Audi mení systém pohonu Quattro. Prioritou bude predok

V záujme čo najnižšej spotreby a emisií, nemecká značka upraví systém pohonu 4x4. Zadnú nápravu pripojí v prípade potreby.

(Zdroj: Audi)

Automobilka Audi predstavila novú generáciu systému pohonu všetkých štyroch kolies. Klasické označenie Quattro bude obchodne doplnené o prívlastok Ultra.

Emisné normy a snaha znížiť spotrebu prinútila aj Audi upustiť od trvalého pohonu všetkých štyroch kolies. O distribúciu krútiaceho momentu medzi nápravy sa staral diferenciál Torsen. (Výnimku tvoria len menšie modely, kde doteraz stačila medzinápravová spojka Haldex). Za ideálnych podmienok na ceste Torsen rozdeľoval krútiaci moment medzi nápravy vo vopred určenom pomere, napr. 60:40 v prospech zadných kolies. (viď. video nižšie)

Riešenie Audi Quattro Ultra je založené na špeciálnej medzinápravovej spojke, uloženej práve na mieste pôvodne určenom pre Torsen. Prioritou je pohon prednej nápravy, kde Audi získa menej poháňaných prvkov a teda nižšiu spotrebu, čo sa rovná nižším emisiám.

Podľa slov predstaviteľov značky je však nový systém maximálne prepracovaný a fanúšikov Audi nemá pripraviť o zážitky, na ktoré boli doteraz zvyknutí. Medzinápravová spojka reaguje v priebehu niekoľkých milisekúnd, celý systém je proaktívny a k pripnutiu zadnej nápravy nie je potrebný vyslovený preklz predných kolies. Ten však elektronika odhalí už pol sekundy predtým ako k preklzu dôjde.

K aktivácii pohonu zadnej nápravy dochádza automaticky a plynule aj napríklad v zákrutách alebo na rozdielnych povrchoch pod jednotlivými kolesami. Princíp riešenia zobrazuje priložené video.

Nemecká značka zapracovala nie len na distribúcii krútiaceho momentu medzi nápravy, ale aj na rozdelení medzi jednotlivé kolesá. K rozdeľovaniu pritom dochádza priamo v nápravovom diferenciáli a nemusí tak primárne dochádzať k pribrzďovaniu vnútorných kolies brzdovým systémom.

K náhrade súčasného systému s medzinápravovým diferenciálom Torsen novým systémom Quattro Ultra má dochádzať postupne. Prvým modelom by mala byť nová generácia Audi A4 už tohto roku. Postupne značka systém aplikuje aj do ostatných modelov.

Zatiaľ nie je jasné, či novinka vytlačí aj verzie, ktoré v súčasnosti využívajú spojku Haldex na zadnej náprave.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 14 654
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 9 008
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 859
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 827
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 547
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 974
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 727
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 580
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 550
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 007

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Podozrivé inzeráty lákajú na zdravotné pomôcky. Sú to šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch. Prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme urobili chybu.

PRIMÁR

Desať potravín, ktoré nabijú telo energiou

Proti únave a vyčerpaniu sa dá bojovať aj jedlom.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.