REDAKČNÝ TEST

Peugeot 206 2,0 HDI – malý a pôvabný

Najnovší kompaktný Peugeot sa radí k najpôvabnejším v segmente malých automobilov a hneď po svojom uvedení v roku 1998 sa zaradil v Európe i u nás medzi šlágre trhu. Jeho obľúbenosť pretrváva a páči sa najmä ženám



. U mužov stúpol oň záujem najmä po tom, čo výrobca k palete benzínových motorov pridal aj výkonný a úsporný vznetový 2,0 Hdi s priamym vstrekovaním nafty. Nami testovaný päťdverový automobil mal pod kapotou práve túto pohonnú jednotku, ktorá v autách tejto, ale aj vyšších kategórií patrí k absolútne najlepším. S výkonom zredukovaným na 66 kW/90 k a najvyšším krútiacim momentom 205 Nm už pri 1900 nemá s malým a ľahkým „levíčaťom“ veľa práce pri jazde ani pri zrýchľovaní, a tak pružnosť a dynamické vlastnosti je to, čo na malom Peugeote hneď upúta. Zároveň však aj veľmi tichý a kultivovaný chod veľmi dobre odhlučneného motora. Potešia aj jazdné vlastnosti, pričom správanie sa malého Peugeota s tvrdšie ladeným podvozkom je isté a dobré pri pomalšej i rýchlej jazde, na rovnej ceste i v zákrutách. K výkonu motora a jazdným vlastnostiam ladí aj päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením a veľmi dobrým odstupňovaním. Malú výčitku možno adresovať len dlhšiemu chodu radiacej páky. Zato však automobil ponúka príjemný, útulný, moderne a dobre ergonomicky riešený interiér. Platí to aj o oblej a moderne riešenej prístrojovej doske vrátane stredového panela a množstva väčších či menších odkladacích priestorov a skrinky pred spolujazdcom. Napriek svojim menším vonkajším rozmerom aj dostatok priestoru na predných, ale prekvapujúco aj na zadných sedadlách. Problémy by nemali mať ani pasažieri vyššieho vzrastu. Uspokojí aj batožinový priestor, ktorý s objemom 245 l patrí k priemerným v tejto kategórii. Rovnako ako jeho tvar a dobrá prístupnosť. Praktické je uloženie a dostupnosť rezervného kolesa pod batožinovým priestorom. Najväčším pôžitkom z malého „dieselového“ Peugeota je samotná jazda. Takmer 90 % najvyššieho krútiaceho momentu v rozsahu otáčok približne už od 1700 do 3500 stačí na to, aby auto malo ťah, prekvapujúco zrýchľovalo, bolo v jazde pružné a vodič pritom nemusel často radiť. To všetko pri veľmi nízkej hladine zvuku z motora, dobre odhlučnenom podvozku a veľmi nízkej spotrebe. V meste sa síce pohybuje pri svižnej jazde okolo 6,5 l/100 km, ale po „okreskách“ a ostatných cestách sa uspokojí s priemerom okolo 5 l/100 km.

Technické údaje

Peugeot 206 2,0 HDi XR Presence

Motor

Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod SOHC, dva ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1997 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/88,0 mm. Kompresný pomer 18,0 : 1. Najväčší výkon 66 kW (90 k) pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 205 Nm pri otáčkach 1900 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie nafty Common Rail.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,46 – 1,87 – 1,36 - 1,05 – 0,86, R 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,79.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu kľuková náprava s pozdĺžnymi ramenami. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor, odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Karoséria

Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 3822/1673/1435 mm, rázvor náprav 2440 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1435/1430 mm. Pohotovostná hmotnosť 1077 kg, celková hmotnosť 1585. Objem batožinového priestoru 245/1130 l. Palivová nádrž 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 180 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,7 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,6/4,1/5,0 l/100 km.

Základná cena

510 057 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 126
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 822
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 475
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 950
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 407
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 323
  7. Kam do tepla v januári? 2 318
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 063
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 214
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 203

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Vražda v Kosove ako rozbuška, Srbsko môže stratiť viac

Zabitie politika zo srbskej menšiny môže oddialiť zbližovanie Srbska s Úniou.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

ŠPORT

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia.

Neprehliadnite tiež

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.

Filmový Mustang Bullitt sa vracia v najlepšej kondícii

K premiére zelenej klasiky vznikol aj krátky film.