Audi SQ7 je najsilnejšie dieselové SUV

Prepĺňanie elektricky poháňaným kompresorom je v sériovom aute použité vôbec prvý raz. Vďaka nemu má štvrolitrový naftový osemvalec v SQ7 výkon 435 koní a spotrebu a kombinovanú spotrebu 7,4 litra na 100 km.

(Zdroj: Audi)

Audi dnes oznámilo príchod "športovej" - alebo radšej "vysokovýkonnej" - verzie svojho veľkého SUV Q7. Tá pokračuje v tradícii SUV s obrovskými naftovými motormi ako Volkswagen Touareg V10 TDI a Audi Q7 V12 TDI. Ako prvé auto vôbec má však motor preplňovaný elektrickým kompresorom.

To však nie je celá pravda. Motor V8 4,0 TDI má aj dve normálne turbodúchadlá poháňané výfukovými plynmi. Tie pracujú sekvenčne - pri nízkych rýchlostiach iba jedno, pri vyšších obe. Elektricky poháňaný kompresor podporuje ich prácu v nízkych otáčkach, kedy výfukové plyny nemajú dosť energie na roztočenie turbíny.

a161097_medium_r4616_res.jpg

"Genetika Audi ako skulpturálne modelovaná jednodielna maska chladiča, markantné zvýraznenie kolies a vytiahnuté hrany quattro na blatníkoch (blistre) sú neprehliadnuteľné," píše sa v tlačovej správe. SQ7 podľa nás stále vyzerá ako obrovská krabica. Foto: Audi

Podľa automobilky by malo takéto riešenie priniesť dynamickejší rozjazd. Výkon motora je 320 kW (435 k), maximálny krútiaci moment 900 Nm je dostupný v pásme od 1.000 do 3.250 otáčok za minútu. Audi SQ7 zrýchli na stovku za 4,8 sekundy z 0 na 100 km/h, maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. Normovaná kombinovaná spotreba je 7,4 litra nafty na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisiám CO2 194 gramov na kilometer.

Elektrický kompresor si navyše vyžiadal použitie až 48-voltovej elektrickej siete.EAV vytvorí za menej ako 250 milisekúnd prepĺňací tlak, potrebný pre dynamický rozbeh motora. Lopatkové koleso kompresora, poháňané kompaktným elektromotorom sa roztáča až do 70.000 otáčok za minútu.

Sila je na kolesá prenášaná pomocou pohonu všetkých kolies quattro so samosvorným medzinápravovým diferenciálom. Pneumatické pruženie adaptive air suspension je súčasťou sériového vybavenia.

Na želanie budú keramické brzdy či technickým kompletom pre zvýšenie jazdnej dynamiky, ktorý obsahuje športový diferenciál zadnej nápravy, riadenie všetkých kolies a elektromechanické aktívne stabilizátory. Tie sú novinkou v segmente. Základné kolesá majú rozmer 20 palcov s rozmerom pneumatík 285/45; na želanie môžete mať až 22-palcové.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 514
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 233
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 401
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 870
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 691
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 581
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 536
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 369
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 280
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 957

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák sa krízy stráni, po dlhom čase sa ho netýka

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke. Či by bol za odvolanie Plavčana, dosiaľ nepovedal.

Autorská strana Petra Schutza

Obama nechal Trumpovi problém

Nevypočítateľný a cholerický premiér, ktorý mení pozície cez noc, nie je lepši než bláznivý predseda parlamentu.

PLUS

Oklamať eurokomisiu nebude také jednoduché

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú pod úroveň civilizovaného sveta.

Neprehliadnite tiež

Diaľnica za Bratislavou skolabovala, motocyklistka padla na vozovku

Zapchatá bola časť bratislavského obchvatu.

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.