Häkkinen víťazom VC Británie, Schumi si posilnil vedenie

Motoristický svet očakával na nedelňajšej Veľkej cene V. Británie formuly 1 v Silverstone víťazstvo suveréna tohto ročníka majstrovstiev sveta Michaela Schumachera, už 51. v kariére, ktorým by sa nemecký pilot v historických tabuľkách vyrovnal Francúzovi

Alainovi Prostovi. Nestalo sa, hoci Schumi na Ferrari vyštartoval z prvého miesta. Ozval sa totiž bývalý majster sveta (1998, 1999) Mika Häkkinen z Fínska. Smoliar tohto ročníka MS nemal v Silverstone žiadne problémy, odštartoval z 2. miesta, už vo 4. kole hravo predstihol M. Schumachera a potom krúžil na čele až do cieľa. Ako tretí na stupeň víťazov vystúpil Brazílčan Rubens Barrichello na Ferrari.
Studenú sprchu na domácej veľkej cene dostal britský jazdec David Coulthard (McLaren-Mercedes), ktorý mal už v prvej zákrute po štarte kolíziu s Talianom Trullim (Jordan) a vo 4. kole definitívne vypadol z pretekov. „Chcel som dnes vyhrať, aby som si udržal šance na majstrovský titul. Takto som si veru domáce preteky nepredstavoval," sklamane poznamenal Coulthard, ktorý si pri zrážke poškodil záves pravého zadného kolesa. V Silverstone stratil reálne šance na prvenstvo v tomto ročníku, strata na M. Schumachera narástla z 31 už na 37 bodov. Schumi aj keď nevyhral, mohol sa cítiť ako víťaz. Má 84 bodov, do konca MS zostáva šestoro pretekov. Už len Coulthard (47) alebo brat Ralf Schumacher (31) ho teoreticky môžu ohroziť, keďže Barrichello (34) je v tíme Ferrari prísnou dvojkou.
Už po piatkovom tréningu sa M. Schumacher vyslovil, že o víťazstvo sa pobijú tímy Ferrari - McLaren, pričom Williams do konkurencie nerátal. Mal pravdu. R. Schumacher odstúpil z pretekov v 37. kole pre poruchu motora, Montoya skončil štvrtý. Pneumatiky Michelin, s ktorými jazdia monoposty Williams, v chladnom britskom počasí nemali optimálnu priľnavosť. Po nedelňajších pretekoch oslavovali v tábore švajčiarskeho tímu Sauber, obaja jazdci, Fín Räikkönen aj Nemec Heidfeld skončili na bodovacích miestach.
Ak sa po VC Francúzska objavili hlasy, že Häkkinen by mal ukončiť kariéru, po pretekoch v Silverstone sa už posilňovala jeho pozícia v tíme McLaren-Mercedes. Mika vyhral v efjednotke takmer po roku, naposledy stál na najvyššom stupni 27. augusta 2000 na VC Belgicka. Fínsky pilot by mal zostať u strieborných šípov na ďalšie dva roky.

Hlasy v cieli:

Häkkinen: „Je to pre náš tím aj pre mňa veľmi dôležité víťazstvo. Triumf v Silverstone v mojej zbierke dosiaľ chýbal a McLaren je tu doma. Už v testovacích jazdách sme tu dosahovali výborné časy, auto sme správne nastavili. Trafili sme aj správne pneumatiky, a tak som vždy mohol držať ideálnu stopu a jazdiť stále rýchlo. Že prečo som stále hnal auto naplno, aj keď som mal veľký náskok? No, v závere pretekov som chcel zaparkovať, odskočiť si na čaj a potom znova pokračovať."

M. Schumacher: „Dostal som otázku, prečo ma Häkkinen predbehol už na začiatku pretekov. No, asi som zostal stáť a kývol som mu: poď predo mňa. V skutočnosti však moje auto nebolo dobre nastavené, mal som problémy, aby som ho udržal na trati. Mika mal jednoducho rýchlejšie auto. Zvolili sme taktiku jednej zastávky v boxe, to je vždy tímové rozhodnutie."

Barrichello: „Už od piatkového tréningu som cítil, že vozidlo nie je ideálne nastavené. Musel som preto jazdiť so zvýšenou pozornosťou. Tlačil sa za mnou Montoya, a tak sa mi uľavilo keď ešte raz musel zájsť do boxu."

Výsledky GP V. Británie (okruh 5,141 km, 60 kôl, celkove 308,356 km): 1. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) 1:25:33,770 h (priem. rýchl. 216,231 km/h), 2. M. Schumacher (Nem., Ferrari) + 33,6 s, 3. Barrichello (Braz., Ferrari) + 59,2, 4. Montoya (Kol., Williams-BMW) +1:08,7 min, 5. Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 6. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) + 1 kolo.
Ďalšie poradie: 7. Frentzen (Nem., Jordan-Honda) + 1 kolo, 8. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) + 1 kolo, 9. Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) + 1 kolo, 10. Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) + 2 kolá, 11. Alesi (Fr., Prost-Acer) + 2 kolá, 12. De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) + 2 kolá, 13. Fischella (Tal., Benetton-Renault) + 2 kolá, 14. Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) + 2 kolá, 15. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 2 kolá, 16. Alonso (Šp., European-Minardi) + 2 kolá.

Nedokončili: 1. kolo: Trulli (Tal., Jordan-Honda) nehoda, 1 - Panis (Fr., BAR-Honda) hodiny, 4 - Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) hodiny, 6 - Burti (Braz., Prost-Acer) motor, 37 - R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) motor.

Najrýchlejšie kolo (33.): Häkkinen 1:23,405 min.

Poradie MS po 11 pretekoch: 1. M. Schumacher 84 bodov, 2. Coulthard 47, 3. Barrichello (Braz.) 34, 4. R. Schumacher 31, 5. Häkkinen 19, 6. Montoya 15, 7. Heidfeld 10, 8. Trulli 9, 9. Räikkönen 9, 10. Villeneuve 7, 11. Frentzen 6, 12. Panis 5, 13. Irvine 4, 14. Alesi 3, 15. Fisichella, Verstappen a De la Rosa po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 118 bodov, 2. McLaren 66, 3. Williams 46, 4. Sauber 19, 5. Jordan 15, 6. BAR 12, 7. Jaguar 5, 8. Prost 3, 9. Arrows 1, 10. Benetton 1.
Najbližšie sa 29. júla jazdí Veľká cena Nemecka v Hockenheime.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých
  1. Vysoká hra o súdne trovy
  2. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  3. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  4. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  5. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Ako na refinancovanie hypotéky
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  9. Splnený sen
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 903
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 540
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 5 239
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 979
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 441
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 433
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 382
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 781
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 560
  10. Splnený sen 1 490

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

KOŠICE KORZÁR

Polícia o akcii Shark: Štát ukrátili o takmer 28 miliónov eur

Fingovali vysoké náklady na reklamu.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Ako by ste vyriešili túto križovatku?

Keď sa pravidlo pravej ruky stáva rébusom.

Volkswagenu to so Sciroccom opäť nevyšlo. Výroba končí bez nástupcu

Ukončenie výroby je súčasťou plánu vypustiť z výroby stratové modely.

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.