Kupujeme ojazdené auto:Toyota RAV4

Trojdverová Toyota RAV4 sa na trhu predstavila v roku 1994 a doplnila tak chýbajúci článok v tomto segmente. Kompaktný automobil schopný prekonávať nástrahy terénu s jazdnými vlastnosťami a komfortom limuzín si okamžite získal



pozornosť. Výrobca neostal iba pri tejto verzii a o rok neskôr bola uvedená aj päťdverová a tzv. vozidlo pre voľný čas s označením Fun. RAV4 má pohon všetkých štyroch kolies, ktoré sú nezávisle zavesené, a samonosnú karosériu. Svojou ľahkou manévrovateľnosťou umožňuje bezproblémovú jazdu v mestskej premávke a vodič, okrem iného, ocení aj dobrý výhľad. Napriek tomu, že nejde o typicky terénny automobil si aj priaznivci jazdy v prírode prídu na svoje. Všetci pasažieri majú dostatok priestoru, na zadných sedadlách však musia počítať s menším komfortom. Naopak, ich sklopením sa prejaví variabilita batožinového priestoru, ktorý najmä v päťdverovej verzii nadobudne slušné rozmery. Tradičná spoľahlivosť a dlhá životnosť automobilov značky Toyota je dostatočnou zárukou aj pre druhého majiteľa. Poruchovosť je aj podľa štatistík minimálna, ale prípadné ťažkosti môže spôsobiť opotrebovaná prevodovka. Pri plnom zaťažení je poznať znížený účinok brzdovej sústavy. Trochu vyššiu spotrebu kompenzujú športové jazdné vlastnosti. V minulom roku bola uvedená nová generácia RAV4, ešte predtým však výrobca ozvláštnil ponuku špeciálnymi verziami Fantasy, Ocean, Vogue, Montana a pri trojdverovej karosérii sa objavil variant so sťahovacou strechou.

Typické slabé miesta

korózia výfukového systému, opotrebovanie brzdovej sústavy, opotrebované pneumatiky, problémy s radením a prevodovkou
+
vysoká spoľahlivosť
kvalitná karoséria
dostatok priestoru v päťdverovej verzii
výborné trakčné vlastnosti
dobré jazdné vlastnosti
kultivované pohonné jednotky
-
vyššia spotreba
malý batožinový priestor v trojdverovej verzii
horšie radenie
znížený účinok bŕzd pri prehriatí

Odporúčané druhy motorov

2,0 l benzínový štvorvalcový s výkonom 128 k. Silný a výkonný s dobrými jazdnými vlastnosťami. Veľmi kultivovaný, iba pri vyšších otáčkach mierne hlučnejší. Vysoká spotreba 12 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 801
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 933
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 660
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 960
  5. Kam do tepla v januári? 2 492
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 377
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 355
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 231
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 311
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.