Vlastníkov áut najviac trápi haprujúci Bluetooth

V prieskume spoľahlivosti áut J.D. Power sa až 20 % nahlásených chýb týkalo infotainmentového systému.

(Zdroj: Audi)

Americká prieskumná spoločnosť J.D. Power zverejnila svoju štatistiku poruchovosti trojročných áut, ktorú vydáva od roku 1990. V nej sa opýtala 33 560 pôvodných vlastníkov vozidiel vyrobených v roku 2013, koľko akých chýb malo vozidlo v priebehu roku 2015.

Priemerne má 100 trojročných vozidiel 152 porúch, minulý rok ich bolo len 147. Podľa J.D. Power sú najspoľahlivejšími značkami Lexus/Toyota (priemerne 95 a 113 chýb na sto áut), Porsche (97 chýb) a koncern General Motors (Buick 106, GMC 120.) V rebríčku J.D. Power je Lexus najspoľahlivejším autom už piaty rok po sebe.

2016_vds_rank_1.jpg

Čísla predstavujú priemerný počet porúch na sto áut. Ide o autá predávané na americkom trhu; automobilky ako Jaguar a Tesla chýbajú pre malú vzorku vlastníkov. droj: J.D. Power

Zaujímavé však je, že z ôsmich kategórií porúch pripadá najviac - až 20 % na chyby infotainmentu, navigácie a komunikačných systémov. Kým napríklad porúch motora a prevodovky ubúda, množstvo chýb spojenia telefónu s autom cez Bluetooth alebo rozpoznávania hlasových príkazov rastie.

Fungujúci Bluetooth pomôže vybudovať dôveru

Niektorí môžu namietať, že spoľahlivosti infotainmentu a pohonného ústrojenstva nemôžeme prikladať rovnakú váhu a štatistika J.D. Power výrazne skresľuje skutočnú, "mechanickú" spoľahlivosť auta. Automobilky s dlhodobo dobrou reputáciou ako Subaru či Mazda preto skončili až v spodnej polovici rebríčka.

My tvrdíme, že pre zákazníka, ktorý si kupuje nové auto, je navigácia a pripojenie smartfónu celkom prirodzená vec a podstatná súčasť dojmu z auta. Navyše - zákazníci potrebujú, aby aj základné systémy fungovali dobre pretože inak ich automobilky nepresvedčia na zložitejšie systémy, napríklad autonómne riadenie. Potvrdzuje to aj Renee Stephens, viceprezidentka pre kvalitu automobilov J.D. Power.

"Ak sa spotrebitelia nedokážu spoľahnúť na to, že ich vozidlo sa spojí s ich smartfónom, alebo že ich navigačný systém dovedie do cieľa, určite ešte nie sú pripravení dôverovať, že autonómne technológie udržia ich vozidlo mimo jarku," uviedla pre Bloomberg.

Najlepší infotainment nosíte stále vo vrecku

V tomto kontexte nás zaujal prototyp, ktorý vznikol v spolupráci spoločností Drivemode, Honda a Panasonic. Bežný infotainmenový systém Hondy HR-V vymenili za konektor na mobilný telefón, ktorý sa po vsunutí automaticky zapne a pripojí k autu.

Drivemode je mobilná aplikácia pre Android, ktorá funguje ako užívateľské rozhranie optimalizované pre auto - k základným funkciám ako telefonovanie, navigácia či hudba máte prístup pomocou veľkých tlačidiel s výraznou zvukovou odozvou na doty. Na prototype je zaujímavé to, že telefón komunikuje s autom a možno ho ovládať tlačidlami na volante, inak je aplikácia je dostupná zadarmo v obchode Google Play.

Možno je práve takéto riešenie správna cesta - automobilky musia pochopiť, že nedokážu vyrobiť tak užívateľsky prívetivý systém, ako sú naše smartfóny.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.