Vlastníkov áut najviac trápi haprujúci Bluetooth

V prieskume spoľahlivosti áut J.D. Power sa až 20 % nahlásených chýb týkalo infotainmentového systému.

(Zdroj: Audi)

Americká prieskumná spoločnosť J.D. Power zverejnila svoju štatistiku poruchovosti trojročných áut, ktorú vydáva od roku 1990. V nej sa opýtala 33 560 pôvodných vlastníkov vozidiel vyrobených v roku 2013, koľko akých chýb malo vozidlo v priebehu roku 2015.

Priemerne má 100 trojročných vozidiel 152 porúch, minulý rok ich bolo len 147. Podľa J.D. Power sú najspoľahlivejšími značkami Lexus/Toyota (priemerne 95 a 113 chýb na sto áut), Porsche (97 chýb) a koncern General Motors (Buick 106, GMC 120.) V rebríčku J.D. Power je Lexus najspoľahlivejším autom už piaty rok po sebe.

Článok pokračuje pod video reklamou

2016_vds_rank_1.jpg

Čísla predstavujú priemerný počet porúch na sto áut. Ide o autá predávané na americkom trhu; automobilky ako Jaguar a Tesla chýbajú pre malú vzorku vlastníkov. droj: J.D. Power

Zaujímavé však je, že z ôsmich kategórií porúch pripadá najviac - až 20 % na chyby infotainmentu, navigácie a komunikačných systémov. Kým napríklad porúch motora a prevodovky ubúda, množstvo chýb spojenia telefónu s autom cez Bluetooth alebo rozpoznávania hlasových príkazov rastie.

Fungujúci Bluetooth pomôže vybudovať dôveru

Niektorí môžu namietať, že spoľahlivosti infotainmentu a pohonného ústrojenstva nemôžeme prikladať rovnakú váhu a štatistika J.D. Power výrazne skresľuje skutočnú, "mechanickú" spoľahlivosť auta. Automobilky s dlhodobo dobrou reputáciou ako Subaru či Mazda preto skončili až v spodnej polovici rebríčka.

My tvrdíme, že pre zákazníka, ktorý si kupuje nové auto, je navigácia a pripojenie smartfónu celkom prirodzená vec a podstatná súčasť dojmu z auta. Navyše - zákazníci potrebujú, aby aj základné systémy fungovali dobre pretože inak ich automobilky nepresvedčia na zložitejšie systémy, napríklad autonómne riadenie. Potvrdzuje to aj Renee Stephens, viceprezidentka pre kvalitu automobilov J.D. Power.

"Ak sa spotrebitelia nedokážu spoľahnúť na to, že ich vozidlo sa spojí s ich smartfónom, alebo že ich navigačný systém dovedie do cieľa, určite ešte nie sú pripravení dôverovať, že autonómne technológie udržia ich vozidlo mimo jarku," uviedla pre Bloomberg.

Najlepší infotainment nosíte stále vo vrecku

V tomto kontexte nás zaujal prototyp, ktorý vznikol v spolupráci spoločností Drivemode, Honda a Panasonic. Bežný infotainmenový systém Hondy HR-V vymenili za konektor na mobilný telefón, ktorý sa po vsunutí automaticky zapne a pripojí k autu.

Drivemode je mobilná aplikácia pre Android, ktorá funguje ako užívateľské rozhranie optimalizované pre auto - k základným funkciám ako telefonovanie, navigácia či hudba máte prístup pomocou veľkých tlačidiel s výraznou zvukovou odozvou na doty. Na prototype je zaujímavé to, že telefón komunikuje s autom a možno ho ovládať tlačidlami na volante, inak je aplikácia je dostupná zadarmo v obchode Google Play.

Možno je práve takéto riešenie správna cesta - automobilky musia pochopiť, že nedokážu vyrobiť tak užívateľsky prívetivý systém, ako sú naše smartfóny.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  6. Do we have "Sagans" in language education?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  10. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 101
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 21 700
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 642
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 6 032
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 599
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 996
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 146
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 919
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 021
  10. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 1 965

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

KOMENTÁRE

Katastrofa: Nikdy nebolo lepšie

Samotné fakty na víťazstvo nad populistami a demagógmi nestačia.

Píše Kristián Blaškovič - Fórum

Čím prekvapí Kim na stretnutí s Trumpom?

Kim sa chce vrátiť medzi svetových politikov ako ich rovnocenný partner.

DOMOV

Mazurek učil európskych extrémistov slušnosti

Strana združujúca európskych extrémistov mala cez víkend snem.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.