Autosalón Ženeva: Z Alfy Romeo Giulia na šoféra "dýchajú" emócie

Ani sme ju nemuseli naštartovať, aby nás okamžite očarila. Základná verzia interiérom len minimálne zaostáva za športovou.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Alfa Romeo Giulia je pre nás jeden z najočakávanejších modelov. Očakávania sú veľké a chceme veriť, že nás taliansky výrobca nesklame. Obavy vzbudzovalo najmä odloženie termínu oficiálneho predstavenia tohto emócie vzbudzujúceho auta.

V lete nás síce automobilka poriadne navnadila, keď svetu ukázala vrcholnú verziu Quadrifoglio Verde s motorom Ferrari. Taliansky marketing pracoval na plné obrátky a postupne uvoľňoval videá s emotívnym zvukom šesťvalca s objemom 3,0 l. Výkon 375 kW (510 k) vystrelí auto na rýchlosť 100 km/h za 3,9 s.

Na jeseň vo Frankfurte sme so zvedavosťou čakali na základný model Giulie. Dočkali sme sa až o niekoľko mesiacov v Ženeve. Keďže to Taliani urobili naopak, a najskôr predstavili vrcholnú verziu až potom “obyčajný“ model, tiež sme sa najskôr posadili do auta s motorom Ferrari.

Vo vnútri prináša Alfa silný zážitok. Športové sedadlá Sparco, volant aj radiaca páka provokujú k okamžitému naštartovaniu. Komu autá nič nehovoria, tomu to môže znieť čudne, ale nadšenca dokáže v Giulii baviť aj radenie rýchlostí pri vypnutom motore.

Pre nás to bola prvá osobná skúsenosť a len ťažko sa nám toto auto opúšťalo. Očakávania vzrástli veľmi vysoko, až sa obávame prípadného sklamania.

Pohľad na základnú verziu emócie príliš neutlmil. Chýbajú jej športové výduchy, má iba dve koncovky výfuku namiesto štyroch a teda pôsobí o niečo civilnejšie. Vo vnútri však na prvý pohľad vyzerá rovnako ako športová sestra.

Prvé čo udrie do očí, je, že tlačidlo štartovania na volante nie je svietivo červené. Až potom sme si všimli “obyčajné“ sedadlá a páku automatickej prevodovky. Tu však zásadné rozdiely končia a pri výbere základného modelu nemusíte prísť o výborný pocit z interiéru.

Viac ako samotný pohľad na interiér ohúri pocit, keď si do Giulie sadnete. Volant aj radiaca páka pasujú presne do ruky. Na fotografii je základná verzia s manuálnou prevodovkou. Najviac nám v nej chýbali športové sedadlá Sparco.

O pohon sa v tomto prípade postará benzínový preplňovaný motor 2,0 l s výkonom 147 kW (200 k) kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Fanúšikovia úspornej jazdy si môžu zvoliť naftový agregát 2,2 l s výkonom 110 kW (150 k), prípadne 132 kW (180 k). V tomto prípade je na výber okrem osemstupňového automatu aj šesťstupňový manuál.

My však chceme benzín a to hneď. Počkať si musíme minimálne do 15. apríla, kedy sa začne s objednávaním tejto novinky. Každá krajina dostane špecifický cenník.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 28 369
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 180
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 141
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 023
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 019
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 984
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 978
  8. Používate make-up? Potom spozornite 969
  9. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 965
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 899

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Róbert Bezák: Za pápežmi som bol trikrát, chodil som aj za kardinálmi

Diskusia SME NAŽIVO s Róbertom Bezákom a Marie Vrabcovou.

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.