SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Mercedes-Benz zníži počet robotov na výrobnej linke

Množstvo modelov a veľká ponuka výbavy nútia automobilku, aby roboty vymieňala za ľudí.

V piatok zišiel z výrobnej linky prvý kus novej triedy E.V piatok zišiel z výrobnej linky prvý kus novej triedy E.(Zdroj: Mercedes-Benz)

Mercedes-Benz zvýši podiel ručnej práce v závode v Sindelfingene. Automobilka totiž ponúka množstvo možností individualizácie svojich vozidiel, na ktoré sa roboty na výrobnej linke nedokážu adaptovať, píše Bloomberg.

V Sindelfingene má Daimler AG svoj najväčší závod, v ktorom sa ročne vyprodukuje až 400 000 áut. Vznikajú na ňom vlajkové lode automobilky ako luxusný Mercedes-Maybach a športový Mercedes-AMG GT. Vyrábať sa tam bude aj nová trieda E.

Prečítajte si tiež:Nový Mercedes triedy E: luxusný sedan zažil svetovú premiéru, vzhľadom neprekvapíČítajte 

Článok pokračuje pod video reklamou

Roboty na výrobných linkách sú z bezpečnostných dôvodov uzatvorené v klietkach tak, aby neprišli do kontaktu s pracovníkmi-ľuďmi. To však výrazne limituje možnosti konfigurácie vozidiel - roboty sa dajú naprogramovať na jednotlivé úkony, no nezvládajú veľké rozdiely medzi jednotlivými kusmi, ktoré idú na linke za sebou.

“Roboty nie sú schopné zvládnuť úroveň individualizácie a možností výbavy, ktorú ponúkame," povedal Markus Schäfer,riaditeľ výroby Daimler AG. "Ušetríme peniaze a zabezpečíme našu budúcnosť tým, že zamestnáme viac ľudí.”

Schäferov plán je skrátiť čas montáže jedného auta z priemerných 61 hodín v roku 2005 na 30 hodín. Oproti robotom sú operátori výroby schopní oveľa rýchlejšej adaptácie, takže aj samotná úprava výrobnej linky na nový model by mala trvať oveľa menej.

-1x-1_res.jpg

Kým do roku 2000 ponúkali automobilky obmedzený výber, portfólio modelov a motorizácií "nemeckej trojky" je násobne väčšie ako pred pätnástimi rokmi. Zdroj: Bloomberg

Mercedes-Benz, ale aj BMW a Volkswagen AG však nezaháľajú a pracujú na kompromise medzi človekom a strojom. Chcú čo najrýchlejšie uviesť do praxe menšie roboty, ktoré by boli vybavené senzormi a navrhnuté na prácu popri ľuďoch - mimo klietok v samostatných zónach.

Veľký výber modelov a motorizácií nespôsobuje problémy len vo výrobe. Predajcovia áut sa sťažujú automobilkám, že výstavné plochy v ich showroomoch sú príliš malé na to, aby sa tam zmestili všetky autá. Mnohé z nich tak môžu zákazníkom ukazovať len na obrazovkách tabletov.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 035
  2. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 12 770
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 657
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 991
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 399
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 8 098
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 032
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 305
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 884
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 792

Hlavné správy zo Sme.sk

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí

Threema potvrdzuje Kočnerov vplyv na novinárku

Pri Kočnerovi sa opäť ukázala Ruttkayová.

Marian Kočner a aplikácia Threema.
Autorská strana Michala Havrana

Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

A potom sa pokúsil ním stať.

Marian Kočner na súde.

Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR