Audi SQ7 je najsilnejšie dieselové SUV

Prepĺňanie elektricky poháňaným kompresorom je v sériovom aute použité vôbec prvý raz. Vďaka nemu má štvrolitrový naftový osemvalec v SQ7 výkon 435 koní a spotrebu a kombinovanú spotrebu 7,4 litra na 100 km.

(Zdroj: Audi)

Audi dnes oznámilo príchod "športovej" - alebo radšej "vysokovýkonnej" - verzie svojho veľkého SUV Q7. Tá pokračuje v tradícii SUV s obrovskými naftovými motormi ako Volkswagen Touareg V10 TDI a Audi Q7 V12 TDI. Ako prvé auto vôbec má však motor preplňovaný elektrickým kompresorom.

To však nie je celá pravda. Motor V8 4,0 TDI má aj dve normálne turbodúchadlá poháňané výfukovými plynmi. Tie pracujú sekvenčne - pri nízkych rýchlostiach iba jedno, pri vyšších obe. Elektricky poháňaný kompresor podporuje ich prácu v nízkych otáčkach, kedy výfukové plyny nemajú dosť energie na roztočenie turbíny.

a161097_medium_r4616_res.jpg

"Genetika Audi ako skulpturálne modelovaná jednodielna maska chladiča, markantné zvýraznenie kolies a vytiahnuté hrany quattro na blatníkoch (blistre) sú neprehliadnuteľné," píše sa v tlačovej správe. SQ7 podľa nás stále vyzerá ako obrovská krabica. Foto: Audi

Podľa automobilky by malo takéto riešenie priniesť dynamickejší rozjazd. Výkon motora je 320 kW (435 k), maximálny krútiaci moment 900 Nm je dostupný v pásme od 1.000 do 3.250 otáčok za minútu. Audi SQ7 zrýchli na stovku za 4,8 sekundy z 0 na 100 km/h, maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. Normovaná kombinovaná spotreba je 7,4 litra nafty na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisiám CO2 194 gramov na kilometer.

Elektrický kompresor si navyše vyžiadal použitie až 48-voltovej elektrickej siete.EAV vytvorí za menej ako 250 milisekúnd prepĺňací tlak, potrebný pre dynamický rozbeh motora. Lopatkové koleso kompresora, poháňané kompaktným elektromotorom sa roztáča až do 70.000 otáčok za minútu.

Sila je na kolesá prenášaná pomocou pohonu všetkých kolies quattro so samosvorným medzinápravovým diferenciálom. Pneumatické pruženie adaptive air suspension je súčasťou sériového vybavenia.

Na želanie budú keramické brzdy či technickým kompletom pre zvýšenie jazdnej dynamiky, ktorý obsahuje športový diferenciál zadnej nápravy, riadenie všetkých kolies a elektromechanické aktívne stabilizátory. Tie sú novinkou v segmente. Základné kolesá majú rozmer 20 palcov s rozmerom pneumatík 285/45; na želanie môžete mať až 22-palcové.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 834
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 11 888
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 10 079
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 881
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 735
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 650
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 129
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 078
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 733
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 478

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa čínsky drak dostal do Kotlebovho kraja. V Bystrici majú unikát

V Banskej Bystrici študujú stredoškoláci dvojjazyčne.

DOMOV

Chaos, vojna, blahobyt? Čo by sa dialo, ak by komunistom puč nevyšiel

Ako sa mohol skončiť Víťazný február.

PLUS

Aký je život s ľuďmi, ktorí trpia Alzheimerovou chorobou?

Pochopí len ten, kto to zažil, hovorí pán Dušan, ktorý opatruje chorú manželku.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.