Ford Kuga získa tvár väčšieho SUV i dokonalejšiu elektroniku

Modernizovaný model uľahčí vodičovi parkovanie i opustenie parkovacieho miesta. Systém autonómneho brzdenia funguje do rýchlosti 50 km/h.

(Zdroj: Ford)

Spoločnosť Ford Motor Company včera predstavila modernizovaný model Kuga. Automobil bude vybavený aktualizovanými funkciami, ktoré by mali priniesť do jazdenia „viac jednoduchosti, bezpečnosti, radosti i cenovej dostupnosti.

Medzi novinky patrí systém kolmého parkovania, ktorý pomôže vodičom parkovať bez používania rúk v priestoroch súbežne s inými vozidlami.

Prídavné senzory zároveň umožňujú činnosť technológiám, ktoré pomáhajú vodičom pri vychádzaní z parkovacích priestorov.

Systém upozorní vodiča cúvajúceho z parkovacieho miesta na vozidlá, ktoré by mu mohli zozadu bezprostredne skrížiť cestu.

Asistent pri vychádzaní z parkovacieho miesta pomáha vodičom pri výjazde z pozdĺžneho parkovacieho priestoru. Keď si vodič zvolil pravú alebo ľavú stranu, systém začne riadiť vozidlo, zatiaľ čo vodič ovláda plynový a brzdový pedál.

Menej tlačidiel pre jednoduchšie ovládanie

Kuga ponúka rozšírenú verziu systému predchádzania pred nárazom pri nízkych rýchlostiach Active City Stop, ktorý teraz pracuje pri rýchlostiach do 50 km/h namiesto pôvodného limitu 30 km/h.

Nový Ford Kuga umožní vodičom ovládať funkcie audiosystému, navigácie a klimatizácie plus pripojené inteligentné telefóny pomocou hlasových príkazov, ktoré sa viac podobajú konverzačnej forme jazyka, a to prostredníctvom nového systému konektivity SYNC 3 z vlastnej dielne automobilky.

Osempalcovú dotykovú obrazovku systému SYNC 3 v modeli Kuga môžu vodiči obsluhovať rovnakým spôsobom, ako používajú inteligentné telefóny. Nové rozhranie má väčšie tlačidlá, ktorými sa ľahšie manipuluje, a po prvý raz podporuje ovládacie gestá pomocou pohybu palca a ukazováka.

Po dizajnovej stránke Kuga získala črty súčasných modelov, najmä väčšieho modelu Edge. Veľkú hornú lichobežníkovú mriežku i menšiu spodnú mriežku chladiča lemujú nové elegantné svetlomety, ktorých súčasťou sú aj svetlá na denné svietenie s diódami LED, doplnené hmlovými svetlami.

Pohon 4x4 bude rozmýšľať viac

Volant a ovládacie prvky klimatizácie sú jednoduchšie, majú menej tlačidiel a prepínačov. K používateľskej prívetivosti modelu Kuga má prispieť aj elektronická parkovacia brzda alebo otvárenie kufra mávnutím nohou pod nárazníkom.

Na miesto slabšieho odchádzajúceho dvojlitrového motora TDCi nastupuje nový 1,5-litrový vznetový motor TDCi s výkonom 88 kW (120 k), ktorý bude v ponuke s pohonom predných kolies. V ponuke ostane aj dvojlitrový vznetový motor TDCi s výkonom 110 kW (150 k) vo verziách s pohonom predných kolies alebo pohonom všetkých kolies.

Nebudú chýbať ani benzínové motory. Zážihový 1,5-litrový motor EcoBoost roztočí predné kolesá a ponúkne výkon 88 kW (120 k) alebo 110 kW (150 k). K dispozícii bude aj verzia s výkonom 141 kW (192 k) a zdokonaleným systémom pohonu všetkých štyroch kolies s nezávislou distribúciou krútiaceho momentu na každé koleso.

Okrem ďalších noviniek disponuje nový Fordu Kuga aj systémom na automatické zníženie rýchlosti pri prejazde zákrutou, vďaka ktorému sa znižuje riziko straty kontroly v prípade, že vodič vojde do zákruty príliš vysokou rýchlosťou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 643
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 687
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 396
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 407
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 769
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 412
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 726
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 658
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 791
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 246

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.