Plynulosť premávky na hlavnom ťahu v Liptovskom Mikuláši zabezpečí zelená vlna

Liptovskomikulášska mestská samospráva plánuje na hlavnom cestnom ťahu zriadiť takzvanú zelenú vlnu. Opatrenie na ceste I/18 má zlepšiť dopravnú situáciu v meste už v priebehu leta.

(Zdroj: Ilustračné - Ján Krošlák)

Samospráva chce zelenú vlnu spustiť na križovatkách Rachmaninovo námestie a pri obchodných centrách STOP SHOP a Jasná.

"Vodiči už dlho volajú po plynulosti a bezpečnosti cestnej premávky formou koordinácie svetelne riadených križovatiek a my sa im týmto krokom snažíme vyjsť v ústrety," povedala pre TASR hovorkyňa mesta Liptovský Mikuláš Viktória Čapčíková. Náklady na zriadenie podľa nej predstavujú 25.000 eur. Prostriedky budú schvaľovať poslanci mestského zastupiteľstva na marcovom rokovaní.

Koordináciu zrealizujú prostredníctvom GSM modulov. "Takéto riešenie je lacnejšie o približne 10.000 eur oproti káblovému prepojeniu pri zachovaní porovnateľnej kvality prenosu signálu navrhnutom v projektovej dokumentácii z minulého roka," dodala.

Do zelenej vlny nie je podľa Gabriela Lengyela z odboru dopravy mestského úradu možné zapojiť križovatky pri Hypernove pre ich vzájomnú vzdialenosť. "Najmä kvôli trom nekoordinovaným dopravným napojeniam na Belopotockého a parkovísk pri Katolíckom dome a Bille na cestu I/18 s relatívne veľkou, ale kolísavou intenzitou," vysvetlil.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.