Autosalón Ženeva: Renault Scénic dostane aj elektrický hybridný pohon

Renault dal klasickému MPV nový štýl. Hoci Scénic narástol do všetkých smerov, miestom vzadu neoplýva.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

Renault Scénic sme prvýkrát mohli stretnúť na cestách v roku 1996. Po dvadsiatich rokoch prišiel Renault s jeho štvrtou generáciou a novým pohľadom na segment MPV.

Rovnaký krok sme nedávno zaznamenali aj v prípade Renaultu Espace. Čas ukáže, či je nový prístup orientovaný viac na aktuálne trendy správny.

Renault má ľahko rozpoznateľný, výrazný dizajn, ktorý využíva pri všetkých nových modeloch. Jeho autá sa tak dajú identifikovať na prvý pohľad. Rovnaké je to aj v prípade nového Scénicu. Pri pohľade naň je okamžite jasné, že máme pred sebou Renault.

Dostal techniku z Renaultu Espace

Nazvať čelné sklo trojdielnym panoramatickým, je pekný trik, ako za ľúbivú marketingovú frázu skryť fakt, že novinka má vpredu nepopulárny dvojitý A-stĺpik. Ale v tomto prípade to naozaj pôsobí až panoramaticky a prvý dojem naznačuje, že výhľad z auta bude napriek dvojitému stĺpiku výborný. Prispieva k tomu aj vyšší posed.

Vo vnútri nájdeme dobre známu techniku z modelu Espace. Veľký dotykový displej s množstvom funkcií hneď udrie do očí. Aj tu možno prepínať jednotlivé režimy jazdy, rovnako ako v Espace.

Čo sa týka vonkajších rozmerov, v porovnaní s predchodcom narástol Scénic do všetkých smerov. Vnútri by sa to malo prejaviť lepším priestorom. Ale v naoko pozitívnych hodnotách sa skrýva aj negatívum, ktoré má rovnako vplyv na vnútorný priestor.

Celková výška auta totiž narástla o 13 mm, čo je plus. Keď k tomu však pripočítame, že svetlá výška narástla o 40 mm, tak je prakticky isté, že aj podlaha je položená vyššie a priestoru na výšku nie je na rozdávanie. Vpredu je sedenie pohodlné a dostatočne priestranné. Vzadu je to však skromnejšie v oblasti hlavy aj kolien.

Takisto sedáky vzadu sú prinízko a aj nižšie postavy môžu spoznať, aké to je, keď je niekomu stolička malá. Vzadu nám Scénic ukázal aj pozitíva. Stredový tunel je zabudovaný do podlahy a nevytŕča. Sedadlá sú variabilné a ich posunutím možno v prípade potreby zväčšiť objem kufra.

Hybrid Assist zníži spotrebu

Z komfortných prvkov ani novinke nechýba dobre fungujúci systém na jednoduché sklápanie zadných sedadiel z kufra. Pred rokom sme ho na tom istom mieste obdivovali v modeli Espace.

O pohon sa postarajú naftové motory s výkonom 95 (70 kW) až 160 koní (118 kW). Dopĺňa ich dvojica benzínových motorov TCE 115 (85 kW) a TCE 130 (96 kW). K dispozícii je v závislosti od motorizácie šesťstupňová manuálna a sedemstupňová automatická prevodovka EDC.

Koncom roka sa do ponuky dostane aj elektrický hybridný pohon Hybrid Assist v kombinácii s naftovým motorom dCi110 a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Renault chce vďaka tejto novinke získať prvenstvo z hľadiska spotreby.

Náš prvý dojem z Renaultu Scénic bol dobrý, mierne ho však pokazil slabší priestor na zadných sedadlách. Na dlhšie trasy to pre dospelé osoby z hľadiska komfortu nestačí. Svoje opodstatnenie však Scénic určite nájde v prípade rodín s menšími deťmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  2. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  5. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  6. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  7. HubHub spája sily s Neulogy
  8. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  9. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  10. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 689
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 21 086
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 10 856
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 7 180
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 099
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 371
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 440
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 004
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 123
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 391

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kaliňák ukázal jednu faktúru za Kiskov let, ostatné najskôr neexistujú

Ministerstvo vnútra ukázalo podrobnosti letov, v rámci nich jedinú faktúru, o ktorej existencii sa už aj tak vedelo.

KOMENTÁRE

Kiskova cena za rodinu sa dá vyčísliť na lety

Čo ak sa na celú vec pozrieme ako na problém zosúlaďovania práce s rodinou.

Neprehliadnite tiež

Nový Peugeot 508 sa ovláda klávesami ako na klavíri

Vlajková loď Peugeotu prináša oživí segment dramatickým vzhľadom, konkurovať chce tým najlepším.

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.