REDAKČNÝ TEST

Peugeot 206 2,0 HDI – malý a pôvabný

Najnovší kompaktný Peugeot sa radí k najpôvabnejším v segmente malých automobilov a hneď po svojom uvedení v roku 1998 sa zaradil v Európe i u nás medzi šlágre trhu. Jeho obľúbenosť pretrváva a páči sa najmä ženám



. U mužov stúpol oň záujem najmä po tom, čo výrobca k palete benzínových motorov pridal aj výkonný a úsporný vznetový 2,0 Hdi s priamym vstrekovaním nafty. Nami testovaný päťdverový automobil mal pod kapotou práve túto pohonnú jednotku, ktorá v autách tejto, ale aj vyšších kategórií patrí k absolútne najlepším. S výkonom zredukovaným na 66 kW/90 k a najvyšším krútiacim momentom 205 Nm už pri 1900 nemá s malým a ľahkým „levíčaťom“ veľa práce pri jazde ani pri zrýchľovaní, a tak pružnosť a dynamické vlastnosti je to, čo na malom Peugeote hneď upúta. Zároveň však aj veľmi tichý a kultivovaný chod veľmi dobre odhlučneného motora. Potešia aj jazdné vlastnosti, pričom správanie sa malého Peugeota s tvrdšie ladeným podvozkom je isté a dobré pri pomalšej i rýchlej jazde, na rovnej ceste i v zákrutách. K výkonu motora a jazdným vlastnostiam ladí aj päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením a veľmi dobrým odstupňovaním. Malú výčitku možno adresovať len dlhšiemu chodu radiacej páky. Zato však automobil ponúka príjemný, útulný, moderne a dobre ergonomicky riešený interiér. Platí to aj o oblej a moderne riešenej prístrojovej doske vrátane stredového panela a množstva väčších či menších odkladacích priestorov a skrinky pred spolujazdcom. Napriek svojim menším vonkajším rozmerom aj dostatok priestoru na predných, ale prekvapujúco aj na zadných sedadlách. Problémy by nemali mať ani pasažieri vyššieho vzrastu. Uspokojí aj batožinový priestor, ktorý s objemom 245 l patrí k priemerným v tejto kategórii. Rovnako ako jeho tvar a dobrá prístupnosť. Praktické je uloženie a dostupnosť rezervného kolesa pod batožinovým priestorom. Najväčším pôžitkom z malého „dieselového“ Peugeota je samotná jazda. Takmer 90 % najvyššieho krútiaceho momentu v rozsahu otáčok približne už od 1700 do 3500 stačí na to, aby auto malo ťah, prekvapujúco zrýchľovalo, bolo v jazde pružné a vodič pritom nemusel často radiť. To všetko pri veľmi nízkej hladine zvuku z motora, dobre odhlučnenom podvozku a veľmi nízkej spotrebe. V meste sa síce pohybuje pri svižnej jazde okolo 6,5 l/100 km, ale po „okreskách“ a ostatných cestách sa uspokojí s priemerom okolo 5 l/100 km.

Technické údaje

Peugeot 206 2,0 HDi XR Presence

Motor

Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod SOHC, dva ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1997 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/88,0 mm. Kompresný pomer 18,0 : 1. Najväčší výkon 66 kW (90 k) pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 205 Nm pri otáčkach 1900 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie nafty Common Rail.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,46 – 1,87 – 1,36 - 1,05 – 0,86, R 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,79.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu kľuková náprava s pozdĺžnymi ramenami. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor, odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Karoséria

Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 3822/1673/1435 mm, rázvor náprav 2440 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1435/1430 mm. Pohotovostná hmotnosť 1077 kg, celková hmotnosť 1585. Objem batožinového priestoru 245/1130 l. Palivová nádrž 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 180 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,7 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,6/4,1/5,0 l/100 km.

Základná cena

510 057 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 7 556
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 751
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 667
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 432
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 947
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 642
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 311
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 282
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 164
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 876

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Podnikajú na hranici prežitia. V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili dvaja Bratislavčania svojho tvorivého ducha i značnú časť finančných úspor.

KOMENTÁRE

Pravda a láska stoja na našej strane

Môj manžel a ja, na túto frázu si aj po vyše dvoch rokoch manželstva stále zvykám.

ŠPORT

Ramsay uzemnil aj Cháru. Nie som demokrat, tvrdí Kanaďan

Som fajn chlapík, keď hráči robia to, čo im poviem, hovorí nový tréner hokejovej reprezentácie.

PLUS

Prečo je dobré nájsť si architekta

Len rozumný architekt vymyslí dom, v ktorom budete naozaj šťastní.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.