Vlastníkov áut najviac trápi haprujúci Bluetooth

V prieskume spoľahlivosti áut J.D. Power sa až 20 % nahlásených chýb týkalo infotainmentového systému.

(Zdroj: Audi)

Americká prieskumná spoločnosť J.D. Power zverejnila svoju štatistiku poruchovosti trojročných áut, ktorú vydáva od roku 1990. V nej sa opýtala 33 560 pôvodných vlastníkov vozidiel vyrobených v roku 2013, koľko akých chýb malo vozidlo v priebehu roku 2015.

Priemerne má 100 trojročných vozidiel 152 porúch, minulý rok ich bolo len 147. Podľa J.D. Power sú najspoľahlivejšími značkami Lexus/Toyota (priemerne 95 a 113 chýb na sto áut), Porsche (97 chýb) a koncern General Motors (Buick 106, GMC 120.) V rebríčku J.D. Power je Lexus najspoľahlivejším autom už piaty rok po sebe.

Článok pokračuje pod video reklamou

2016_vds_rank_1.jpg

Čísla predstavujú priemerný počet porúch na sto áut. Ide o autá predávané na americkom trhu; automobilky ako Jaguar a Tesla chýbajú pre malú vzorku vlastníkov. droj: J.D. Power

Zaujímavé však je, že z ôsmich kategórií porúch pripadá najviac - až 20 % na chyby infotainmentu, navigácie a komunikačných systémov. Kým napríklad porúch motora a prevodovky ubúda, množstvo chýb spojenia telefónu s autom cez Bluetooth alebo rozpoznávania hlasových príkazov rastie.

Fungujúci Bluetooth pomôže vybudovať dôveru

Niektorí môžu namietať, že spoľahlivosti infotainmentu a pohonného ústrojenstva nemôžeme prikladať rovnakú váhu a štatistika J.D. Power výrazne skresľuje skutočnú, "mechanickú" spoľahlivosť auta. Automobilky s dlhodobo dobrou reputáciou ako Subaru či Mazda preto skončili až v spodnej polovici rebríčka.

My tvrdíme, že pre zákazníka, ktorý si kupuje nové auto, je navigácia a pripojenie smartfónu celkom prirodzená vec a podstatná súčasť dojmu z auta. Navyše - zákazníci potrebujú, aby aj základné systémy fungovali dobre pretože inak ich automobilky nepresvedčia na zložitejšie systémy, napríklad autonómne riadenie. Potvrdzuje to aj Renee Stephens, viceprezidentka pre kvalitu automobilov J.D. Power.

"Ak sa spotrebitelia nedokážu spoľahnúť na to, že ich vozidlo sa spojí s ich smartfónom, alebo že ich navigačný systém dovedie do cieľa, určite ešte nie sú pripravení dôverovať, že autonómne technológie udržia ich vozidlo mimo jarku," uviedla pre Bloomberg.

Najlepší infotainment nosíte stále vo vrecku

V tomto kontexte nás zaujal prototyp, ktorý vznikol v spolupráci spoločností Drivemode, Honda a Panasonic. Bežný infotainmenový systém Hondy HR-V vymenili za konektor na mobilný telefón, ktorý sa po vsunutí automaticky zapne a pripojí k autu.

Drivemode je mobilná aplikácia pre Android, ktorá funguje ako užívateľské rozhranie optimalizované pre auto - k základným funkciám ako telefonovanie, navigácia či hudba máte prístup pomocou veľkých tlačidiel s výraznou zvukovou odozvou na doty. Na prototype je zaujímavé to, že telefón komunikuje s autom a možno ho ovládať tlačidlami na volante, inak je aplikácia je dostupná zadarmo v obchode Google Play.

Možno je práve takéto riešenie správna cesta - automobilky musia pochopiť, že nedokážu vyrobiť tak užívateľsky prívetivý systém, ako sú naše smartfóny.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  4. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  5. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  6. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  7. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  10. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 919
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 745
  3. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 004
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 018
  5. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 11 770
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 054
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 042
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 314
  9. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave 3 107
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 977

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majského péenky sa Najvyššiemu súdu nezdajú. Dal ich posúdiť znalcom

Podnikateľ môže dosiahnuť aj prerušenie súdu, ktorý sa ťahá už roky. Jeho spoluobžalovaný Brtva nedávno po verdikte ušiel.

KOMENTÁRE

Jozef Majský dokazuje, že si nie sme všetci rovní

Radový smrteľník by mal proces aj s vymeraným trestom dávno za sebou.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí