TEST: Honda spravila z modelu Jazz kráľa priestoru a spotreby

Výrobcom udávaná spotreba nie je len nezmyselnou papierovou hodnotu, ale reálne dosiahnuteľným údajom.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Nadvláda rodinných vozidiel MPV je minulosťou. Postupne ich nahrádzajú populárne crossovery s vyšším posedom. Automobilky sa snažia tento trend zachytiť a ponúkajú svojim zákazníkom to, o čo je záujem aj za cenu mierneho kompromisu v oblasti úžitkových vlastností.

Príkladom je Renault a jeho model Espace. Typické MPV sa príchodom najnovšej generácie zmenilo na crossover. Naopak, japonská značka Honda ostáva v prípade svojho modelu Jazz konzervatívna a verná koncepcii MPV. Viac ako na imidž sa zamerala na vnútorný priestor, ktorý oproti predchodcovi narástol do všetkých smerov.

Zabaliť MPV do pekného šatu nie je ľahké. Dizajnéri musia akceptovať požiadavky na praktickú stránku, a tak je základný tvar karosérie podriadený potrebám vnútorného priestoru. Napriek tomu sa Honde podarilo pripraviť auto tvarov, s ktorými nemáme problém. V žiarivej oranžovej farbe zanikali aj výrazné línie, akými sú prelisy na dverách viac, ako sa môže z fotiek zdať.

Naživo sme výrazné prelisy na dverách prehliadli ľahšie ako na fotke. Foto: Gabriel Kuchta

Ak niekto potrebuje vo vnútri mäkké, na dotyk príjemné plasty, tak sa v malom Jazze asi sklame. Minimálne o úroveň lepšie je však na tom vypracovanie. Dojem hodnotného interiéru vytvára najmä dotykový displej.

Jednoducho a z užívateľského hľadiska príjemne pôsobí ovládanie manuálnej klimatizácie pod ním. Základné funkcie možno ovládať bez siahnutia na dotykový displej aj vďaka tlačidlám na volante. Výnimkou je navigácia.

Samotná intuitívnosť jej ovládania prostredníctvom dotykovej obrazovky nie je problém. Zastaviť vozidlo pri zadávaní adresy je prakticky nutnosťou. Triafať malé písmená virtuálnej klávesnice na našich cestách je počas jazdy umením niekedy aj pre spolujazdca.

Dvojitý A-stĺpik nikdy nie je ideálnym riešením. V tomto prípade až tak výrazne nekomplikuje výhľad z vozidla. Foto: Gabriel Kuchta.

Jazz vyniká v prvom rade vnútorným priestorom. Pokiaľ nehovoríme o dvojmetrových chlapoch, tak štyri osoby sa na priestor v aute určite nebudú sťažovať.

Variabilita, ktorú poskytujú “magické“ sedadlá, je nám dôverne známa. Základný objem kufra 354 l je slušný, ale ohúri skôr po sklopení zadných sedadiel, kedy jeho objem narastie na 1314 l.

Po vyklopení zadných sedadiel Magig Seats vznikne zaujímavý priestor pre náklad. Foto: Gabriel Kuchta

Podvozok sa nám počas prvých kilometrov zdal výborný. Neskôr sa však ukázalo, že na menej kvalitných cestných spojoch dá posádke o ich prítomnosti na ceste vedieť hlukom, aj prenosom vibrácií, rázov do kabíny. Neplatí to pre všetky typy nerovností, niektoré zvláda lepšie, iné horšie.

S vibráciami od motora v Honde Jazz na druhej strane problém nie je. Do 90 km/h ostáva aj úroveň hluku na veľmi prijateľnej úrovni.

Hlučnosť mierne narastá pri približovaní sa diaľničnej rýchlosti 130 km/h, nad touto hranicou stúpa hluk výrazne. Atmosférický štvorvalec dá o svojej prítomnosti vedieť aj pri predbiehaní, pretože vtedy ho treba poriadne “vytočiť“.

Veľmi sa nám páčilo zladenie šesťstupňovej manuálnej prevodovky a benzínového motora s objemom 1,3 l. Krátke prevody v tomto prípade prezrádzajú zameranie Hondy na mestského človeka. Prakticky už pri rýchlosti 50 km/h možno jazdiť na šestke. Odmenou je dobrá spotreba. Tá reálna vôbec nie je vzdialená od tej papierovej s hodnotu 5,1 l.

Naša priemerná spotreba v teste (5,7 l) zahŕňala jazdu po všetkých typoch ciest s viac ako polovičným podielom diaľníc. Navyše sme sa neštítili v prípade potreby využiť potenciál motora. O to väčším prekvapením je dosiahnutá priemerná hodnota. Ak by sme si mali vybrať auto, s ktorým je pri troche snahy možné jazdiť za menej ako papierovú spotrebu, Jazz by bol jedným z hlavných kandidátov.

Nízka poloha piatych dverí po ich otvorení môže vyšším postavám prekážať. Vonkajšia nakladacia hrana je príkladne nízko. Foto: Gabriel Kuchta

Počas plynulej jazdy možno nechať motor točiť aj menej ako tisícpäťsto otáčok. Akonáhle potrebujete zrýchliť a stihnúť zelenú, treba podradiť o dva, tri, v niektorých prípadoch aj o štyri prevodové stupne. Funguje to aj opačne.

V prípade potreby rýchleho štartu, napríklad z križovatky, stačí motor rozbehnúť do vysokých otáčok a po druhom prevodovom stupni a ustálení na mestskú rýchlosť rovno zaradiť šestku. Toto je len extrémny scenár, ktorý už nezapadá do jazdy na dobrú spotrebu.

Pri predbiehaní je jazda vo vysokých otáčkach nutnosťou. Pre bežného motoristu to možno nie je také pohodlné ako s turbom a na manéver sa treba pripraviť (podradením), ale sila motora po prekročení 4000 ot/min rastie a mení predbiehanie na rutinný manéver.

Honda nepodľahla módnym trendom a spravila praktické auto do mesta. Pre tieto účely má výborne odstupňovanú prevodovku, ale stále ostáva použiteľná aj na diaľnici. Netvrdíme, že je to ideálne na cestu do Chorvátska, ale 200 km po diaľnici naraz nám nerobilo problém a spotreba ostala prijateľná (5,7-5,8 l). Málokedy dávame v redakcii autu nálepku kupujem. Honda Jazz si ju podľa nás zaslúži.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Honda Jazz

Verzia

Comfort

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

12 999/13 999/15 078*

Motor

atmosférický štvorvalec; objem 1318 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

75(102)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

123/5000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/6

Otáčky motora pri 90 / 130 km/h na šestke (ot/min)

2500/3500

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

11,3

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,1/5,7

Objem palivovej nádrže (l)

40

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1113/492

Objem batožinového priestoru (l)

354/1314 (po strechu so sklopenými sedadlami

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2530 ; 3995; 1980; 1525

*cena bez zarátania aktuálneho bonusu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 343
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 959
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 441
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 812
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 694
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 390
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 462
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 948
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 145

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen bol minulý rok ziskový, zarobil viac než 5 miliárd eur

Napriek emisnému škandálu sa nemeckej automobilke Volkswagen podarilo vrátiť v minulom roku do čiernych čísiel.

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop