Audi mení systém pohonu Quattro. Prioritou bude predok

V záujme čo najnižšej spotreby a emisií, nemecká značka upraví systém pohonu 4x4. Zadnú nápravu pripojí v prípade potreby.

(Zdroj: Audi)

Automobilka Audi predstavila novú generáciu systému pohonu všetkých štyroch kolies. Klasické označenie Quattro bude obchodne doplnené o prívlastok Ultra.

Emisné normy a snaha znížiť spotrebu prinútila aj Audi upustiť od trvalého pohonu všetkých štyroch kolies. O distribúciu krútiaceho momentu medzi nápravy sa staral diferenciál Torsen. (Výnimku tvoria len menšie modely, kde doteraz stačila medzinápravová spojka Haldex). Za ideálnych podmienok na ceste Torsen rozdeľoval krútiaci moment medzi nápravy vo vopred určenom pomere, napr. 60:40 v prospech zadných kolies. (viď. video nižšie)

Riešenie Audi Quattro Ultra je založené na špeciálnej medzinápravovej spojke, uloženej práve na mieste pôvodne určenom pre Torsen. Prioritou je pohon prednej nápravy, kde Audi získa menej poháňaných prvkov a teda nižšiu spotrebu, čo sa rovná nižším emisiám.

Podľa slov predstaviteľov značky je však nový systém maximálne prepracovaný a fanúšikov Audi nemá pripraviť o zážitky, na ktoré boli doteraz zvyknutí. Medzinápravová spojka reaguje v priebehu niekoľkých milisekúnd, celý systém je proaktívny a k pripnutiu zadnej nápravy nie je potrebný vyslovený preklz predných kolies. Ten však elektronika odhalí už pol sekundy predtým ako k preklzu dôjde.

K aktivácii pohonu zadnej nápravy dochádza automaticky a plynule aj napríklad v zákrutách alebo na rozdielnych povrchoch pod jednotlivými kolesami. Princíp riešenia zobrazuje priložené video.

Nemecká značka zapracovala nie len na distribúcii krútiaceho momentu medzi nápravy, ale aj na rozdelení medzi jednotlivé kolesá. K rozdeľovaniu pritom dochádza priamo v nápravovom diferenciáli a nemusí tak primárne dochádzať k pribrzďovaniu vnútorných kolies brzdovým systémom.

K náhrade súčasného systému s medzinápravovým diferenciálom Torsen novým systémom Quattro Ultra má dochádzať postupne. Prvým modelom by mala byť nová generácia Audi A4 už tohto roku. Postupne značka systém aplikuje aj do ostatných modelov.

Zatiaľ nie je jasné, či novinka vytlačí aj verzie, ktoré v súčasnosti využívajú spojku Haldex na zadnej náprave.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 535
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 027
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 463
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 784
  5. Kam do tepla v januári? 2 482
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 418
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 157
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 301
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 040

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.