SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Mercedes-Benz zníži počet robotov na výrobnej linke

Množstvo modelov a veľká ponuka výbavy nútia automobilku, aby roboty vymieňala za ľudí.

V piatok zišiel z výrobnej linky prvý kus novej triedy E.V piatok zišiel z výrobnej linky prvý kus novej triedy E. (Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes-Benz zvýši podiel ručnej práce v závode v Sindelfingene. Automobilka totiž ponúka množstvo možností individualizácie svojich vozidiel, na ktoré sa roboty na výrobnej linke nedokážu adaptovať, píše Bloomberg.

V Sindelfingene má Daimler AG svoj najväčší závod, v ktorom sa ročne vyprodukuje až 400 000 áut. Vznikajú na ňom vlajkové lode automobilky ako luxusný Mercedes-Maybach a športový Mercedes-AMG GT. Vyrábať sa tam bude aj nová trieda E.

Prečítajte si tiež:Nový Mercedes triedy E: luxusný sedan zažil svetovú premiéru, vzhľadom neprekvapíČítajte 

Roboty na výrobných linkách sú z bezpečnostných dôvodov uzatvorené v klietkach tak, aby neprišli do kontaktu s pracovníkmi-ľuďmi. To však výrazne limituje možnosti konfigurácie vozidiel - roboty sa dajú naprogramovať na jednotlivé úkony, no nezvládajú veľké rozdiely medzi jednotlivými kusmi, ktoré idú na linke za sebou.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

“Roboty nie sú schopné zvládnuť úroveň individualizácie a možností výbavy, ktorú ponúkame," povedal Markus Schäfer,riaditeľ výroby Daimler AG. "Ušetríme peniaze a zabezpečíme našu budúcnosť tým, že zamestnáme viac ľudí.”

Schäferov plán je skrátiť čas montáže jedného auta z priemerných 61 hodín v roku 2005 na 30 hodín. Oproti robotom sú operátori výroby schopní oveľa rýchlejšej adaptácie, takže aj samotná úprava výrobnej linky na nový model by mala trvať oveľa menej.

-1x-1_res.jpg

Kým do roku 2000 ponúkali automobilky obmedzený výber, portfólio modelov a motorizácií "nemeckej trojky" je násobne väčšie ako pred pätnástimi rokmi. Zdroj: Bloomberg

Mercedes-Benz, ale aj BMW a Volkswagen AG však nezaháľajú a pracujú na kompromise medzi človekom a strojom. Chcú čo najrýchlejšie uviesť do praxe menšie roboty, ktoré by boli vybavené senzormi a navrhnuté na prácu popri ľuďoch - mimo klietok v samostatných zónach.

Skryť Vypnúť reklamu

Veľký výber modelov a motorizácií nespôsobuje problémy len vo výrobe. Predajcovia áut sa sťažujú automobilkám, že výstavné plochy v ich showroomoch sú príliš malé na to, aby sa tam zmestili všetky autá. Mnohé z nich tak môžu zákazníkom ukazovať len na obrazovkách tabletov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 588
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 293
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 164
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 875
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 612
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 392
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 790
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 146
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 953
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 621
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.