SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Audi mení systém pohonu Quattro. Prioritou bude predok

V záujme čo najnižšej spotreby a emisií, nemecká značka upraví systém pohonu 4x4. Zadnú nápravu pripojí v prípade potreby.

(Zdroj: Audi)

Automobilka Audi predstavila novú generáciu systému pohonu všetkých štyroch kolies. Klasické označenie Quattro bude obchodne doplnené o prívlastok Ultra.

Emisné normy a snaha znížiť spotrebu prinútila aj Audi upustiť od trvalého pohonu všetkých štyroch kolies. O distribúciu krútiaceho momentu medzi nápravy sa staral diferenciál Torsen. (Výnimku tvoria len menšie modely, kde doteraz stačila medzinápravová spojka Haldex). Za ideálnych podmienok na ceste Torsen rozdeľoval krútiaci moment medzi nápravy vo vopred určenom pomere, napr. 60:40 v prospech zadných kolies. (viď. video nižšie)

Článok pokračuje pod video reklamou

Načítavám video...

Riešenie Audi Quattro Ultra je založené na špeciálnej medzinápravovej spojke, uloženej práve na mieste pôvodne určenom pre Torsen. Prioritou je pohon prednej nápravy, kde Audi získa menej poháňaných prvkov a teda nižšiu spotrebu, čo sa rovná nižším emisiám.

Podľa slov predstaviteľov značky je však nový systém maximálne prepracovaný a fanúšikov Audi nemá pripraviť o zážitky, na ktoré boli doteraz zvyknutí. Medzinápravová spojka reaguje v priebehu niekoľkých milisekúnd, celý systém je proaktívny a k pripnutiu zadnej nápravy nie je potrebný vyslovený preklz predných kolies. Ten však elektronika odhalí už pol sekundy predtým ako k preklzu dôjde.

K aktivácii pohonu zadnej nápravy dochádza automaticky a plynule aj napríklad v zákrutách alebo na rozdielnych povrchoch pod jednotlivými kolesami. Princíp riešenia zobrazuje priložené video.

Načítavám video...

Nemecká značka zapracovala nie len na distribúcii krútiaceho momentu medzi nápravy, ale aj na rozdelení medzi jednotlivé kolesá. K rozdeľovaniu pritom dochádza priamo v nápravovom diferenciáli a nemusí tak primárne dochádzať k pribrzďovaniu vnútorných kolies brzdovým systémom.

K náhrade súčasného systému s medzinápravovým diferenciálom Torsen novým systémom Quattro Ultra má dochádzať postupne. Prvým modelom by mala byť nová generácia Audi A4 už tohto roku. Postupne značka systém aplikuje aj do ostatných modelov.

Zatiaľ nie je jasné, či novinka vytlačí aj verzie, ktoré v súčasnosti využívajú spojku Haldex na zadnej náprave.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  3. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 13 926
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 159
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 939
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 658
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 273
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 864
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 844
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 272
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 801
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 753

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR