
. U mužov stúpol oň záujem najmä po tom, čo výrobca k palete benzínových motorov pridal aj výkonný a úsporný vznetový 2,0 Hdi s priamym vstrekovaním nafty. Nami testovaný päťdverový automobil mal pod kapotou práve túto pohonnú jednotku, ktorá v autách tejto, ale aj vyšších kategórií patrí k absolútne najlepším. S výkonom zredukovaným na 66 kW/90 k a najvyšším krútiacim momentom 205 Nm už pri 1900 nemá s malým a ľahkým „levíčaťom“ veľa práce pri jazde ani pri zrýchľovaní, a tak pružnosť a dynamické vlastnosti je to, čo na malom Peugeote hneď upúta. Zároveň však aj veľmi tichý a kultivovaný chod veľmi dobre odhlučneného motora. Potešia aj jazdné vlastnosti, pričom správanie sa malého Peugeota s tvrdšie ladeným podvozkom je isté a dobré pri pomalšej i rýchlej jazde, na rovnej ceste i v zákrutách. K výkonu motora a jazdným vlastnostiam ladí aj päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením a veľmi dobrým odstupňovaním. Malú výčitku možno adresovať len dlhšiemu chodu radiacej páky. Zato však automobil ponúka príjemný, útulný, moderne a dobre ergonomicky riešený interiér. Platí to aj o oblej a moderne riešenej prístrojovej doske vrátane stredového panela a množstva väčších či menších odkladacích priestorov a skrinky pred spolujazdcom. Napriek svojim menším vonkajším rozmerom aj dostatok priestoru na predných, ale prekvapujúco aj na zadných sedadlách. Problémy by nemali mať ani pasažieri vyššieho vzrastu. Uspokojí aj batožinový priestor, ktorý s objemom 245 l patrí k priemerným v tejto kategórii. Rovnako ako jeho tvar a dobrá prístupnosť. Praktické je uloženie a dostupnosť rezervného kolesa pod batožinovým priestorom. Najväčším pôžitkom z malého „dieselového“ Peugeota je samotná jazda. Takmer 90 % najvyššieho krútiaceho momentu v rozsahu otáčok približne už od 1700 do 3500 stačí na to, aby auto malo ťah, prekvapujúco zrýchľovalo, bolo v jazde pružné a vodič pritom nemusel často radiť. To všetko pri veľmi nízkej hladine zvuku z motora, dobre odhlučnenom podvozku a veľmi nízkej spotrebe. V meste sa síce pohybuje pri svižnej jazde okolo 6,5 l/100 km, ale po „okreskách“ a ostatných cestách sa uspokojí s priemerom okolo 5 l/100 km.
Technické údaje
Peugeot 206 2,0 HDi XR Presence
Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod SOHC, dva ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1997 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/88,0 mm. Kompresný pomer 18,0 : 1. Najväčší výkon 66 kW (90 k) pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 205 Nm pri otáčkach 1900 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie nafty Common Rail.
Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,46 – 1,87 – 1,36 - 1,05 – 0,86, R 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,79.
Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu kľuková náprava s pozdĺžnymi ramenami. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor, odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.
Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3822/1673/1435 mm, rázvor náprav 2440 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1435/1430 mm. Pohotovostná hmotnosť 1077 kg, celková hmotnosť 1585. Objem batožinového priestoru 245/1130 l. Palivová nádrž 50 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 180 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,7 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,6/4,1/5,0 l/100 km.
Základná cena
510 057 Sk
Autor: gold