SME
reklama

Autosalón Ženeva: Hyundai Ioniq najviac zapôsobil vo verzii plug-in hybrid

Rozdiely v dizajne boli medzi tromi verziami modelu Ioniq minimálne. Technikou zaujal plug-in hybrid.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

O Hyundai Ioniq sme podrobnejšie informovali pár dní pred autosalónom v Ženeve. V skratke môžeme pripomenúť, že Kórejci pripravili hneď tri verzie tohto vozidla. Hybridnú, plug-in hybridnú a elektrickú. Prvé dve sa objavia na cestách v priebehu leta. Viac podrobností o technických parametroch si môžete prečítať v nasledujúcom článku.

Vozidlo postavené na platforme sesterskej Kie Niro, tiež predstavenej na autosalóne v Ženeve, má vpredu pre Hyundai typickú prednú masku. Práve tá na výstave aspoň mierne odlišovala jednotlivé verzie modelu.

Hybrid mal na nej chrómové prvky navyše a elektromobil ju mal s ohľadom na lepšiu aerodynamiku bez otvorov na chladenie. Dizajn plug-in hybridu pre zmenu osviežovali niektoré prvky v modrej farbe.

Dojem konzervatívneho vzhľadu narušovala extravagantnejšia zadná časť. Zadné sklo rozdelené na dve časti nám okamžite pripomenulo konkurenčnú Toyotu Prius. Oproti nej však aj zadná časť Hyundaiu Ioniq pôsobí nevýrazne. V konečnom dôsledku na nás dizajnom viac zapôsobil Ioniq.

Z troch verzií vystavovaných noviniek v nás najlepší dojem zanechala technika plug-in hybridu. Zatiaľ, čo elektromobil má nedostačujúci dojazd (250 km) na to, aby bol jediným autom v rodine, zo zásuvky nabíjateľný hybrid dokáže vo väčšine prípadov pokryť dennú porciu kilometrov aj v čisto elektrickom režime.

Jeho papierový dojazd 50 km stačí na dochádzanie do práce a počas víkendových výletov zvládne vďaka spaľovaciemu motoru to isté, čo konvenčné autá.

Oproti klasickému hybridu bez možnosti dobíjania batérií z elektrickej siete má dve nevýhody. Prvou je o niečo vyššia hmotnosť z dôvodu ťažších a rozmernejších batérií. Druhou je menší kufor, v ktorom neostal priestor pre plnohodnotnú (ani dojazdovú) rezervu.

Vďaka možnosti nabíjania z elektrickej siete však považujeme vo všeobecnosti plug-in hybrid za ekonomicky výhodnejší z hľadiska prevádzkových nákladov. Či je naša domnienka správna, nám naznačí test plug-in hybridného modelu inej značky, naplánovaný na koniec marca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 181
  2. Každý piaty zomrie 9 068
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 778
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 6 860
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 808
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 754
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marketér Pavol Minár.

Pavol Minár hovorí o kampaniach.


Ilustračné foto.

Za deti a rodičov bojujú petíciami.


Americké systémy protivzdušnej obrany Patriot (vľavo) a NASAMS.

Odchod talianskeho systému reálne neznamená veľkú zmenu.


Jaroslav Haščák.

Finančníka prvýkrát obvinili v novembri 2022.


TASR a 1 ďalší
reklama
  1. Ľubomír Belák: Verejnoprávna RTVS?
  2. Anna Miľanová: Potrebuje jednotlivec, kolektív sponzora?...
  3. Peter Kysela: Kam zmizli MODRÍ?
  4. Juraj Paškuliak: Zmysluplný život
  5. Marcel Rebro: Paradoxom demokracie je, keď môžeš slobodne snívať o diktatúre
  6. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť ôsma „Oslík potras sa!“ tretie pokračovanie.
  7. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  8. Tupou Ceruzou: RTVS
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 236
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 21 375
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 726
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 678
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 782
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 164
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 478
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 8 910
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu