Autosalón Ženeva: Renault Scénic dostane aj elektrický hybridný pohon

Renault dal klasickému MPV nový štýl. Hoci Scénic narástol do všetkých smerov, miestom vzadu neoplýva.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

Renault Scénic sme prvýkrát mohli stretnúť na cestách v roku 1996. Po dvadsiatich rokoch prišiel Renault s jeho štvrtou generáciou a novým pohľadom na segment MPV.

Rovnaký krok sme nedávno zaznamenali aj v prípade Renaultu Espace. Čas ukáže, či je nový prístup orientovaný viac na aktuálne trendy správny.

Renault má ľahko rozpoznateľný, výrazný dizajn, ktorý využíva pri všetkých nových modeloch. Jeho autá sa tak dajú identifikovať na prvý pohľad. Rovnaké je to aj v prípade nového Scénicu. Pri pohľade naň je okamžite jasné, že máme pred sebou Renault.

Dostal techniku z Renaultu Espace

Nazvať čelné sklo trojdielnym panoramatickým, je pekný trik, ako za ľúbivú marketingovú frázu skryť fakt, že novinka má vpredu nepopulárny dvojitý A-stĺpik. Ale v tomto prípade to naozaj pôsobí až panoramaticky a prvý dojem naznačuje, že výhľad z auta bude napriek dvojitému stĺpiku výborný. Prispieva k tomu aj vyšší posed.

Vo vnútri nájdeme dobre známu techniku z modelu Espace. Veľký dotykový displej s množstvom funkcií hneď udrie do očí. Aj tu možno prepínať jednotlivé režimy jazdy, rovnako ako v Espace.

Čo sa týka vonkajších rozmerov, v porovnaní s predchodcom narástol Scénic do všetkých smerov. Vnútri by sa to malo prejaviť lepším priestorom. Ale v naoko pozitívnych hodnotách sa skrýva aj negatívum, ktoré má rovnako vplyv na vnútorný priestor.

Celková výška auta totiž narástla o 13 mm, čo je plus. Keď k tomu však pripočítame, že svetlá výška narástla o 40 mm, tak je prakticky isté, že aj podlaha je položená vyššie a priestoru na výšku nie je na rozdávanie. Vpredu je sedenie pohodlné a dostatočne priestranné. Vzadu je to však skromnejšie v oblasti hlavy aj kolien.

Takisto sedáky vzadu sú prinízko a aj nižšie postavy môžu spoznať, aké to je, keď je niekomu stolička malá. Vzadu nám Scénic ukázal aj pozitíva. Stredový tunel je zabudovaný do podlahy a nevytŕča. Sedadlá sú variabilné a ich posunutím možno v prípade potreby zväčšiť objem kufra.

Hybrid Assist zníži spotrebu

Z komfortných prvkov ani novinke nechýba dobre fungujúci systém na jednoduché sklápanie zadných sedadiel z kufra. Pred rokom sme ho na tom istom mieste obdivovali v modeli Espace.

O pohon sa postarajú naftové motory s výkonom 95 (70 kW) až 160 koní (118 kW). Dopĺňa ich dvojica benzínových motorov TCE 115 (85 kW) a TCE 130 (96 kW). K dispozícii je v závislosti od motorizácie šesťstupňová manuálna a sedemstupňová automatická prevodovka EDC.

Koncom roka sa do ponuky dostane aj elektrický hybridný pohon Hybrid Assist v kombinácii s naftovým motorom dCi110 a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Renault chce vďaka tejto novinke získať prvenstvo z hľadiska spotreby.

Náš prvý dojem z Renaultu Scénic bol dobrý, mierne ho však pokazil slabší priestor na zadných sedadlách. Na dlhšie trasy to pre dospelé osoby z hľadiska komfortu nestačí. Svoje opodstatnenie však Scénic určite nájde v prípade rodín s menšími deťmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 737
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 971
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 151
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 997
  5. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 717
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 551
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 218
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 945
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 805
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 021

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalý minister práce Mihál odchádza z SaS, pre postoje Sulíka

Mihál vraj nesúhlasí s niektorými postojmi predsedu strany Sulíka.

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej viala v pozadí slovenská vlajka.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Skupina PSA prisľúbila spolkovej vláde, že zachová nemecké závody Opelu

Automobilka PSA Group prisľúbila, že v prípade prevzatia európskych operácií General Motors bude naďalej prevádzkovať všetky nemecké závody.

Sauber predstavil nový monopost, s ktorým chce potrápiť konkurenciu

Stajňa formuly 1 Sauber predstavila v pondelok nový monopost C36-Ferrari.

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop