno-čierny, no má príjemne jednoduché tvary a dobré rozmiestnenie ovládacích prvkov. Infotainmentový systém R-Link považujeme za jeden z tých použiteľnejších na trhu.

Polokožené čalúnenie výbavy Intens je vyslovene nádherné, vzorovaná látka pripomínajúca zamat vyzerá ako z francúzskeho módneho domu.

Rozhodne nakoniec cena

Cena Renaultu Mégane začína pri 12 990 eur s atmosférickým benzínovým motorom s objemom 1,6 litra v základnej výbave Life. Verzia GT s 205-koňovým motorom a dvojspojkovou prevodovkou EDC - ide o pohonné ústrojenstvo prevzaté z Clia R.S. - stojí 21 990 €.

V porovnaní s konkurenciou ako Kia Cee'd či Peugeot 308 sa nám zdá cena trochu vysoká. Mégane má síce veľmi príjemný interiér a najlepšiu ponuku asistenčných systémov, no jazdné vlastnosti Kie a Peugeotu sú podstatne lepšie dotiahnuté.

Definitívny verdikt vyslovíme po marcovom redakčnom teste.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení
  1. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  2. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  3. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  5. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  6. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  9. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 404
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 268
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 083
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 721
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 198
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 550
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 508
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 306
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 287
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 055

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Keď je prezident Zeman bojovníkom za pravdu

Najnovšie ocenenie je mnohým Čechom na smiech.

ŠPORT

Spor pokračuje. Neymar mal požiadať vedenie, aby predalo Cavaniho

Roztržka začala v zápase proti Lyonu.

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.