S odstupom roka, po predstavení konceptu Kia Sportspace, nám kórejská automobilka ukázala jej sériového nástupcu Optima Sportswagon.
“Dorobenie“ kufra dizajnu Optimy nijako neuškodilo, dokonca na pohľad pôsobí ešte lepšie než sedan. Čo sa týka rozmerov je kombi verzia o 5 mm vyššia. Vo vnútri ničím neprekvapila a interiér si zachoval vzhľad, ktorý už poznáme.
V prípade kombi verzie je nepochybne dôležitý objem kufra. S hodnotou 552 l v základnom usporiadaní nie je táto novinka rekordérom, ale rozhodne ani nesklamala. Zadné sedadlá sú sklápateľné a delené v pomere 40:20:40.
Pod kapotou nájdeme známu paletu benzínových a naftových motorov. Na vrchole ponuky stojí agregát T-GDI s objemom 2,0 l. Kórejci ho montujú do vozidla so športovým označením GT. O slušnú dynamiku sa v tomto prípade postará výkon s hodnotou až 180 kW.
Minimálne rovnako dôležitou novinkou pre Kiu je nový hybridný model Niro. V porovnaní s najnovšou generáciou Kie Sportage pôsobí Niro na prvý pohľad konzervatívnejšie. Dizajnéri v tomto prípade nepopustili uzdu svojej fantázii. Uvidíme, či medzi zákazníkmi viac zaboduje konzervatívny alebo odvážny prístup kórejskej automobilky k dizajnu.
Viac o kombi verzii Optimy, novom Nire a plug-in hybridnom pohone, predstavenom v sedane Optima si môžete prečítať v nasledujúcom článku.
