SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Audi SQ7 je najsilnejšie dieselové SUV

Prepĺňanie elektricky poháňaným kompresorom je v sériovom aute použité vôbec prvý raz. Vďaka nemu má štvrolitrový naftový osemvalec v SQ7 výkon 435 koní a spotrebu a kombinovanú spotrebu 7,4 litra na 100 km.

(Zdroj: Audi)

Audi dnes oznámilo príchod "športovej" - alebo radšej "vysokovýkonnej" - verzie svojho veľkého SUV Q7. Tá pokračuje v tradícii SUV s obrovskými naftovými motormi ako Volkswagen Touareg V10 TDI a Audi Q7 V12 TDI. Ako prvé auto vôbec má však motor preplňovaný elektrickým kompresorom.

To však nie je celá pravda. Motor V8 4,0 TDI má aj dve normálne turbodúchadlá poháňané výfukovými plynmi. Tie pracujú sekvenčne - pri nízkych rýchlostiach iba jedno, pri vyšších obe. Elektricky poháňaný kompresor podporuje ich prácu v nízkych otáčkach, kedy výfukové plyny nemajú dosť energie na roztočenie turbíny.

a161097_medium_r4616_res.jpg

"Genetika Audi ako skulpturálne modelovaná jednodielna maska chladiča, markantné zvýraznenie kolies a vytiahnuté hrany quattro na blatníkoch (blistre) sú neprehliadnuteľné," píše sa v tlačovej správe. SQ7 podľa nás stále vyzerá ako obrovská krabica. Foto: Audi

Podľa automobilky by malo takéto riešenie priniesť dynamickejší rozjazd. Výkon motora je 320 kW (435 k), maximálny krútiaci moment 900 Nm je dostupný v pásme od 1.000 do 3.250 otáčok za minútu. Audi SQ7 zrýchli na stovku za 4,8 sekundy z 0 na 100 km/h, maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. Normovaná kombinovaná spotreba je 7,4 litra nafty na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisiám CO2 194 gramov na kilometer.

Elektrický kompresor si navyše vyžiadal použitie až 48-voltovej elektrickej siete.EAV vytvorí za menej ako 250 milisekúnd prepĺňací tlak, potrebný pre dynamický rozbeh motora. Lopatkové koleso kompresora, poháňané kompaktným elektromotorom sa roztáča až do 70.000 otáčok za minútu.

Sila je na kolesá prenášaná pomocou pohonu všetkých kolies quattro so samosvorným medzinápravovým diferenciálom. Pneumatické pruženie adaptive air suspension je súčasťou sériového vybavenia.

Na želanie budú keramické brzdy či technickým kompletom pre zvýšenie jazdnej dynamiky, ktorý obsahuje športový diferenciál zadnej nápravy, riadenie všetkých kolies a elektromechanické aktívne stabilizátory. Tie sú novinkou v segmente. Základné kolesá majú rozmer 20 palcov s rozmerom pneumatík 285/45; na želanie môžete mať až 22-palcové.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  2. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  3. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  4. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  5. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  8. Získaj náskok pred štartom
  9. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  10. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  1. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  5. Compliance – who should be responsible?
  6. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 430
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 716
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 10 962
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 840
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 124
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 179
  7. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 690
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 562
  9. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 094
  10. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 071
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Milan Lučanský na archívnej snímke.

Stíhanie vedú pre päť trestných činov.


20 h
Ilustračné foto.

Potrebovali sme lockdown spolu s intenzívnym očkovaním, dostali sme toto.


28. nov
Zuzana Kepplová.

Toto nie je vianočný charitatívny bazár, ale pandémia.


39m

Neprehliadnite tiež

Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


39m
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov

Blogy SME

  1. INESS: Cena zamestnanca
  2. Marek Mačuha: Roznášajú covid deti ?
  3. Marcel Horacek: Život je fajn
  4. Ivan R. V. Rumánek: Brnenskí "obri" - Kelti? (Keltika 5)
  5. Marta Medzihradská: Šport vs kultúra v Banskej Bystrici
  6. Štefan Vidlár: Krivé verše od ziskuchťivého penzistu
  7. Marián Lukáč: Blog č. 56- Transformácia v úmeni
  8. Rudolf Pado: Strom pod stromček
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 221
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 388
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 644
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 5 698
  5. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 222
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 912
  7. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 627
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 108
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu