Na našej strane Atlantiku si americké okruhové preteky NASCAR nikdy nezískali veľkú obľubu. Pozerať sa tri hodiny na to, ako štyridsať rovnakých áut krúži po klopenom ováli neznie ako veľká zábava.
Hoci autá NASCAR majú nálepky pripomínajúce predné svetlá áut aktuálne v predaji, v skutočnosti s nimi nemajú nič spoločné. Sú postavené na trubkovom ráme a poháňa ich 5,9-litrový osemvalec s ventilovým rozvodom OHV, spojený so zadnými kolesami štvorstupňovou prevodovkou. Ak to znie archaicky, dodáme len, že posledných päť rokov jazdia v NASCARe autá so vstrekovaním paliva; do roku 2012 mali karburátory.
Nedeľný pretek nám ukázal, že aj NASCAR vie byť vzrušujúci - a nie len vtedy, keď náraz v rýchlosti vyše 300 km/h vymrští auto do vzduchu. Keďže sú medzi autami len veľmi malé rozdiely, trojhodinový pretek je plný drobných súbojov a predbiehaní. Nestačí len točiť volantom do jednej strany, vyhráva vynikajúca práca s aerodynamikou v pelotóne áut.
V nedeľu na preteku Daytona 500 - ide o najvýznamnejší pretek šampionátu, ktorý zároveň otvára sezónu - sa takto bojovalo do posledného kola. Denny Hamlin a Martin Truex Jr. prešli cieľom prakticky naraz a poradie určila až cieľová fotografia.