Autosalón Ženeva: Z Alfy Romeo Giulia na šoféra "dýchajú" emócie

Ani sme ju nemuseli naštartovať, aby nás okamžite očarila. Základná verzia interiérom len minimálne zaostáva za športovou.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Alfa Romeo Giulia je pre nás jeden z najočakávanejších modelov. Očakávania sú veľké a chceme veriť, že nás taliansky výrobca nesklame. Obavy vzbudzovalo najmä odloženie termínu oficiálneho predstavenia tohto emócie vzbudzujúceho auta.

V lete nás síce automobilka poriadne navnadila, keď svetu ukázala vrcholnú verziu Quadrifoglio Verde s motorom Ferrari. Taliansky marketing pracoval na plné obrátky a postupne uvoľňoval videá s emotívnym zvukom šesťvalca s objemom 3,0 l. Výkon 375 kW (510 k) vystrelí auto na rýchlosť 100 km/h za 3,9 s.

Na jeseň vo Frankfurte sme so zvedavosťou čakali na základný model Giulie. Dočkali sme sa až o niekoľko mesiacov v Ženeve. Keďže to Taliani urobili naopak, a najskôr predstavili vrcholnú verziu až potom “obyčajný“ model, tiež sme sa najskôr posadili do auta s motorom Ferrari.

Vo vnútri prináša Alfa silný zážitok. Športové sedadlá Sparco, volant aj radiaca páka provokujú k okamžitému naštartovaniu. Komu autá nič nehovoria, tomu to môže znieť čudne, ale nadšenca dokáže v Giulii baviť aj radenie rýchlostí pri vypnutom motore.

Pre nás to bola prvá osobná skúsenosť a len ťažko sa nám toto auto opúšťalo. Očakávania vzrástli veľmi vysoko, až sa obávame prípadného sklamania.

Pohľad na základnú verziu emócie príliš neutlmil. Chýbajú jej športové výduchy, má iba dve koncovky výfuku namiesto štyroch a teda pôsobí o niečo civilnejšie. Vo vnútri však na prvý pohľad vyzerá rovnako ako športová sestra.

Prvé čo udrie do očí, je, že tlačidlo štartovania na volante nie je svietivo červené. Až potom sme si všimli “obyčajné“ sedadlá a páku automatickej prevodovky. Tu však zásadné rozdiely končia a pri výbere základného modelu nemusíte prísť o výborný pocit z interiéru.

Viac ako samotný pohľad na interiér ohúri pocit, keď si do Giulie sadnete. Volant aj radiaca páka pasujú presne do ruky. Na fotografii je základná verzia s manuálnou prevodovkou. Najviac nám v nej chýbali športové sedadlá Sparco.

O pohon sa v tomto prípade postará benzínový preplňovaný motor 2,0 l s výkonom 147 kW (200 k) kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Fanúšikovia úspornej jazdy si môžu zvoliť naftový agregát 2,2 l s výkonom 110 kW (150 k), prípadne 132 kW (180 k). V tomto prípade je na výber okrem osemstupňového automatu aj šesťstupňový manuál.

My však chceme benzín a to hneď. Počkať si musíme minimálne do 15. apríla, kedy sa začne s objednávaním tejto novinky. Každá krajina dostane špecifický cenník.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 255
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 8 472
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 578
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 609
  5. Splnený sen 1 823
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 1 681
  7. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 560
  8. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 428
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 992
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 947

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španielsko si vybralo jadrovú možnosť. Čo znamená spustenie článku 155?

Katalánsko po referende môže prísť aj o tú mieru autonómie, ktorú malo doteraz.

KOMENTÁRE

Katalánsky líder nechce stratiť tvár, Španielsko zas Katalánsko

Puigdemont sa oháňa nezávislosťou.

SVET

Španielsko pozastaví Katalánsku autonómiu

Katalánsky premiér pohrozil Madridu vyhlásením nezávislosti.

Neprehliadnite tiež

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.