SME

Audi mení systém pohonu Quattro. Prioritou bude predok

V záujme čo najnižšej spotreby a emisií, nemecká značka upraví systém pohonu 4x4. Zadnú nápravu pripojí v prípade potreby.

(Zdroj: Audi)

Automobilka Audi predstavila novú generáciu systému pohonu všetkých štyroch kolies. Klasické označenie Quattro bude obchodne doplnené o prívlastok Ultra.

Emisné normy a snaha znížiť spotrebu prinútila aj Audi upustiť od trvalého pohonu všetkých štyroch kolies. O distribúciu krútiaceho momentu medzi nápravy sa staral diferenciál Torsen. (Výnimku tvoria len menšie modely, kde doteraz stačila medzinápravová spojka Haldex). Za ideálnych podmienok na ceste Torsen rozdeľoval krútiaci moment medzi nápravy vo vopred určenom pomere, napr. 60:40 v prospech zadných kolies. (viď. video nižšie)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Načítavam video...

Riešenie Audi Quattro Ultra je založené na špeciálnej medzinápravovej spojke, uloženej práve na mieste pôvodne určenom pre Torsen. Prioritou je pohon prednej nápravy, kde Audi získa menej poháňaných prvkov a teda nižšiu spotrebu, čo sa rovná nižším emisiám.

Podľa slov predstaviteľov značky je však nový systém maximálne prepracovaný a fanúšikov Audi nemá pripraviť o zážitky, na ktoré boli doteraz zvyknutí. Medzinápravová spojka reaguje v priebehu niekoľkých milisekúnd, celý systém je proaktívny a k pripnutiu zadnej nápravy nie je potrebný vyslovený preklz predných kolies. Ten však elektronika odhalí už pol sekundy predtým ako k preklzu dôjde.

K aktivácii pohonu zadnej nápravy dochádza automaticky a plynule aj napríklad v zákrutách alebo na rozdielnych povrchoch pod jednotlivými kolesami. Princíp riešenia zobrazuje priložené video.

SkryťVypnúť reklamu

Načítavam video...

Nemecká značka zapracovala nie len na distribúcii krútiaceho momentu medzi nápravy, ale aj na rozdelení medzi jednotlivé kolesá. K rozdeľovaniu pritom dochádza priamo v nápravovom diferenciáli a nemusí tak primárne dochádzať k pribrzďovaniu vnútorných kolies brzdovým systémom.

K náhrade súčasného systému s medzinápravovým diferenciálom Torsen novým systémom Quattro Ultra má dochádzať postupne. Prvým modelom by mala byť nová generácia Audi A4 už tohto roku. Postupne značka systém aplikuje aj do ostatných modelov.

Zatiaľ nie je jasné, či novinka vytlačí aj verzie, ktoré v súčasnosti využívajú spojku Haldex na zadnej náprave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  8. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  1. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  2. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  3. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  4. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  5. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 11 267
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 094
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 9 248
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 8 853
  5. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 652
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 454
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 005
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 3 007
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Green Day - Viedeň / Wiener Stadthalle
  2. Irena Šimuneková: Ostrá
  3. Branko Štefanatný: Dve veci treba z ľudí vykoreniť
  4. Ivan Čáni: Demokrati, Demokrati – spôsobujete riadnu nočnú moru tejto Ficobande.
  5. Adam Austera: Prečo sú palivá na čerpacích staniciach drahšie: Požiare v Kanade, rusko-ukrajinský konflikt a iránska vojenská eskalácia ovplyvňujú trh s ropou
  6. Martin Turčan: Ústava nie je Biblia
  7. Lucia Kleštincová: Spojili sa z troch krajín, aby oslávili 40 rokov Schengenu spoločným piknikom na mieste bývalej železnej opony
  8. Dagmar Szabó: „Pretože som ich matka“ Príbeh úteku, odvahy a zápasu proti systému, ktorý nepočúva deti
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 825
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 796
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 091
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 151
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 880
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 898
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 170
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 928
  1. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  2. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  3. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  4. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  5. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  6. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  7. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  8. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
SkryťZatvoriť reklamu