Hyundai Ioniq sa predstaví v troch verziách, elektrická sľubuje dojazd 250 km

Novinka sa na európskom trhu objaví najprv v hybridnej verzii v priebehu leta. Konkurovať by mala napríklad Toyote Prius.

(Zdroj: Hyundai)

Ťahákom kórejskej automobilky Hyundai na autosalóne v Ženeve bude model Ioniq, ktorý sa predstaví hneď v troch verziách – hybridnej, elektrickej a plug-in hybridnej. To však nie je žiadne tajomstvo, aj keď to Hyundai oficiálne potvrdil až teraz a pripojil aj základné technické údaje.

Z nich vyplýva, že Ioniq Hybrid a Ioniq Plug-in poháňa motor Kappa 1.6 l GDI. Štvorvalec produkuje výkon 77 kW a 147 Nm krútiaceho momentu. Spolupracuje s dvojspojkovou 6-stupňovou prevodovkou DCT, ktorá výkon usmerňuje na prednú nápravu.

V prípade hybridu benzínový agregát dopĺňa elektromotor s parametrami 32 kW a 170 Nm. Energiu získava z lítiovo-iónovej polymérovej batérie s kapacitou 1,56 kWh, ktorá je umiestnená pod zadnými sedadlami. Celý systém tak poskytne výkon 103,6 kW a krútiaci moment 265 Nm. Vozidlo zrýchli maximálne na 185 km/h.

Verzia plug-in je oproti tomu vybavená Li-ion batériou s kapacitou 8,9 kWh, z čoho môže ťažiť silnejší 45 kW elektromotor. Hyundai sľubuje dojazd viac ako 50 km v plne elektrickom režime.

Tretí elektrický variant modelu vraj ponúkne dojazd cez 250 km. Umožní to Li-ion batéria s kapacitou 28 kWh, ktorá napája elektromotor poskytujúci 88 kW výkonu a 295 Nm krútiaceho momentu. Motor je spárovaný s jednostupňovou redukovanou prevodovkou. Najvyššia rýchlosť je obmedzená na 165 km/h.

Jednotlivé verzie bude možné vizuálne odlíšiť len podľa niekoľkých detailov. Hyundai Electric má napríklad uzavretú prednú masku či detaily vo farbe medi. Hybridné varianty upútajú modrými líniami v exteriéri aj interiéri.

Všetky modely sa môžu pochváliť súčiniteľom odporu vzduchu 0,24. Postavené sú na platforme, ktorú využíva aj nová Kia Niro.

Z hľadiska technologickej výbavy najnovší konkurent Toyoty Prius ponúkne telematické služby Tom Tom Live či bezdrôtové nabíjanie smartfónu. O bezpečnosť sa postará autonómne núdzové brzdenie, asistent pre udržiavanie v jazdných pruhoch, monitorovanie slepého uhla a adaptívny tempomat.

Novinka sa na európskom trhu objaví najprv v hybridnej verzii v priebehu leta. Podrobnejšie informácie sa pravdepodobne dozvieme až počas svetovej premiéry, ktorá je naplánovaná na 1. marca.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 017
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 490
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 788
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 479
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 241
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 994
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 677
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 285

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.