Autosalón Ženeva: Z Alfy Romeo Giulia na šoféra "dýchajú" emócie

Ani sme ju nemuseli naštartovať, aby nás okamžite očarila. Základná verzia interiérom len minimálne zaostáva za športovou.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Alfa Romeo Giulia je pre nás jeden z najočakávanejších modelov. Očakávania sú veľké a chceme veriť, že nás taliansky výrobca nesklame. Obavy vzbudzovalo najmä odloženie termínu oficiálneho predstavenia tohto emócie vzbudzujúceho auta.

V lete nás síce automobilka poriadne navnadila, keď svetu ukázala vrcholnú verziu Quadrifoglio Verde s motorom Ferrari. Taliansky marketing pracoval na plné obrátky a postupne uvoľňoval videá s emotívnym zvukom šesťvalca s objemom 3,0 l. Výkon 375 kW (510 k) vystrelí auto na rýchlosť 100 km/h za 3,9 s.

Na jeseň vo Frankfurte sme so zvedavosťou čakali na základný model Giulie. Dočkali sme sa až o niekoľko mesiacov v Ženeve. Keďže to Taliani urobili naopak, a najskôr predstavili vrcholnú verziu až potom “obyčajný“ model, tiež sme sa najskôr posadili do auta s motorom Ferrari.

Vo vnútri prináša Alfa silný zážitok. Športové sedadlá Sparco, volant aj radiaca páka provokujú k okamžitému naštartovaniu. Komu autá nič nehovoria, tomu to môže znieť čudne, ale nadšenca dokáže v Giulii baviť aj radenie rýchlostí pri vypnutom motore.

Pre nás to bola prvá osobná skúsenosť a len ťažko sa nám toto auto opúšťalo. Očakávania vzrástli veľmi vysoko, až sa obávame prípadného sklamania.

Pohľad na základnú verziu emócie príliš neutlmil. Chýbajú jej športové výduchy, má iba dve koncovky výfuku namiesto štyroch a teda pôsobí o niečo civilnejšie. Vo vnútri však na prvý pohľad vyzerá rovnako ako športová sestra.

Prvé čo udrie do očí, je, že tlačidlo štartovania na volante nie je svietivo červené. Až potom sme si všimli “obyčajné“ sedadlá a páku automatickej prevodovky. Tu však zásadné rozdiely končia a pri výbere základného modelu nemusíte prísť o výborný pocit z interiéru.

Viac ako samotný pohľad na interiér ohúri pocit, keď si do Giulie sadnete. Volant aj radiaca páka pasujú presne do ruky. Na fotografii je základná verzia s manuálnou prevodovkou. Najviac nám v nej chýbali športové sedadlá Sparco.

O pohon sa v tomto prípade postará benzínový preplňovaný motor 2,0 l s výkonom 147 kW (200 k) kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Fanúšikovia úspornej jazdy si môžu zvoliť naftový agregát 2,2 l s výkonom 110 kW (150 k), prípadne 132 kW (180 k). V tomto prípade je na výber okrem osemstupňového automatu aj šesťstupňový manuál.

My však chceme benzín a to hneď. Počkať si musíme minimálne do 15. apríla, kedy sa začne s objednávaním tejto novinky. Každá krajina dostane špecifický cenník.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  2. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  3. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  4. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  5. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  6. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  7. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  8. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  9. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  10. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 589
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 169
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 080
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 230
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 013
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 603
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 106
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 081
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 821
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 2 910

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéfa ÚPN nazvali cuciakom, teraz ho koalícia považuje za diktátora

Šéf Ústavu pamäti národa viedol spor s českým ministrom financií Andrejom Babišom a zamestnancami, ktorí mali blízko k extrémizmu.

KOMENTÁRE

Premiér Fico mieri k jadru Únie. Ako sa k nemu prelúska?

Fico sa nenápadne začal dištancovať od susedov z V4.

SVET

Hlásna trúba brexitu kolabuje, Farageove výkriky už voličov nezaujímajú

Strane Ukip hrozí, že sa nedostane do parlamentu.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.