Najväčšou udalosťou pre Audi bolo na ženevskom autosalóne predstavenie nového auta s písmenom Q v názve. Model Q2 sa veľkostne v hierarchii SUV vozidiel Audi zaradil na najnižšie miesto.
Na kvalitnom pocite z interiéru mu to nijako neubralo. Z miesta šoféra pôsobilo rovnako dobre ako väčšie a drahšie vozidlá značky.
Keď sme do Q2 nasadli, mali sme ešte čerstvo v pamäti o triedu väčšiu koncernovú sestru od Seatu s menom Ateca.
Dizajn vo vnútri vozidiel bol samozrejme odlišný a držal sa štýlu jednotlivých značiek. Podobný však ostal pocit po sadnutí na zadné sedadlá. Keď si odmyslíme veľkostný rozdiel, našli sme spoločné črty.
Znovu nám udrela do očí vysoko položená spodná hrana okien na zadných dverách a s ním súvisiaci nedostatok svetla.
Vnútorný priestor dovoľuje reálne odviesť štyri osoby. Vzadu to však nebude z pohľadu miesta pohodlné ani pre dospelé osoby priemernej výšky.
O pohon sa stará jeden zo šiestich overených TFSI a TDI motorov. Základnou motorizáciou je benzínový litrový trojvalec s výkonom 85 kW. Na vrchole ponuky stojí dvojica agregátov 2,0 TFSI a 2,0 TDI s rovnakým výkonom 140 kW.
Alternatívu k šesťstupňovej manuálnej prevodovke tvorí sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic, dostupná v kombinácii s ktorýmkoľvek motorom. V prípade dvojice najsilnejších agregátov ide, podľa tlačovej správy Audi, o jej vylepšenú verziu so zníženými trecími stratami.