SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Häkkinen víťazom VC Británie, Schumi si posilnil vedenie

Motoristický svet očakával na nedelňajšej Veľkej cene V. Británie formuly 1 v Silverstone víťazstvo suveréna tohto ročníka majstrovstiev sveta Michaela Schumachera, už 51. v kariére, ktorým by sa nemecký pilot v historických tabuľkách vyrovnal Francúzovi

Alainovi Prostovi. Nestalo sa, hoci Schumi na Ferrari vyštartoval z prvého miesta. Ozval sa totiž bývalý majster sveta (1998, 1999) Mika Häkkinen z Fínska. Smoliar tohto ročníka MS nemal v Silverstone žiadne problémy, odštartoval z 2. miesta, už vo 4. kole hravo predstihol M. Schumachera a potom krúžil na čele až do cieľa. Ako tretí na stupeň víťazov vystúpil Brazílčan Rubens Barrichello na Ferrari.
Studenú sprchu na domácej veľkej cene dostal britský jazdec David Coulthard (McLaren-Mercedes), ktorý mal už v prvej zákrute po štarte kolíziu s Talianom Trullim (Jordan) a vo 4. kole definitívne vypadol z pretekov. „Chcel som dnes vyhrať, aby som si udržal šance na majstrovský titul. Takto som si veru domáce preteky nepredstavoval," sklamane poznamenal Coulthard, ktorý si pri zrážke poškodil záves pravého zadného kolesa. V Silverstone stratil reálne šance na prvenstvo v tomto ročníku, strata na M. Schumachera narástla z 31 už na 37 bodov. Schumi aj keď nevyhral, mohol sa cítiť ako víťaz. Má 84 bodov, do konca MS zostáva šestoro pretekov. Už len Coulthard (47) alebo brat Ralf Schumacher (31) ho teoreticky môžu ohroziť, keďže Barrichello (34) je v tíme Ferrari prísnou dvojkou.
Už po piatkovom tréningu sa M. Schumacher vyslovil, že o víťazstvo sa pobijú tímy Ferrari - McLaren, pričom Williams do konkurencie nerátal. Mal pravdu. R. Schumacher odstúpil z pretekov v 37. kole pre poruchu motora, Montoya skončil štvrtý. Pneumatiky Michelin, s ktorými jazdia monoposty Williams, v chladnom britskom počasí nemali optimálnu priľnavosť. Po nedelňajších pretekoch oslavovali v tábore švajčiarskeho tímu Sauber, obaja jazdci, Fín Räikkönen aj Nemec Heidfeld skončili na bodovacích miestach.
Ak sa po VC Francúzska objavili hlasy, že Häkkinen by mal ukončiť kariéru, po pretekoch v Silverstone sa už posilňovala jeho pozícia v tíme McLaren-Mercedes. Mika vyhral v efjednotke takmer po roku, naposledy stál na najvyššom stupni 27. augusta 2000 na VC Belgicka. Fínsky pilot by mal zostať u strieborných šípov na ďalšie dva roky.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlasy v cieli:

Häkkinen: „Je to pre náš tím aj pre mňa veľmi dôležité víťazstvo. Triumf v Silverstone v mojej zbierke dosiaľ chýbal a McLaren je tu doma. Už v testovacích jazdách sme tu dosahovali výborné časy, auto sme správne nastavili. Trafili sme aj správne pneumatiky, a tak som vždy mohol držať ideálnu stopu a jazdiť stále rýchlo. Že prečo som stále hnal auto naplno, aj keď som mal veľký náskok? No, v závere pretekov som chcel zaparkovať, odskočiť si na čaj a potom znova pokračovať."

M. Schumacher: „Dostal som otázku, prečo ma Häkkinen predbehol už na začiatku pretekov. No, asi som zostal stáť a kývol som mu: poď predo mňa. V skutočnosti však moje auto nebolo dobre nastavené, mal som problémy, aby som ho udržal na trati. Mika mal jednoducho rýchlejšie auto. Zvolili sme taktiku jednej zastávky v boxe, to je vždy tímové rozhodnutie."

Skryť Vypnúť reklamu

Barrichello: „Už od piatkového tréningu som cítil, že vozidlo nie je ideálne nastavené. Musel som preto jazdiť so zvýšenou pozornosťou. Tlačil sa za mnou Montoya, a tak sa mi uľavilo keď ešte raz musel zájsť do boxu."

Výsledky GP V. Británie (okruh 5,141 km, 60 kôl, celkove 308,356 km): 1. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) 1:25:33,770 h (priem. rýchl. 216,231 km/h), 2. M. Schumacher (Nem., Ferrari) + 33,6 s, 3. Barrichello (Braz., Ferrari) + 59,2, 4. Montoya (Kol., Williams-BMW) +1:08,7 min, 5. Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 6. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) + 1 kolo.
Ďalšie poradie: 7. Frentzen (Nem., Jordan-Honda) + 1 kolo, 8. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) + 1 kolo, 9. Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) + 1 kolo, 10. Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) + 2 kolá, 11. Alesi (Fr., Prost-Acer) + 2 kolá, 12. De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) + 2 kolá, 13. Fischella (Tal., Benetton-Renault) + 2 kolá, 14. Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) + 2 kolá, 15. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 2 kolá, 16. Alonso (Šp., European-Minardi) + 2 kolá.

Skryť Vypnúť reklamu

Nedokončili: 1. kolo: Trulli (Tal., Jordan-Honda) nehoda, 1 - Panis (Fr., BAR-Honda) hodiny, 4 - Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) hodiny, 6 - Burti (Braz., Prost-Acer) motor, 37 - R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) motor.

Najrýchlejšie kolo (33.): Häkkinen 1:23,405 min.

Poradie MS po 11 pretekoch: 1. M. Schumacher 84 bodov, 2. Coulthard 47, 3. Barrichello (Braz.) 34, 4. R. Schumacher 31, 5. Häkkinen 19, 6. Montoya 15, 7. Heidfeld 10, 8. Trulli 9, 9. Räikkönen 9, 10. Villeneuve 7, 11. Frentzen 6, 12. Panis 5, 13. Irvine 4, 14. Alesi 3, 15. Fisichella, Verstappen a De la Rosa po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 118 bodov, 2. McLaren 66, 3. Williams 46, 4. Sauber 19, 5. Jordan 15, 6. BAR 12, 7. Jaguar 5, 8. Prost 3, 9. Arrows 1, 10. Benetton 1.
Najbližšie sa 29. júla jazdí Veľká cena Nemecka v Hockenheime.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 957
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 241
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 883
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 962
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 673
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 746
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 944
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 838
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 699
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.