Nepriestrelnosť za 470-tisíc eur, aj to je nový Mercedes-Maybach S600 Guard

Limuzína odolá nábojom s oceľovým jadrom vystreleným útočnou puškou. Pasažieri by mali byť zároveň dostatočne chránení aj proti výbušninám.

(Zdroj: Mercedes)

Ešte nikdy sa civilné vozidlo nemohlo pochváliť najvyššou úrovňou balistickej ochrany VR10. Túto skutočnosť mení obrnená verzia luxusnej limuzíny Mercedes-Maybach S600 s priliehavým označením Guard, ktoré poznáme už aj z modelov triedy S (S 500, S 600), G (offroad G 500) či radu GLE (GLE 350 d a GLE 500).

Udelený certifikát znamená, že vozidlo odolá nábojom s oceľovým jadrom vystreleným útočnou puškou. Pasažieri by mali byť zároveň dostatočne chránení aj proti výbušninám, keďže Mercedes-Maybach S 600 Guard spĺňa podmienky normy ERV 2010.

Limuzína ťaží z toho, že základná štruktúra jej karosérie je zosilnená komponentmi zo špeciálnej ocele, aramidu a polyetylénu. Nepriestrelné okná sú potiahnuté polykarbonátom, ktorý má zabrániť roztriešteniu skla. Pred výbušninami zas ochráni pancierový podvozok.

Mercedes-Maybach S 600 Guard je dlhý 5 453 mm, pričom rázvor dosahuje 3 365 mm. To znamená, že v oboch rozmeroch je o 200 mm dlhší ako základná trieda S. Pod kapotou nájdeme dvakrát prepĺňaný dvanásťvalec s výkonom 390 kW a krútiacim momentom 830 Nm, ktorý by si mal poradiť aj s kilogramami navyše. O koľko je obrnený sedan ťažší však automobilka neprezradila.

Na záver už len dodajme, že takto upravený Maybach budúceho majiteľa vyjde na 470-tisíc eur bez dane. Suma skrátka zodpovedá tomu, pre koho je vozidlo primárne určené.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 530
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 6 365
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 933
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 294
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 854
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 690
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 115
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 973
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 900
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 736

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Historické fiaská aj rekordné úspechy. Česko má po voľbách víťazov i porazených

V novom českom parlamente zasadne deväť strán. Nie všetky sú so svojim výsledkom spokojné.

KOMENTÁRE

Balada o zrade, alebo bez Babiša to nepôjde

Andrej Babiš vyhral v premiérskom referende.

SVET

Politológ: České voľby? Fenomenálny úspech populizmu

Babiš vyhral, lebo kauzy prezentoval ako snahu o zničenie, tvrdí Miloš Gregor.

KOMENTÁRE

Česko púšťa k moci populistu s autokratickými tendenciami

Krajina, ktorá už raz autokraciu porazila, jej znovu otvára cestu.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.