McLaren 570GT: takto vyzerá praktický superšport

Výklopné zadné okno ukrýva priestor, do ktorého sa zmestia dva kufre. Novinkou v ponuke sú pneumatiky potláčajúce hluk.

(Zdroj: McLaren)

Mclaren 570GT je novým prírastkom do radu Sports Series do ktorej patria aj modely 540C a 570S. Popri nej vyrába McLaren ešte rad Super Series (650S a 675LT, obe tiež vo verzii Spyder s otvorenou strechou) a Ultimate Series (P1 a P1 GTR.)

Rovnako ako ostatné modely McLarenu sú postavené na tom istom základe - monokok z uhlíkových vláken a 3,8-litrový V8 s dvomi turbami, uložený uprostred a poháňajúci zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky.

Ani výkonnostné parametre sa oproti modelu 570S nezmenili - 570 koní, 600 Nm, zrýchlenie z nuly na stovku za 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť 328 km/h. Udávaná spotreba je 10,7 litra na 100 km.

570GT je však naladený na väčšie pohodlie na dlhé cesty. Dostal viac zvukovej izolácie, kvalitnejšie materiály v kabíne, lepší audiosystém a silnejšiu klimatizáciu. GT má tiež pohodlnejší podvozok aj novo vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero, ktoré majú potláčať hluk od kolies.

GT má hlavne celkom prepracovanú líniu strechy. Ku 150-litrovému batožinovému priestoru pod prednou kapotou tak pribudol kožou obšitý, 220-litrový priestor pod zadným výklopným sklom. Nad hlavami pasažierov je nová sklenená panoramatická strecha.

Je celkom evidentné, že McLaren chce prilákať zákazníkov, ktorí si chcú kúpiť Porsche 911 Turbo. To je vnímané ako najpraktickejší superšport. Okrem toho, že je 911 Turbo extrémne rýchle, je aj pohodlné na dlhé cesty, má pohon všetkých kolies, batožinový priestor pod prednou kapotou a dvojicu núdzových sedadiel vzadu.

570GT bude stáť 195-tisíc eur, čo je na úrovni najsilnejších modelov 911.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 241
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 535
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 806
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 594
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 023
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 589
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 636
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 807
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 214

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.