Häkkinen víťazom VC Británie, Schumi si posilnil vedenie

Motoristický svet očakával na nedelňajšej Veľkej cene V. Británie formuly 1 v Silverstone víťazstvo suveréna tohto ročníka majstrovstiev sveta Michaela Schumachera, už 51. v kariére, ktorým by sa nemecký pilot v historických tabuľkách vyrovnal Francúzovi

Alainovi Prostovi. Nestalo sa, hoci Schumi na Ferrari vyštartoval z prvého miesta. Ozval sa totiž bývalý majster sveta (1998, 1999) Mika Häkkinen z Fínska. Smoliar tohto ročníka MS nemal v Silverstone žiadne problémy, odštartoval z 2. miesta, už vo 4. kole hravo predstihol M. Schumachera a potom krúžil na čele až do cieľa. Ako tretí na stupeň víťazov vystúpil Brazílčan Rubens Barrichello na Ferrari.
Studenú sprchu na domácej veľkej cene dostal britský jazdec David Coulthard (McLaren-Mercedes), ktorý mal už v prvej zákrute po štarte kolíziu s Talianom Trullim (Jordan) a vo 4. kole definitívne vypadol z pretekov. „Chcel som dnes vyhrať, aby som si udržal šance na majstrovský titul. Takto som si veru domáce preteky nepredstavoval," sklamane poznamenal Coulthard, ktorý si pri zrážke poškodil záves pravého zadného kolesa. V Silverstone stratil reálne šance na prvenstvo v tomto ročníku, strata na M. Schumachera narástla z 31 už na 37 bodov. Schumi aj keď nevyhral, mohol sa cítiť ako víťaz. Má 84 bodov, do konca MS zostáva šestoro pretekov. Už len Coulthard (47) alebo brat Ralf Schumacher (31) ho teoreticky môžu ohroziť, keďže Barrichello (34) je v tíme Ferrari prísnou dvojkou.
Už po piatkovom tréningu sa M. Schumacher vyslovil, že o víťazstvo sa pobijú tímy Ferrari - McLaren, pričom Williams do konkurencie nerátal. Mal pravdu. R. Schumacher odstúpil z pretekov v 37. kole pre poruchu motora, Montoya skončil štvrtý. Pneumatiky Michelin, s ktorými jazdia monoposty Williams, v chladnom britskom počasí nemali optimálnu priľnavosť. Po nedelňajších pretekoch oslavovali v tábore švajčiarskeho tímu Sauber, obaja jazdci, Fín Räikkönen aj Nemec Heidfeld skončili na bodovacích miestach.
Ak sa po VC Francúzska objavili hlasy, že Häkkinen by mal ukončiť kariéru, po pretekoch v Silverstone sa už posilňovala jeho pozícia v tíme McLaren-Mercedes. Mika vyhral v efjednotke takmer po roku, naposledy stál na najvyššom stupni 27. augusta 2000 na VC Belgicka. Fínsky pilot by mal zostať u strieborných šípov na ďalšie dva roky.

Hlasy v cieli:

Häkkinen: „Je to pre náš tím aj pre mňa veľmi dôležité víťazstvo. Triumf v Silverstone v mojej zbierke dosiaľ chýbal a McLaren je tu doma. Už v testovacích jazdách sme tu dosahovali výborné časy, auto sme správne nastavili. Trafili sme aj správne pneumatiky, a tak som vždy mohol držať ideálnu stopu a jazdiť stále rýchlo. Že prečo som stále hnal auto naplno, aj keď som mal veľký náskok? No, v závere pretekov som chcel zaparkovať, odskočiť si na čaj a potom znova pokračovať."

M. Schumacher: „Dostal som otázku, prečo ma Häkkinen predbehol už na začiatku pretekov. No, asi som zostal stáť a kývol som mu: poď predo mňa. V skutočnosti však moje auto nebolo dobre nastavené, mal som problémy, aby som ho udržal na trati. Mika mal jednoducho rýchlejšie auto. Zvolili sme taktiku jednej zastávky v boxe, to je vždy tímové rozhodnutie."

Barrichello: „Už od piatkového tréningu som cítil, že vozidlo nie je ideálne nastavené. Musel som preto jazdiť so zvýšenou pozornosťou. Tlačil sa za mnou Montoya, a tak sa mi uľavilo keď ešte raz musel zájsť do boxu."

Výsledky GP V. Británie (okruh 5,141 km, 60 kôl, celkove 308,356 km): 1. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) 1:25:33,770 h (priem. rýchl. 216,231 km/h), 2. M. Schumacher (Nem., Ferrari) + 33,6 s, 3. Barrichello (Braz., Ferrari) + 59,2, 4. Montoya (Kol., Williams-BMW) +1:08,7 min, 5. Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 6. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) + 1 kolo.
Ďalšie poradie: 7. Frentzen (Nem., Jordan-Honda) + 1 kolo, 8. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) + 1 kolo, 9. Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) + 1 kolo, 10. Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) + 2 kolá, 11. Alesi (Fr., Prost-Acer) + 2 kolá, 12. De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) + 2 kolá, 13. Fischella (Tal., Benetton-Renault) + 2 kolá, 14. Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) + 2 kolá, 15. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 2 kolá, 16. Alonso (Šp., European-Minardi) + 2 kolá.

Nedokončili: 1. kolo: Trulli (Tal., Jordan-Honda) nehoda, 1 - Panis (Fr., BAR-Honda) hodiny, 4 - Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) hodiny, 6 - Burti (Braz., Prost-Acer) motor, 37 - R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) motor.

Najrýchlejšie kolo (33.): Häkkinen 1:23,405 min.

Poradie MS po 11 pretekoch: 1. M. Schumacher 84 bodov, 2. Coulthard 47, 3. Barrichello (Braz.) 34, 4. R. Schumacher 31, 5. Häkkinen 19, 6. Montoya 15, 7. Heidfeld 10, 8. Trulli 9, 9. Räikkönen 9, 10. Villeneuve 7, 11. Frentzen 6, 12. Panis 5, 13. Irvine 4, 14. Alesi 3, 15. Fisichella, Verstappen a De la Rosa po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 118 bodov, 2. McLaren 66, 3. Williams 46, 4. Sauber 19, 5. Jordan 15, 6. BAR 12, 7. Jaguar 5, 8. Prost 3, 9. Arrows 1, 10. Benetton 1.
Najbližšie sa 29. júla jazdí Veľká cena Nemecka v Hockenheime.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 313
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 216
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 998
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 141
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 220
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 205
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 116
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 111
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 873

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.