Audi SQ7 je najsilnejšie dieselové SUV

Prepĺňanie elektricky poháňaným kompresorom je v sériovom aute použité vôbec prvý raz. Vďaka nemu má štvrolitrový naftový osemvalec v SQ7 výkon 435 koní a spotrebu a kombinovanú spotrebu 7,4 litra na 100 km.

(Zdroj: Audi)

Audi dnes oznámilo príchod "športovej" - alebo radšej "vysokovýkonnej" - verzie svojho veľkého SUV Q7. Tá pokračuje v tradícii SUV s obrovskými naftovými motormi ako Volkswagen Touareg V10 TDI a Audi Q7 V12 TDI. Ako prvé auto vôbec má však motor preplňovaný elektrickým kompresorom.

To však nie je celá pravda. Motor V8 4,0 TDI má aj dve normálne turbodúchadlá poháňané výfukovými plynmi. Tie pracujú sekvenčne - pri nízkych rýchlostiach iba jedno, pri vyšších obe. Elektricky poháňaný kompresor podporuje ich prácu v nízkych otáčkach, kedy výfukové plyny nemajú dosť energie na roztočenie turbíny.

a161097_medium_r4616_res.jpg

"Genetika Audi ako skulpturálne modelovaná jednodielna maska chladiča, markantné zvýraznenie kolies a vytiahnuté hrany quattro na blatníkoch (blistre) sú neprehliadnuteľné," píše sa v tlačovej správe. SQ7 podľa nás stále vyzerá ako obrovská krabica. Foto: Audi

Podľa automobilky by malo takéto riešenie priniesť dynamickejší rozjazd. Výkon motora je 320 kW (435 k), maximálny krútiaci moment 900 Nm je dostupný v pásme od 1.000 do 3.250 otáčok za minútu. Audi SQ7 zrýchli na stovku za 4,8 sekundy z 0 na 100 km/h, maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. Normovaná kombinovaná spotreba je 7,4 litra nafty na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisiám CO2 194 gramov na kilometer.

Elektrický kompresor si navyše vyžiadal použitie až 48-voltovej elektrickej siete.EAV vytvorí za menej ako 250 milisekúnd prepĺňací tlak, potrebný pre dynamický rozbeh motora. Lopatkové koleso kompresora, poháňané kompaktným elektromotorom sa roztáča až do 70.000 otáčok za minútu.

Sila je na kolesá prenášaná pomocou pohonu všetkých kolies quattro so samosvorným medzinápravovým diferenciálom. Pneumatické pruženie adaptive air suspension je súčasťou sériového vybavenia.

Na želanie budú keramické brzdy či technickým kompletom pre zvýšenie jazdnej dynamiky, ktorý obsahuje športový diferenciál zadnej nápravy, riadenie všetkých kolies a elektromechanické aktívne stabilizátory. Tie sú novinkou v segmente. Základné kolesá majú rozmer 20 palcov s rozmerom pneumatík 285/45; na želanie môžete mať až 22-palcové.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 867
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 741
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 805
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 037
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 907
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 588
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 015
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 745
  9. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 743
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 418

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

ŠPORT

BBC ukázalo ruských chuligánov. Jediným pravidlom je nezabiť

Nie pre každého budú MS len o futbale.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

Neprehliadnite tiež

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.

Veterán Kawasaki Z400: Úspech spočíval v kopírovaní

Aj v minulosti dokázala výbava násobne zvýšiť cenu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop