SME
Utorok, 6. december, 2022 | Meniny má Mikuláš

Peugeot 206 2,0 HDI – malý a pôvabný

Najnovší kompaktný Peugeot sa radí k najpôvabnejším v segmente malých automobilov a hneď po svojom uvedení v roku 1998 sa zaradil v Európe i u nás medzi šlágre trhu. Jeho obľúbenosť pretrváva a páči sa najmä ženám



. U mužov stúpol oň záujem najmä po tom, čo výrobca k palete benzínových motorov pridal aj výkonný a úsporný vznetový 2,0 Hdi s priamym vstrekovaním nafty. Nami testovaný päťdverový automobil mal pod kapotou práve túto pohonnú jednotku, ktorá v autách tejto, ale aj vyšších kategórií patrí k absolútne najlepším. S výkonom zredukovaným na 66 kW/90 k a najvyšším krútiacim momentom 205 Nm už pri 1900 nemá s malým a ľahkým „levíčaťom“ veľa práce pri jazde ani pri zrýchľovaní, a tak pružnosť a dynamické vlastnosti je to, čo na malom Peugeote hneď upúta. Zároveň však aj veľmi tichý a kultivovaný chod veľmi dobre odhlučneného motora. Potešia aj jazdné vlastnosti, pričom správanie sa malého Peugeota s tvrdšie ladeným podvozkom je isté a dobré pri pomalšej i rýchlej jazde, na rovnej ceste i v zákrutách. K výkonu motora a jazdným vlastnostiam ladí aj päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením a veľmi dobrým odstupňovaním. Malú výčitku možno adresovať len dlhšiemu chodu radiacej páky. Zato však automobil ponúka príjemný, útulný, moderne a dobre ergonomicky riešený interiér. Platí to aj o oblej a moderne riešenej prístrojovej doske vrátane stredového panela a množstva väčších či menších odkladacích priestorov a skrinky pred spolujazdcom. Napriek svojim menším vonkajším rozmerom aj dostatok priestoru na predných, ale prekvapujúco aj na zadných sedadlách. Problémy by nemali mať ani pasažieri vyššieho vzrastu. Uspokojí aj batožinový priestor, ktorý s objemom 245 l patrí k priemerným v tejto kategórii. Rovnako ako jeho tvar a dobrá prístupnosť. Praktické je uloženie a dostupnosť rezervného kolesa pod batožinovým priestorom. Najväčším pôžitkom z malého „dieselového“ Peugeota je samotná jazda. Takmer 90 % najvyššieho krútiaceho momentu v rozsahu otáčok približne už od 1700 do 3500 stačí na to, aby auto malo ťah, prekvapujúco zrýchľovalo, bolo v jazde pružné a vodič pritom nemusel často radiť. To všetko pri veľmi nízkej hladine zvuku z motora, dobre odhlučnenom podvozku a veľmi nízkej spotrebe. V meste sa síce pohybuje pri svižnej jazde okolo 6,5 l/100 km, ale po „okreskách“ a ostatných cestách sa uspokojí s priemerom okolo 5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje

Peugeot 206 2,0 HDi XR Presence

Motor

Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod SOHC, dva ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1997 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/88,0 mm. Kompresný pomer 18,0 : 1. Najväčší výkon 66 kW (90 k) pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 205 Nm pri otáčkach 1900 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie nafty Common Rail.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,46 – 1,87 – 1,36 - 1,05 – 0,86, R 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,79.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu kľuková náprava s pozdĺžnymi ramenami. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor, odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Karoséria

SkryťVypnúť reklamu

Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 3822/1673/1435 mm, rázvor náprav 2440 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1435/1430 mm. Pohotovostná hmotnosť 1077 kg, celková hmotnosť 1585. Objem batožinového priestoru 245/1130 l. Palivová nádrž 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 180 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,7 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,6/4,1/5,0 l/100 km.

Základná cena

510 057 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  5. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  6. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  1. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  5. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  6. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  7. Changes to the System of Remedies
  8. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 413
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 575
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 4 845
  4. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 4 734
  5. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 442
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 158
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 048
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 442
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Ivan Mlynár: Hrozba smrti zdravej spoločnosti.
  2. Soňa Fröhlichová: Hollywood – synonymum amerického filmového priemyslu, deň číslo 18 a 19
  3. Rastislav Jusko: Čo s tebou ďalej, paragraf 363?
  4. Anna Miľanová: Luster podobný lampiónu...
  5. Michala Guľasová: Andrea Rimová – 29. február - knižná recenzia
  6. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka
  7. INESS: O platoch zdravotníkov nemajú rozhodovať ministri
  8. Internátny život UK: Decembrový internát: 10 tipov na dlhé zimné večery
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 177 400
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 7 567
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 839
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 285
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 057
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 2 969
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 805
  8. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity? 1 940
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu