SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Autosalón Ženeva: Renault Scénic dostane aj elektrický hybridný pohon

Renault dal klasickému MPV nový štýl. Hoci Scénic narástol do všetkých smerov, miestom vzadu neoplýva.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

Renault Scénic sme prvýkrát mohli stretnúť na cestách v roku 1996. Po dvadsiatich rokoch prišiel Renault s jeho štvrtou generáciou a novým pohľadom na segment MPV.

Rovnaký krok sme nedávno zaznamenali aj v prípade Renaultu Espace. Čas ukáže, či je nový prístup orientovaný viac na aktuálne trendy správny.

Renault má ľahko rozpoznateľný, výrazný dizajn, ktorý využíva pri všetkých nových modeloch. Jeho autá sa tak dajú identifikovať na prvý pohľad. Rovnaké je to aj v prípade nového Scénicu. Pri pohľade naň je okamžite jasné, že máme pred sebou Renault.

Dostal techniku z Renaultu Espace

Nazvať čelné sklo trojdielnym panoramatickým, je pekný trik, ako za ľúbivú marketingovú frázu skryť fakt, že novinka má vpredu nepopulárny dvojitý A-stĺpik. Ale v tomto prípade to naozaj pôsobí až panoramaticky a prvý dojem naznačuje, že výhľad z auta bude napriek dvojitému stĺpiku výborný. Prispieva k tomu aj vyšší posed.

Vo vnútri nájdeme dobre známu techniku z modelu Espace. Veľký dotykový displej s množstvom funkcií hneď udrie do očí. Aj tu možno prepínať jednotlivé režimy jazdy, rovnako ako v Espace.

Čo sa týka vonkajších rozmerov, v porovnaní s predchodcom narástol Scénic do všetkých smerov. Vnútri by sa to malo prejaviť lepším priestorom. Ale v naoko pozitívnych hodnotách sa skrýva aj negatívum, ktoré má rovnako vplyv na vnútorný priestor.

Celková výška auta totiž narástla o 13 mm, čo je plus. Keď k tomu však pripočítame, že svetlá výška narástla o 40 mm, tak je prakticky isté, že aj podlaha je položená vyššie a priestoru na výšku nie je na rozdávanie. Vpredu je sedenie pohodlné a dostatočne priestranné. Vzadu je to však skromnejšie v oblasti hlavy aj kolien.

Takisto sedáky vzadu sú prinízko a aj nižšie postavy môžu spoznať, aké to je, keď je niekomu stolička malá. Vzadu nám Scénic ukázal aj pozitíva. Stredový tunel je zabudovaný do podlahy a nevytŕča. Sedadlá sú variabilné a ich posunutím možno v prípade potreby zväčšiť objem kufra.

Hybrid Assist zníži spotrebu

Z komfortných prvkov ani novinke nechýba dobre fungujúci systém na jednoduché sklápanie zadných sedadiel z kufra. Pred rokom sme ho na tom istom mieste obdivovali v modeli Espace.

O pohon sa postarajú naftové motory s výkonom 95 (70 kW) až 160 koní (118 kW). Dopĺňa ich dvojica benzínových motorov TCE 115 (85 kW) a TCE 130 (96 kW). K dispozícii je v závislosti od motorizácie šesťstupňová manuálna a sedemstupňová automatická prevodovka EDC.

Koncom roka sa do ponuky dostane aj elektrický hybridný pohon Hybrid Assist v kombinácii s naftovým motorom dCi110 a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Renault chce vďaka tejto novinke získať prvenstvo z hľadiska spotreby.

Náš prvý dojem z Renaultu Scénic bol dobrý, mierne ho však pokazil slabší priestor na zadných sedadlách. Na dlhšie trasy to pre dospelé osoby z hľadiska komfortu nestačí. Svoje opodstatnenie však Scénic určite nájde v prípade rodín s menšími deťmi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 303
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 245
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 334
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 735
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 392
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 830
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 593
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 473
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


2 h
Igor Matovič

Hlasovať sa bude o 17-tej hodine.


a 3 ďalší 4 h
Maďarský premiér Viktor Orbán.

Orbánovým štýlom vládnutia sa inšpirovali aj v zahraničí.


a 1 ďalší 27. sep

Blogy SME

  1. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  2. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  3. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  4. Jozef Javurek: Kurátor
  5. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  6. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  7. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  8. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 132
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 118
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 453
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 776
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 591
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 492
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 348
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 187
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu