Autosalón Ženeva: Z Alfy Romeo Giulia na šoféra "dýchajú" emócie

Ani sme ju nemuseli naštartovať, aby nás okamžite očarila. Základná verzia interiérom len minimálne zaostáva za športovou.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Alfa Romeo Giulia je pre nás jeden z najočakávanejších modelov. Očakávania sú veľké a chceme veriť, že nás taliansky výrobca nesklame. Obavy vzbudzovalo najmä odloženie termínu oficiálneho predstavenia tohto emócie vzbudzujúceho auta.

V lete nás síce automobilka poriadne navnadila, keď svetu ukázala vrcholnú verziu Quadrifoglio Verde s motorom Ferrari. Taliansky marketing pracoval na plné obrátky a postupne uvoľňoval videá s emotívnym zvukom šesťvalca s objemom 3,0 l. Výkon 375 kW (510 k) vystrelí auto na rýchlosť 100 km/h za 3,9 s.

Na jeseň vo Frankfurte sme so zvedavosťou čakali na základný model Giulie. Dočkali sme sa až o niekoľko mesiacov v Ženeve. Keďže to Taliani urobili naopak, a najskôr predstavili vrcholnú verziu až potom “obyčajný“ model, tiež sme sa najskôr posadili do auta s motorom Ferrari.

Vo vnútri prináša Alfa silný zážitok. Športové sedadlá Sparco, volant aj radiaca páka provokujú k okamžitému naštartovaniu. Komu autá nič nehovoria, tomu to môže znieť čudne, ale nadšenca dokáže v Giulii baviť aj radenie rýchlostí pri vypnutom motore.

Pre nás to bola prvá osobná skúsenosť a len ťažko sa nám toto auto opúšťalo. Očakávania vzrástli veľmi vysoko, až sa obávame prípadného sklamania.

Pohľad na základnú verziu emócie príliš neutlmil. Chýbajú jej športové výduchy, má iba dve koncovky výfuku namiesto štyroch a teda pôsobí o niečo civilnejšie. Vo vnútri však na prvý pohľad vyzerá rovnako ako športová sestra.

Prvé čo udrie do očí, je, že tlačidlo štartovania na volante nie je svietivo červené. Až potom sme si všimli “obyčajné“ sedadlá a páku automatickej prevodovky. Tu však zásadné rozdiely končia a pri výbere základného modelu nemusíte prísť o výborný pocit z interiéru.

Viac ako samotný pohľad na interiér ohúri pocit, keď si do Giulie sadnete. Volant aj radiaca páka pasujú presne do ruky. Na fotografii je základná verzia s manuálnou prevodovkou. Najviac nám v nej chýbali športové sedadlá Sparco.

O pohon sa v tomto prípade postará benzínový preplňovaný motor 2,0 l s výkonom 147 kW (200 k) kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Fanúšikovia úspornej jazdy si môžu zvoliť naftový agregát 2,2 l s výkonom 110 kW (150 k), prípadne 132 kW (180 k). V tomto prípade je na výber okrem osemstupňového automatu aj šesťstupňový manuál.

My však chceme benzín a to hneď. Počkať si musíme minimálne do 15. apríla, kedy sa začne s objednávaním tejto novinky. Každá krajina dostane špecifický cenník.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 992
  2. Od septembra opäť po starom 5 937
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 708
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 129
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 835
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 734
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 202
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 124
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 037

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.