SME

Nový Renault Mégane je v predaji, zanechal dobrý prvý dojem

Mégane vyzerá atraktívne a má dobrú ponuku asistenčných systémov. Odradiť môže naladenie podvozka a vyššia cena.

(Zdroj: Janka Frolová)

Pri príležitosti spustenia jeho predaja sme absolvovali krátke stretnutie s novým Renaultom Mégane. Je postavený na platforme CMF, ktorú zdieľa s viacerými modelmi Renaultu (Espace, Kadjar, Talisman) aj Nissanu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V základných parametroch tak nový Mégane neprekvapí. Pod kapotou sa nachádzajú benzínové a naftové motory s objemom 1,2 až 1,6 litra, manuálna alebo dvojspojková prevodovka. Vzadu nájdeme zavesenie s torznou tyčou, vo verzii GT natáčanie zadných kolies 4Control.

So svetlami ako z iného auta

Dôležité je, že Renault zabalil známu technológiu do veľmi atraktívneho obalu. Aj základný model má vpredu denné LED svietenie v tavre C, ktoré autu dáva charakteristický vzhľad. Obrovské zadné svetlá síce pôsobia ako z iného - výrazne väčšieho - auta, no celok vyzerá veľmi dobre.

SkryťVypnúť reklamu

Z výbavy spomenieme najmä širokú paletu asistenčných systémov. V ponuke je adaptívny tempomat, čítanie dopravných značiek a systém upozorňujúci na opustenie jazdného pruhu mimoriadne nepríjemným zvukovým signálom.

img_4652_r1104-r572-st.ir3-_t600.jpg

S každou ďalšou generáciou Renaultu Mégane sa kosoštvorec na prednej maske zväčšuje. Foto: Janka Frolová

Prvé kilometre sme absolvovali s preplňovaným 1,2-litrovým motorom vo verzii so 130 koňmi a šesťstupňovým manuálom. Prevodovka je na pomery Renaultu veľmi presná, zaujalo nás však mykanie radiacej páky pri stlačení aj pustení plynového pedálu.

S prevodovkou budete počas jazdy pracovať často. Ako je pre malé preplňované motory typické, aj 1,2 TCe sa zobúdza až pri vyšších otáčkach (okolo 3000 ot./min.) a tak sa nemôžete spoľahnúť na silu v celom spektre otáčok. Vo vyšších otáčkach však motor príjemne ťahá a auto sa pohybuje celkom svižne. Motor je tiež veľmi tichý.

SkryťVypnúť reklamu

Náprava s torznou tyčou by mala šetriť priestor

Najväčším sklamaním z prvých kilometrov bol podvozok. Kus, na ktorom sme jazdili, mal relatívne malé šestnásťpalcové kolesá, no napriek tomu sa nedokázal s rozbitými slovenskými cestami kultivovane vysporiadať. Pritom nešlo o vibrácie, ako skôr hlučné dunenie a búchanie.

Vinu čiastočne pripisujeme jednoduchej konštrukcii zadnej nápravy, skôr však je problém v jej naladení výrobcom a šetrení na tlmiacich materiáloch. Zavesenie s torznou tyčou je oproti viacprvkovému priestorovo úspornejšie - no v interiéri to necítiť. Kufor má len priemerný objem a na zadných sedadlách je miesta poskromne.

Vyhotovenie kabíny nás jednoznačne oslovilo. V testovanom aute bol interiér celý čierno-čierny, no má príjemne jednoduché tvary a dobré rozmiestnenie ovládacích prvkov. Infotainmentový systém R-Link považujeme za jeden z tých použiteľnejších na trhu.

SkryťVypnúť reklamu

Polokožené čalúnenie výbavy Intens je vyslovene nádherné, vzorovaná látka pripomínajúca zamat vyzerá ako z francúzskeho módneho domu.

Rozhodne nakoniec cena

Cena Renaultu Mégane začína pri 12 990 eur s atmosférickým benzínovým motorom s objemom 1,6 litra v základnej výbave Life. Verzia GT s 205-koňovým motorom a dvojspojkovou prevodovkou EDC - ide o pohonné ústrojenstvo prevzaté z Clia R.S. - stojí 21 990 €.

V porovnaní s konkurenciou ako Kia Cee'd či Peugeot 308 sa nám zdá cena trochu vysoká. Mégane má síce veľmi príjemný interiér a najlepšiu ponuku asistenčných systémov, no jazdné vlastnosti Kie a Peugeotu sú podstatne lepšie dotiahnuté.

Definitívny verdikt vyslovíme po marcovom redakčnom teste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Štát nie je záchrana. O dôchodok sa musíte postarať sami, hovorí manažérka z poisťovne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 17 030
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 027
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 9 946
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 762
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 648
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 7 177
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 7 128
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 4 396
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (20. - 26.6.1925)
  2. Tomáš Susko: JFK a Izraelský jadrový program
  3. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  4. Martin Fronk: Modrá noblesa, tichá sila a šľachtická tradícia dobročinnosti v Rakúsko-Uhorsku
  5. Ivan Čáni: Jaroslav Naď je zločinec. Vlastizradca a zlodej. Naposledy videný v Kanade.
  6. Timotej Opálek: Neil Young & The Chrome Hearts - Talkin To The Trees
  7. David Šablatúra: Keď mama rozhoduje za poslanca; aneb prečo nestačí dôverovať blízkym
  8. Marek Tocimák: Statický
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 172
  2. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 186
  3. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 140
  4. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 9 047
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 8 322
  6. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 8 058
  7. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 986
  8. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 494
  1. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  2. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  3. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  4. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  5. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  6. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  7. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  8. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
SkryťZatvoriť reklamu