Autosalón Ženeva: Hyundai Ioniq najviac zapôsobil vo verzii plug-in hybrid

Rozdiely v dizajne boli medzi tromi verziami modelu Ioniq minimálne. Technikou zaujal plug-in hybrid.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

O Hyundai Ioniq sme podrobnejšie informovali pár dní pred autosalónom v Ženeve. V skratke môžeme pripomenúť, že Kórejci pripravili hneď tri verzie tohto vozidla. Hybridnú, plug-in hybridnú a elektrickú. Prvé dve sa objavia na cestách v priebehu leta. Viac podrobností o technických parametroch si môžete prečítať v nasledujúcom článku.

Vozidlo postavené na platforme sesterskej Kie Niro, tiež predstavenej na autosalóne v Ženeve, má vpredu pre Hyundai typickú prednú masku. Práve tá na výstave aspoň mierne odlišovala jednotlivé verzie modelu.

Hybrid mal na nej chrómové prvky navyše a elektromobil ju mal s ohľadom na lepšiu aerodynamiku bez otvorov na chladenie. Dizajn plug-in hybridu pre zmenu osviežovali niektoré prvky v modrej farbe.

Dojem konzervatívneho vzhľadu narušovala extravagantnejšia zadná časť. Zadné sklo rozdelené na dve časti nám okamžite pripomenulo konkurenčnú Toyotu Prius. Oproti nej však aj zadná časť Hyundaiu Ioniq pôsobí nevýrazne. V konečnom dôsledku na nás dizajnom viac zapôsobil Ioniq.

Z troch verzií vystavovaných noviniek v nás najlepší dojem zanechala technika plug-in hybridu. Zatiaľ, čo elektromobil má nedostačujúci dojazd (250 km) na to, aby bol jediným autom v rodine, zo zásuvky nabíjateľný hybrid dokáže vo väčšine prípadov pokryť dennú porciu kilometrov aj v čisto elektrickom režime.

Jeho papierový dojazd 50 km stačí na dochádzanie do práce a počas víkendových výletov zvládne vďaka spaľovaciemu motoru to isté, čo konvenčné autá.

Oproti klasickému hybridu bez možnosti dobíjania batérií z elektrickej siete má dve nevýhody. Prvou je o niečo vyššia hmotnosť z dôvodu ťažších a rozmernejších batérií. Druhou je menší kufor, v ktorom neostal priestor pre plnohodnotnú (ani dojazdovú) rezervu.

Vďaka možnosti nabíjania z elektrickej siete však považujeme vo všeobecnosti plug-in hybrid za ekonomicky výhodnejší z hľadiska prevádzkových nákladov. Či je naša domnienka správna, nám naznačí test plug-in hybridného modelu inej značky, naplánovaný na koniec marca.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 31 437
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 119
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 342
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 683
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 123
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 330
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 247
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 212
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 996
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 902

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Neplačú, rovno to skončia. Na Slovensku pribúda samovrážd mužov

Celosvetovo si na život siahne dvakrát viac chlapov ako žien, u nás je tento pomer trojnásobne vyšší. Prečo a čo s tým?

ŠPORT

Kuzminová skončila v pretekoch s hromadným štartom štvrtá

Triumfovala domáca pretekárka Justine Braisazová.

DOMOV

Rok 1997: Slovensko ako Albánsko. Demokracia v krajine zlyháva

Referendum o NATO zmarila Mečiarova vláda.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.