Nepriestrelnosť za 470-tisíc eur, aj to je nový Mercedes-Maybach S600 Guard

Limuzína odolá nábojom s oceľovým jadrom vystreleným útočnou puškou. Pasažieri by mali byť zároveň dostatočne chránení aj proti výbušninám.

(Zdroj: Mercedes)

Ešte nikdy sa civilné vozidlo nemohlo pochváliť najvyššou úrovňou balistickej ochrany VR10. Túto skutočnosť mení obrnená verzia luxusnej limuzíny Mercedes-Maybach S600 s priliehavým označením Guard, ktoré poznáme už aj z modelov triedy S (S 500, S 600), G (offroad G 500) či radu GLE (GLE 350 d a GLE 500).

Udelený certifikát znamená, že vozidlo odolá nábojom s oceľovým jadrom vystreleným útočnou puškou. Pasažieri by mali byť zároveň dostatočne chránení aj proti výbušninám, keďže Mercedes-Maybach S 600 Guard spĺňa podmienky normy ERV 2010.

Limuzína ťaží z toho, že základná štruktúra jej karosérie je zosilnená komponentmi zo špeciálnej ocele, aramidu a polyetylénu. Nepriestrelné okná sú potiahnuté polykarbonátom, ktorý má zabrániť roztriešteniu skla. Pred výbušninami zas ochráni pancierový podvozok.

Mercedes-Maybach S 600 Guard je dlhý 5 453 mm, pričom rázvor dosahuje 3 365 mm. To znamená, že v oboch rozmeroch je o 200 mm dlhší ako základná trieda S. Pod kapotou nájdeme dvakrát prepĺňaný dvanásťvalec s výkonom 390 kW a krútiacim momentom 830 Nm, ktorý by si mal poradiť aj s kilogramami navyše. O koľko je obrnený sedan ťažší však automobilka neprezradila.

Na záver už len dodajme, že takto upravený Maybach budúceho majiteľa vyjde na 470-tisíc eur bez dane. Suma skrátka zodpovedá tomu, pre koho je vozidlo primárne určené.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 310
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 414
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 219
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 947
  5. Kam do tepla v januári? 1 700
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 666
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 186
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 896
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.