SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Peugeot 206 2,0 HDI – malý a pôvabný

Najnovší kompaktný Peugeot sa radí k najpôvabnejším v segmente malých automobilov a hneď po svojom uvedení v roku 1998 sa zaradil v Európe i u nás medzi šlágre trhu. Jeho obľúbenosť pretrváva a páči sa najmä ženám



. U mužov stúpol oň záujem najmä po tom, čo výrobca k palete benzínových motorov pridal aj výkonný a úsporný vznetový 2,0 Hdi s priamym vstrekovaním nafty. Nami testovaný päťdverový automobil mal pod kapotou práve túto pohonnú jednotku, ktorá v autách tejto, ale aj vyšších kategórií patrí k absolútne najlepším. S výkonom zredukovaným na 66 kW/90 k a najvyšším krútiacim momentom 205 Nm už pri 1900 nemá s malým a ľahkým „levíčaťom“ veľa práce pri jazde ani pri zrýchľovaní, a tak pružnosť a dynamické vlastnosti je to, čo na malom Peugeote hneď upúta. Zároveň však aj veľmi tichý a kultivovaný chod veľmi dobre odhlučneného motora. Potešia aj jazdné vlastnosti, pričom správanie sa malého Peugeota s tvrdšie ladeným podvozkom je isté a dobré pri pomalšej i rýchlej jazde, na rovnej ceste i v zákrutách. K výkonu motora a jazdným vlastnostiam ladí aj päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením a veľmi dobrým odstupňovaním. Malú výčitku možno adresovať len dlhšiemu chodu radiacej páky. Zato však automobil ponúka príjemný, útulný, moderne a dobre ergonomicky riešený interiér. Platí to aj o oblej a moderne riešenej prístrojovej doske vrátane stredového panela a množstva väčších či menších odkladacích priestorov a skrinky pred spolujazdcom. Napriek svojim menším vonkajším rozmerom aj dostatok priestoru na predných, ale prekvapujúco aj na zadných sedadlách. Problémy by nemali mať ani pasažieri vyššieho vzrastu. Uspokojí aj batožinový priestor, ktorý s objemom 245 l patrí k priemerným v tejto kategórii. Rovnako ako jeho tvar a dobrá prístupnosť. Praktické je uloženie a dostupnosť rezervného kolesa pod batožinovým priestorom. Najväčším pôžitkom z malého „dieselového“ Peugeota je samotná jazda. Takmer 90 % najvyššieho krútiaceho momentu v rozsahu otáčok približne už od 1700 do 3500 stačí na to, aby auto malo ťah, prekvapujúco zrýchľovalo, bolo v jazde pružné a vodič pritom nemusel často radiť. To všetko pri veľmi nízkej hladine zvuku z motora, dobre odhlučnenom podvozku a veľmi nízkej spotrebe. V meste sa síce pohybuje pri svižnej jazde okolo 6,5 l/100 km, ale po „okreskách“ a ostatných cestách sa uspokojí s priemerom okolo 5 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Technické údaje

Peugeot 206 2,0 HDi XR Presence

Motor

Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod SOHC, dva ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1997 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/88,0 mm. Kompresný pomer 18,0 : 1. Najväčší výkon 66 kW (90 k) pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 205 Nm pri otáčkach 1900 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Priame vstrekovanie nafty Common Rail.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,46 – 1,87 – 1,36 - 1,05 – 0,86, R 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,79.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu kľuková náprava s pozdĺžnymi ramenami. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor, odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Karoséria

Skryť Vypnúť reklamu

Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 3822/1673/1435 mm, rázvor náprav 2440 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1435/1430 mm. Pohotovostná hmotnosť 1077 kg, celková hmotnosť 1585. Objem batožinového priestoru 245/1130 l. Palivová nádrž 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 180 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,7 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,6/4,1/5,0 l/100 km.

Základná cena

510 057 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 076
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 862
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 035
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 017
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 873
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 10 806
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 406
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 673
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 572
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 539
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba aj test.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.