Nepriestrelnosť za 470-tisíc eur, aj to je nový Mercedes-Maybach S600 Guard

Limuzína odolá nábojom s oceľovým jadrom vystreleným útočnou puškou. Pasažieri by mali byť zároveň dostatočne chránení aj proti výbušninám.

(Zdroj: Mercedes)

Ešte nikdy sa civilné vozidlo nemohlo pochváliť najvyššou úrovňou balistickej ochrany VR10. Túto skutočnosť mení obrnená verzia luxusnej limuzíny Mercedes-Maybach S600 s priliehavým označením Guard, ktoré poznáme už aj z modelov triedy S (S 500, S 600), G (offroad G 500) či radu GLE (GLE 350 d a GLE 500).

Udelený certifikát znamená, že vozidlo odolá nábojom s oceľovým jadrom vystreleným útočnou puškou. Pasažieri by mali byť zároveň dostatočne chránení aj proti výbušninám, keďže Mercedes-Maybach S 600 Guard spĺňa podmienky normy ERV 2010.

Limuzína ťaží z toho, že základná štruktúra jej karosérie je zosilnená komponentmi zo špeciálnej ocele, aramidu a polyetylénu. Nepriestrelné okná sú potiahnuté polykarbonátom, ktorý má zabrániť roztriešteniu skla. Pred výbušninami zas ochráni pancierový podvozok.

Mercedes-Maybach S 600 Guard je dlhý 5 453 mm, pričom rázvor dosahuje 3 365 mm. To znamená, že v oboch rozmeroch je o 200 mm dlhší ako základná trieda S. Pod kapotou nájdeme dvakrát prepĺňaný dvanásťvalec s výkonom 390 kW a krútiacim momentom 830 Nm, ktorý by si mal poradiť aj s kilogramami navyše. O koľko je obrnený sedan ťažší však automobilka neprezradila.

Na záver už len dodajme, že takto upravený Maybach budúceho majiteľa vyjde na 470-tisíc eur bez dane. Suma skrátka zodpovedá tomu, pre koho je vozidlo primárne určené.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 686
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 307
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 19 360
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 992
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 390
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 839
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 995
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 424
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 358
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 674

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.