Mercedes-Benz zníži počet robotov na výrobnej linke

Množstvo modelov a veľká ponuka výbavy nútia automobilku, aby roboty vymieňala za ľudí.

V piatok zišiel z výrobnej linky prvý kus novej triedy E.(Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes-Benz zvýši podiel ručnej práce v závode v Sindelfingene. Automobilka totiž ponúka množstvo možností individualizácie svojich vozidiel, na ktoré sa roboty na výrobnej linke nedokážu adaptovať, píše Bloomberg.

V Sindelfingene má Daimler AG svoj najväčší závod, v ktorom sa ročne vyprodukuje až 400 000 áut. Vznikajú na ňom vlajkové lode automobilky ako luxusný Mercedes-Maybach a športový Mercedes-AMG GT. Vyrábať sa tam bude aj nová trieda E.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Nový Mercedes triedy E: luxusný sedan zažil svetovú premiéru, vzhľadom neprekvapí

Roboty na výrobných linkách sú z bezpečnostných dôvodov uzatvorené v klietkach tak, aby neprišli do kontaktu s pracovníkmi-ľuďmi. To však výrazne limituje možnosti konfigurácie vozidiel - roboty sa dajú naprogramovať na jednotlivé úkony, no nezvládajú veľké rozdiely medzi jednotlivými kusmi, ktoré idú na linke za sebou.

“Roboty nie sú schopné zvládnuť úroveň individualizácie a možností výbavy, ktorú ponúkame," povedal Markus Schäfer,riaditeľ výroby Daimler AG. "Ušetríme peniaze a zabezpečíme našu budúcnosť tým, že zamestnáme viac ľudí.”

Schäferov plán je skrátiť čas montáže jedného auta z priemerných 61 hodín v roku 2005 na 30 hodín. Oproti robotom sú operátori výroby schopní oveľa rýchlejšej adaptácie, takže aj samotná úprava výrobnej linky na nový model by mala trvať oveľa menej.

-1x-1_res.jpg

Kým do roku 2000 ponúkali automobilky obmedzený výber, portfólio modelov a motorizácií "nemeckej trojky" je násobne väčšie ako pred pätnástimi rokmi. Zdroj: Bloomberg

Mercedes-Benz, ale aj BMW a Volkswagen AG však nezaháľajú a pracujú na kompromise medzi človekom a strojom. Chcú čo najrýchlejšie uviesť do praxe menšie roboty, ktoré by boli vybavené senzormi a navrhnuté na prácu popri ľuďoch - mimo klietok v samostatných zónach.

Veľký výber modelov a motorizácií nespôsobuje problémy len vo výrobe. Predajcovia áut sa sťažujú automobilkám, že výstavné plochy v ich showroomoch sú príliš malé na to, aby sa tam zmestili všetky autá. Mnohé z nich tak môžu zákazníkom ukazovať len na obrazovkách tabletov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 762
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 528
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 612
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 241
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 683
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 367
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 174
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 126
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 776
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

SVET

Klamali aj intrigovali. Všetci prezidentovi muži, ktorí skončili

Za sedem mesiacov skončili takmer všetci Trumpovi spolupracovníci.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.