SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Autosalón Ženeva: Z Alfy Romeo Giulia na šoféra "dýchajú" emócie

Ani sme ju nemuseli naštartovať, aby nás okamžite očarila. Základná verzia interiérom len minimálne zaostáva za športovou.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Alfa Romeo Giulia je pre nás jeden z najočakávanejších modelov. Očakávania sú veľké a chceme veriť, že nás taliansky výrobca nesklame. Obavy vzbudzovalo najmä odloženie termínu oficiálneho predstavenia tohto emócie vzbudzujúceho auta.

V lete nás síce automobilka poriadne navnadila, keď svetu ukázala vrcholnú verziu Quadrifoglio Verde s motorom Ferrari. Taliansky marketing pracoval na plné obrátky a postupne uvoľňoval videá s emotívnym zvukom šesťvalca s objemom 3,0 l. Výkon 375 kW (510 k) vystrelí auto na rýchlosť 100 km/h za 3,9 s.

Na jeseň vo Frankfurte sme so zvedavosťou čakali na základný model Giulie. Dočkali sme sa až o niekoľko mesiacov v Ženeve. Keďže to Taliani urobili naopak, a najskôr predstavili vrcholnú verziu až potom “obyčajný“ model, tiež sme sa najskôr posadili do auta s motorom Ferrari.

Vo vnútri prináša Alfa silný zážitok. Športové sedadlá Sparco, volant aj radiaca páka provokujú k okamžitému naštartovaniu. Komu autá nič nehovoria, tomu to môže znieť čudne, ale nadšenca dokáže v Giulii baviť aj radenie rýchlostí pri vypnutom motore.

Pre nás to bola prvá osobná skúsenosť a len ťažko sa nám toto auto opúšťalo. Očakávania vzrástli veľmi vysoko, až sa obávame prípadného sklamania.

Pohľad na základnú verziu emócie príliš neutlmil. Chýbajú jej športové výduchy, má iba dve koncovky výfuku namiesto štyroch a teda pôsobí o niečo civilnejšie. Vo vnútri však na prvý pohľad vyzerá rovnako ako športová sestra.

Prvé čo udrie do očí, je, že tlačidlo štartovania na volante nie je svietivo červené. Až potom sme si všimli “obyčajné“ sedadlá a páku automatickej prevodovky. Tu však zásadné rozdiely končia a pri výbere základného modelu nemusíte prísť o výborný pocit z interiéru.

Viac ako samotný pohľad na interiér ohúri pocit, keď si do Giulie sadnete. Volant aj radiaca páka pasujú presne do ruky. Na fotografii je základná verzia s manuálnou prevodovkou. Najviac nám v nej chýbali športové sedadlá Sparco.

O pohon sa v tomto prípade postará benzínový preplňovaný motor 2,0 l s výkonom 147 kW (200 k) kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Fanúšikovia úspornej jazdy si môžu zvoliť naftový agregát 2,2 l s výkonom 110 kW (150 k), prípadne 132 kW (180 k). V tomto prípade je na výber okrem osemstupňového automatu aj šesťstupňový manuál.

My však chceme benzín a to hneď. Počkať si musíme minimálne do 15. apríla, kedy sa začne s objednávaním tejto novinky. Každá krajina dostane špecifický cenník.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 306
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 10 809
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 388
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 736
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 416
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 905
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 2 686
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 596
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič

Matovič sám ukázal, prečo by mal byť odvolaný.


26m
Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


3 h
Ruský prezident Vladimir Putin.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  2. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  3. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  4. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  5. Jozef Javurek: Kurátor
  6. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  7. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  8. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 058
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 893
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 557
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 827
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 594
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 495
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 383
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 208
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu