Tohtoročné preteky Daytona 500 skončili zatiaľ najtesnejšie

500-míľový pretek na klopenom ováli v Daytone otvára sezónu amerických pretekov NASCAR. O víťazovi tento rok rozhodla cieľová fotografia.

(Zdroj: Youtube)

Na našej strane Atlantiku si americké okruhové preteky NASCAR nikdy nezískali veľkú obľubu. Pozerať sa tri hodiny na to, ako štyridsať rovnakých áut krúži po klopenom ováli neznie ako veľká zábava.

Hoci autá NASCAR majú nálepky pripomínajúce predné svetlá áut aktuálne v predaji, v skutočnosti s nimi nemajú nič spoločné. Sú postavené na trubkovom ráme a poháňa ich 5,9-litrový osemvalec s ventilovým rozvodom OHV, spojený so zadnými kolesami štvorstupňovou prevodovkou. Ak to znie archaicky, dodáme len, že posledných päť rokov jazdia v NASCARe autá so vstrekovaním paliva; do roku 2012 mali karburátory.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nedeľný pretek nám ukázal, že aj NASCAR vie byť vzrušujúci - a nie len vtedy, keď náraz v rýchlosti vyše 300 km/h vymrští auto do vzduchu. Keďže sú medzi autami len veľmi malé rozdiely, trojhodinový pretek je plný drobných súbojov a predbiehaní. Nestačí len točiť volantom do jednej strany, vyhráva vynikajúca práca s aerodynamikou v pelotóne áut.

V nedeľu na preteku Daytona 500 - ide o najvýznamnejší pretek šampionátu, ktorý zároveň otvára sezónu - sa takto bojovalo do posledného kola. Denny Hamlin a Martin Truex Jr. prešli cieľom prakticky naraz a poradie určila až cieľová fotografia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 267
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 063
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 533
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 160
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 296
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 942
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 868
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 618
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 761
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 311

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.