Audi mení systém pohonu Quattro. Prioritou bude predok

V záujme čo najnižšej spotreby a emisií, nemecká značka upraví systém pohonu 4x4. Zadnú nápravu pripojí v prípade potreby.

(Zdroj: Audi)

Automobilka Audi predstavila novú generáciu systému pohonu všetkých štyroch kolies. Klasické označenie Quattro bude obchodne doplnené o prívlastok Ultra.

Emisné normy a snaha znížiť spotrebu prinútila aj Audi upustiť od trvalého pohonu všetkých štyroch kolies. O distribúciu krútiaceho momentu medzi nápravy sa staral diferenciál Torsen. (Výnimku tvoria len menšie modely, kde doteraz stačila medzinápravová spojka Haldex). Za ideálnych podmienok na ceste Torsen rozdeľoval krútiaci moment medzi nápravy vo vopred určenom pomere, napr. 60:40 v prospech zadných kolies. (viď. video nižšie)

Riešenie Audi Quattro Ultra je založené na špeciálnej medzinápravovej spojke, uloženej práve na mieste pôvodne určenom pre Torsen. Prioritou je pohon prednej nápravy, kde Audi získa menej poháňaných prvkov a teda nižšiu spotrebu, čo sa rovná nižším emisiám.

Podľa slov predstaviteľov značky je však nový systém maximálne prepracovaný a fanúšikov Audi nemá pripraviť o zážitky, na ktoré boli doteraz zvyknutí. Medzinápravová spojka reaguje v priebehu niekoľkých milisekúnd, celý systém je proaktívny a k pripnutiu zadnej nápravy nie je potrebný vyslovený preklz predných kolies. Ten však elektronika odhalí už pol sekundy predtým ako k preklzu dôjde.

K aktivácii pohonu zadnej nápravy dochádza automaticky a plynule aj napríklad v zákrutách alebo na rozdielnych povrchoch pod jednotlivými kolesami. Princíp riešenia zobrazuje priložené video.

Nemecká značka zapracovala nie len na distribúcii krútiaceho momentu medzi nápravy, ale aj na rozdelení medzi jednotlivé kolesá. K rozdeľovaniu pritom dochádza priamo v nápravovom diferenciáli a nemusí tak primárne dochádzať k pribrzďovaniu vnútorných kolies brzdovým systémom.

K náhrade súčasného systému s medzinápravovým diferenciálom Torsen novým systémom Quattro Ultra má dochádzať postupne. Prvým modelom by mala byť nová generácia Audi A4 už tohto roku. Postupne značka systém aplikuje aj do ostatných modelov.

Zatiaľ nie je jasné, či novinka vytlačí aj verzie, ktoré v súčasnosti využívajú spojku Haldex na zadnej náprave.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Severná Kórea sa vracia k dávnemu spojencovi.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.