Audi SQ7 je najsilnejšie dieselové SUV

Prepĺňanie elektricky poháňaným kompresorom je v sériovom aute použité vôbec prvý raz. Vďaka nemu má štvrolitrový naftový osemvalec v SQ7 výkon 435 koní a spotrebu a kombinovanú spotrebu 7,4 litra na 100 km.

(Zdroj: Audi)

Audi dnes oznámilo príchod "športovej" - alebo radšej "vysokovýkonnej" - verzie svojho veľkého SUV Q7. Tá pokračuje v tradícii SUV s obrovskými naftovými motormi ako Volkswagen Touareg V10 TDI a Audi Q7 V12 TDI. Ako prvé auto vôbec má však motor preplňovaný elektrickým kompresorom.

To však nie je celá pravda. Motor V8 4,0 TDI má aj dve normálne turbodúchadlá poháňané výfukovými plynmi. Tie pracujú sekvenčne - pri nízkych rýchlostiach iba jedno, pri vyšších obe. Elektricky poháňaný kompresor podporuje ich prácu v nízkych otáčkach, kedy výfukové plyny nemajú dosť energie na roztočenie turbíny.

a161097_medium_r4616_res.jpg

"Genetika Audi ako skulpturálne modelovaná jednodielna maska chladiča, markantné zvýraznenie kolies a vytiahnuté hrany quattro na blatníkoch (blistre) sú neprehliadnuteľné," píše sa v tlačovej správe. SQ7 podľa nás stále vyzerá ako obrovská krabica. Foto: Audi

Podľa automobilky by malo takéto riešenie priniesť dynamickejší rozjazd. Výkon motora je 320 kW (435 k), maximálny krútiaci moment 900 Nm je dostupný v pásme od 1.000 do 3.250 otáčok za minútu. Audi SQ7 zrýchli na stovku za 4,8 sekundy z 0 na 100 km/h, maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. Normovaná kombinovaná spotreba je 7,4 litra nafty na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisiám CO2 194 gramov na kilometer.

Elektrický kompresor si navyše vyžiadal použitie až 48-voltovej elektrickej siete.EAV vytvorí za menej ako 250 milisekúnd prepĺňací tlak, potrebný pre dynamický rozbeh motora. Lopatkové koleso kompresora, poháňané kompaktným elektromotorom sa roztáča až do 70.000 otáčok za minútu.

Sila je na kolesá prenášaná pomocou pohonu všetkých kolies quattro so samosvorným medzinápravovým diferenciálom. Pneumatické pruženie adaptive air suspension je súčasťou sériového vybavenia.

Na želanie budú keramické brzdy či technickým kompletom pre zvýšenie jazdnej dynamiky, ktorý obsahuje športový diferenciál zadnej nápravy, riadenie všetkých kolies a elektromechanické aktívne stabilizátory. Tie sú novinkou v segmente. Základné kolesá majú rozmer 20 palcov s rozmerom pneumatík 285/45; na želanie môžete mať až 22-palcové.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.