SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Renault Scénic dostane aj elektrický hybridný pohon

Renault dal klasickému MPV nový štýl. Hoci Scénic narástol do všetkých smerov, miestom vzadu neoplýva.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

Renault Scénic sme prvýkrát mohli stretnúť na cestách v roku 1996. Po dvadsiatich rokoch prišiel Renault s jeho štvrtou generáciou a novým pohľadom na segment MPV.

Rovnaký krok sme nedávno zaznamenali aj v prípade Renaultu Espace. Čas ukáže, či je nový prístup orientovaný viac na aktuálne trendy správny.

Renault má ľahko rozpoznateľný, výrazný dizajn, ktorý využíva pri všetkých nových modeloch. Jeho autá sa tak dajú identifikovať na prvý pohľad. Rovnaké je to aj v prípade nového Scénicu. Pri pohľade naň je okamžite jasné, že máme pred sebou Renault.

Dostal techniku z Renaultu Espace

Nazvať čelné sklo trojdielnym panoramatickým, je pekný trik, ako za ľúbivú marketingovú frázu skryť fakt, že novinka má vpredu nepopulárny dvojitý A-stĺpik. Ale v tomto prípade to naozaj pôsobí až panoramaticky a prvý dojem naznačuje, že výhľad z auta bude napriek dvojitému stĺpiku výborný. Prispieva k tomu aj vyšší posed.

Vo vnútri nájdeme dobre známu techniku z modelu Espace. Veľký dotykový displej s množstvom funkcií hneď udrie do očí. Aj tu možno prepínať jednotlivé režimy jazdy, rovnako ako v Espace.

Čo sa týka vonkajších rozmerov, v porovnaní s predchodcom narástol Scénic do všetkých smerov. Vnútri by sa to malo prejaviť lepším priestorom. Ale v naoko pozitívnych hodnotách sa skrýva aj negatívum, ktoré má rovnako vplyv na vnútorný priestor.

Celková výška auta totiž narástla o 13 mm, čo je plus. Keď k tomu však pripočítame, že svetlá výška narástla o 40 mm, tak je prakticky isté, že aj podlaha je položená vyššie a priestoru na výšku nie je na rozdávanie. Vpredu je sedenie pohodlné a dostatočne priestranné. Vzadu je to však skromnejšie v oblasti hlavy aj kolien.

Takisto sedáky vzadu sú prinízko a aj nižšie postavy môžu spoznať, aké to je, keď je niekomu stolička malá. Vzadu nám Scénic ukázal aj pozitíva. Stredový tunel je zabudovaný do podlahy a nevytŕča. Sedadlá sú variabilné a ich posunutím možno v prípade potreby zväčšiť objem kufra.

Hybrid Assist zníži spotrebu

Z komfortných prvkov ani novinke nechýba dobre fungujúci systém na jednoduché sklápanie zadných sedadiel z kufra. Pred rokom sme ho na tom istom mieste obdivovali v modeli Espace.

O pohon sa postarajú naftové motory s výkonom 95 (70 kW) až 160 koní (118 kW). Dopĺňa ich dvojica benzínových motorov TCE 115 (85 kW) a TCE 130 (96 kW). K dispozícii je v závislosti od motorizácie šesťstupňová manuálna a sedemstupňová automatická prevodovka EDC.

Koncom roka sa do ponuky dostane aj elektrický hybridný pohon Hybrid Assist v kombinácii s naftovým motorom dCi110 a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Renault chce vďaka tejto novinke získať prvenstvo z hľadiska spotreby.

Náš prvý dojem z Renaultu Scénic bol dobrý, mierne ho však pokazil slabší priestor na zadných sedadlách. Na dlhšie trasy to pre dospelé osoby z hľadiska komfortu nestačí. Svoje opodstatnenie však Scénic určite nájde v prípade rodín s menšími deťmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  3. Pomáhajte čítaním
  4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 29 359
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 520
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 492
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 026
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 866
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 692
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 997
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 816
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 481
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 206
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autosalón Ženeva 2016

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: V štyroch nemocniciach Žilinského kraja sú covidové oddelenia plné (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Ilustračná fotografia.
Predseda NR SR Boris Kollár.

Vláda si tlieska. Testy mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Píše Martin Kugla

Akcia má význam v najzasiahnutejších regiónoch

Niekoľko dobrých a horších správ z víkendového testovania.

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.
CYNICKÁ OBLUDA

Čistá dobrovoľnosť

Najnovším premiérovým sebaklamom je tvrdenie, že obyvatelia chudobnej Oravy prišli na testovanie dobrovoľne.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.
Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.