SME

Využívanie diaľnice: možnosť alebo povinnosť?

Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácií SR pripravilo novelizáciu zákona 135/1961 Z.z., tzv. cestného zákona. Hlavným cieľom novely je zmeniť...



Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácií SR pripravilo novelizáciu zákona 135/1961 Z.z., tzv. cestného zákona. Hlavným cieľom novely je zmeniť rozdelenie vozidiel, sadzobník diaľničných poplatkov a pokuty za porušenie ustanovení zákona. Nové rozdelenie na kategórie vychádza z medzinárodného delenia vozidiel na kategóriu do 3,5 tony, od 3,5 do 12 ton a nad 12 ton.
Za porušenie zákona, napríklad jazdou na platených úsekoch ciest bez nálepky sa vodič vystavuje postihu vo výške 10-násobku oproti súčasnej trojnásobnej pokute. Súčasťou zmien je zavedenie aj krátkodobých, dokonca aj 24-hodinových známok, ktoré majú slúžiť najmä pre tranzitnú kamiónovú dopravu.
Priamym dôsledkom zavedenia poplatkov za používanie diaľnice je, že najmä nákladná doprava sa presmerovala naspäť na okresné cesty a stihla už napáchať veľa škôd. Najhorším slovenským úsekom nevyužitej diaľnice a preťaženej súbežnej cesty je úsek Kúty-Bratislava, intenzívne využívaný najmä tranzitnou dopravou z Českej republiky. Pokiaľ totiž kamión končí v Bratislave, alebo pokračuje na trase do Maďarska prípadne Rakúska, obchádza úsek diaľnice po starej ceste cez Malacky a Stupavu. Je to dôsledok „dobrovoľnosti" zakúpenia diaľničných známok. Spôsobil extrémne dopravné zaťaženie a situácia vyústila do petície s niekoľkotisícovou podporou obyvateľov na spomínanom úseku. Základnou otázkou pre zodpovedných štátnych úradníkov preto zostáva: majú sa diaľničné známky stať povinnosťou, alebo len možnosťou pre nákladné vozidlá, ktorých hmotnosť je niekoľko desiatok ton? Bude zaujímavé sledovať, ako sa štát po niekoľkých rokoch nekoordinovaného jazdenia tranzitných kamiónov zastane trpiacich občanov a jazdy nákladných vozidiel dostane naspäť na tie cesty, ktoré boli na takýto účel vybudované.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: epe

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 773
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 657
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 414
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 299
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 145
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 809
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 492
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 409
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 913
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 217
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 935
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 506
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 591
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 532
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 320
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu