Recenzia čitateľa: Peugeot 206 jazdí bez poruchy, ale chýba mu výkon

Mínusom sú preposilované brzdy, či dlhé dráhy prevodovky. Čitateľ by si znovu vybral Peugeot 206, ale s výkonnejším motorom.

(Zdroj: archív autora)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Peugeot 206 tu s nami bol skoro 10 rokov. Za tú dobu sa ich vyrobilo niekoľko verzií , prešiel niekoľkými faceliftami, ale v podstate ostal stále rovnaký. Ten môj, o ktorom je nasledujúcich pár riadkov, opustil výrobnú linku 14.12.2007 a 31.12.2007 sa jeho výroba ukončila. Takže je to pravdepodobne jeden z tých úplne posledných, ktorého svetlá uzreli svetlo sveta.

Išlo o špeciálnu poslednú edíciu, ktorá mala označenie Mistral. Peugeot 206 1.4i Mistral, aby to bolo presné. Táto verzia disponovala len veľmi strohým vybavením, nakoľko sa jednalo už o posledné kusy, ale pekne po poriadku.

Svetlá vyniknú za tmy

Prvé, čo človek uvidí na parkovisku, je exteriér, tak začneme tu. No zovňajšok tak, ako sme všetci zvyknutí, má predné svetlá v tvare mačacích očí. Za svetla veľmi nevyniknú, ale v noci spolu s hmlovkami dotvárajú úplne iný dojem oproti tomu, aký ho má človek za svetla.

Verzia Mistral navyše obsahovala taktiež hmlovky vpredu a vzadu, športovú originál Peugeot koncovku výfuku, kľučky a nárazníky vo farbe karosérie. Človek by sa na tom aj zasmial, ale veľa 206-tiek práve tie nárazníky a kľučky vo farbe karosérie malo iba za príplatok. Čo ma trochu mrzí, je, že sa pri kúpe neobjednali originál Peugeot elektróny. Ale čo sa dá robiť, možno časom.

Po otvorení vodičových dverí sa naskytne pohľad do interiéru. Vzhľadom neočaril, ale ani nepobúril, je taký neutrálny, plasty sú síce lacné, ale človek si na to po čase tak nejako zvykne.

Verzia Mistral obsahovala hliníkový packet, ktorý mal hliníkové lišty na prahoch dverí, hliníkové pedále, hliníkové kľučky dverí a hliníkovú hlavicu radiacej páky. Takisto obsahoval kožený volant a manuálnu klimatizáciu.

Fakt nič iné tu nie je, čo mne osobne vyhovuje, nemám rád komplikované veci, mám rád jednoduchosť a tá tu je, ovládače robia to, čo majú a všetko je graficky znázornené aj pre ozaj menej chápavého človeka.

Výkonu na predbiehanie je málo

Aby som nezabudol, Mistral mal takisto elektrické predné okná. No aké super mať okná na zápalkovej škatuľke. Na palubnej doske indikátor vody do ostrekovačov nie je a preto, keď človek niečo chce skontrolovať, musí si otvoriť prednú kapotu.

Tu sa skrýva srdce jeho veličenstva. Kardiochirurgovia naordinovali Mistralom iba srdcia s obsahom 1,4 litra a len 8 ventilmi... to je trochu škoda, pretože toto srdce má iba 75 koní, takže je to skôr také malé srdiečko ako srdce.

Ale nakoľko je to auto do mesta, výkon je postačujúci, takisto pre človeka, ktorý nemá zručnosti skrotiť auto s veľkým výkonom, je to pomerne zábavný motor. Ten, kto sa tomu smeje, tak sa v tom nikdy neviezol.

Samozrejme, šupa to nie je, ale dokáže vyvolať ten pocit, keď volant z ležérneho držania naozaj chytíte do rúk. Na obiehanie je výkonu ale naozaj málo, a treba myslieť dostatočne dopredu. Zato ale zatiaľ nemal poruchu, treba zaklopať na drevo. Pýta si len olej, filtre a samozrejme benzín so vzduchom, no a to mu ja s radosťou doprajem.

Prevodovka nevyniká presnou kulisou

To, čo už človek na prvý, druhý a ani tretí pohlaď nezistí, sú veci okolo podvozku, riadenia, prevodovky. Prevodovka má na môj vkus priam galakticky dlhé a hlučné dráhy. Takisto vodítko je hlučné, hocikedy pri pomalšej jazde je počuť zreteľne každé preradenie, a takisto nemá veľmi presné dráhy, ale to je možno skôr zapríčinené už samotnou prevodovkou, lebo napríklad spiatočka nejde z času na čas zaradiť na prvýkrát.

Vtedy asi ozubené kolesá nie sú úplne v symbióze, ale stačí zaradiť iný stupeň, a potom to už ide všetko, ako má. Na druhej strane je zase ale pomerne dobre odstupňovaná. V meste sa dá využívať v pohode štvorka, ktorá ma pri tachometrovej šesťdesiatke niečo okolo 2000 otáčok.

Čo sa riadenia týka, tak je fajn. Človek od neho čaká oveľa menej, ako mu v skutočnosti dáva. Nie je extra presné, ale zato dáva človeku dokonalé informácie o povrchu pod kolesami. Toto veľmi oceňujem, nakoľko som toho názoru, že pokiaľ človek nevie, čo má pod kolesami, ani stabilizácia mu nepomôže.

No a nakoniec podvozok, ten je veľmi primitívny, hlavne vzadu, kde je iba torzná tyč a nemá ani obyčajné pružiny. To je dôvod, prečo je auto nestabilné vo vyššej rýchlosti. Taká kombinácia 140-ky a bočného vetra už veru nie je príjemná. A nie ani tak preto, že by to bolo hlučné auto, ale že to musí človek sústavne korigovať volantom. A to je na diaľnici predsa len otravné.

Na okreskách do tých 110km/h je všetko v poriadku, a ani tá spomínaná hlučnosť nie je taká veľká, oveľa viac mi vadí ventilátor ofuku, ako samotná hlučnosť zvonku. Osobne v lete používam len otvorené okná, tie mi nevadia, ale v zime sa snažím čo najmenej používať druhý stupeň, nakoľko mi to fakt prekáža.

Chybám krásy sa Peugeot 206 nevyhol. Na niektorých miestach sa objavuje hrdza a zadné svetlá sa zvnútra rosia.

Prvých 100tisíc km zvládlo bez poruchy

Autíčko má aktuálne najazdené skoro 100 000 km a servisné úkony neboli potrebné. Dokonca ani len brzdy zatiaľ nepotrebovali servis či výmenu. Už ale pozorujem, že by bola vhodná výmena tlmičov, a takisto sa pýtajú už aj kotúče.

Keď už sme pri brzdách, nedá mi nespomenúť ich absolútnu nedávkovateľnosť. To je fakt hrôza, je to až extrémne preposilované. Jazdím s medziplynom a trvalo mi asi 10 000 km, kým som dokázal odhadnúť brzdu. Aj tak medziplyn s brzdou používam radšej iba pri jazde s vysokými otáčkami, lebo tie brzdy sú skutočne nepríjemné.

Na druhej strane zase sú na také auto silné a človek ich za normálnych okolností ani neupečie, ale stačí ostrá jazda a po niekoľkých kilometroch sa už objaví vôňa na prírodno grilovaných brzdových platničiek.

To je, myslím si normálne, keďže to nie je žiadny športiak, ale malé auto do mesta. Normálnou jazdou však "nevädnú" ani s naloženým autom v kopcoch. K tomu nákladu by som povedal len toľko. Malý Peugeot miesto na rozdávanie nemá, ale zatiaľ som odviezol všetko, čo som potreboval.

Keďže som aktívny biker, bicykle museli ísť vždy na strechu. Ostatok bez problémov vošiel dnu. Dokonca aj bežky. Posádka toho miesta veľa nemá, ale buď sa uskromní, alebo môže isť aj pešo.

Dlhé trasy sú náročné, malému Peugeotu pristane mesto

Myslím si, že Peugeot 206 je auto na každodenné použitie, dá sa s ním jazdiť v meste, ale takisto aj mimo neho bez toho, aby to na majiteľovi zanechalo nejaké následky. Na dlhé trasy to však nie je, raz som v ňom absolvoval necelých 800km a mal som toho naozaj dosť.

Vo Focuse mi tých 800 tak nevadilo, ale samozrejme, to je úplne iná trieda auta. Palubný počítač nemám, ale dokonalými matematickými vzorcami som zistil, že sa dá jazdiť od 5,5 do 7 litrov na 100 km. Na to, aby to bolo menej, sa musí človek vážne snažiť.

Keby som si mal zase vybrať malé auto, bola by to 206-ka, ale so silnejším motorom. Negatíva určite sú, ale dokonalé nie je žiadne auto. Sú len tie, ktoré sa k dokonalosti priblížili.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  4. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  7. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  10. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 652
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 185
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 992
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 7 314
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 915
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 797
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 2 329
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 2 264
  9. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 888
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 823

Téma: Test môjho auta


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Laššáková jazdí zadarmo, Kiska za vlaky platí

Najvýhodnejšie podmienky cestovania majú sudcovia Ústavného súdu v Košiciach, nemusia platiť za vlaky ani autobusy.

TECH

Odhalili pôvod záhadného hobbita, z Afriky sa dostal ako prvý

Homo floresiensis mal malý mozog a veľké nohy.

DOMOV

Danko chce obmedziť strany, súperov neodradil

Z SNS nepovedali, či pravidlo bude platiť aj pre registrované strany.

KOMENTÁRE

Hnev, strach a frustrácia na zmenu nestačia

Nevyháňal migrantov, nestaval múry, nenadbiehal skroteným rasizmom,

Neprehliadnite tiež

Videotest: Najsilnejšou zbraňou Hondy Civic je podvozok

Nové motory dostali turbo. Civic navyše zaujme dizajnom, ktorý rozhodne nie je konzervatívny.

Honda Civic Type R s novým rekordom na Nürburgringu

Type R je najrýchlejší automobil s predným náhonom na legendárnom okruhu.

Autosalón Bratislava: Pozrite si zoznam premiér

Do Incheby príde viac značiek ako vlani.

BMW radu M si čoskoro s manuálnou prevodovkou nekúpite

Klasická manuálna, ako i dvojspojková prevodovka DTC budú minulosťou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop