SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Mercedes-Benz zníži počet robotov na výrobnej linke

Množstvo modelov a veľká ponuka výbavy nútia automobilku, aby roboty vymieňala za ľudí.

V piatok zišiel z výrobnej linky prvý kus novej triedy E.V piatok zišiel z výrobnej linky prvý kus novej triedy E. (Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes-Benz zvýši podiel ručnej práce v závode v Sindelfingene. Automobilka totiž ponúka množstvo možností individualizácie svojich vozidiel, na ktoré sa roboty na výrobnej linke nedokážu adaptovať, píše Bloomberg.

V Sindelfingene má Daimler AG svoj najväčší závod, v ktorom sa ročne vyprodukuje až 400 000 áut. Vznikajú na ňom vlajkové lode automobilky ako luxusný Mercedes-Maybach a športový Mercedes-AMG GT. Vyrábať sa tam bude aj nová trieda E.

Prečítajte si tiež:Nový Mercedes triedy E: luxusný sedan zažil svetovú premiéru, vzhľadom neprekvapíČítajte 

Roboty na výrobných linkách sú z bezpečnostných dôvodov uzatvorené v klietkach tak, aby neprišli do kontaktu s pracovníkmi-ľuďmi. To však výrazne limituje možnosti konfigurácie vozidiel - roboty sa dajú naprogramovať na jednotlivé úkony, no nezvládajú veľké rozdiely medzi jednotlivými kusmi, ktoré idú na linke za sebou.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

“Roboty nie sú schopné zvládnuť úroveň individualizácie a možností výbavy, ktorú ponúkame," povedal Markus Schäfer,riaditeľ výroby Daimler AG. "Ušetríme peniaze a zabezpečíme našu budúcnosť tým, že zamestnáme viac ľudí.”

Schäferov plán je skrátiť čas montáže jedného auta z priemerných 61 hodín v roku 2005 na 30 hodín. Oproti robotom sú operátori výroby schopní oveľa rýchlejšej adaptácie, takže aj samotná úprava výrobnej linky na nový model by mala trvať oveľa menej.

-1x-1_res.jpg

Kým do roku 2000 ponúkali automobilky obmedzený výber, portfólio modelov a motorizácií "nemeckej trojky" je násobne väčšie ako pred pätnástimi rokmi. Zdroj: Bloomberg

Mercedes-Benz, ale aj BMW a Volkswagen AG však nezaháľajú a pracujú na kompromise medzi človekom a strojom. Chcú čo najrýchlejšie uviesť do praxe menšie roboty, ktoré by boli vybavené senzormi a navrhnuté na prácu popri ľuďoch - mimo klietok v samostatných zónach.

Skryť Vypnúť reklamu

Veľký výber modelov a motorizácií nespôsobuje problémy len vo výrobe. Predajcovia áut sa sťažujú automobilkám, že výstavné plochy v ich showroomoch sú príliš malé na to, aby sa tam zmestili všetky autá. Mnohé z nich tak môžu zákazníkom ukazovať len na obrazovkách tabletov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 854
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 655
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 830
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 088
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 701
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 503
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 599
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 524
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 394
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 342
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

20 h
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Víťazkou sa stala Tessa Worleyová.

2 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

2 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

20 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan