V našej koncoročnej predpovedi sme uviedli, že automobilka Volvo je tá, ktorú sa oplatí v roku 2016 sledovať. Má totiž pripravený nový podvozok SPA, na ktorom sa chystá priniesť viacero zaujímavých modelov, a špičkových dizajnérov, ktorí im dokážu dať charakter a osobnosť.
Naše dojmy sa potvrdili už v januári, keď sme jazdili s novým Volvom XC90. Hoci dynamicky nedosahuje kvality konkurencie, má najpohodovejšiu kabínu a dotiahnutý dizajn exteriéru.

Tie isté pocity sme mali aj z nového Volva V90, ktoré malo svetovú premiéru na výstavisku v Ženeve. Kým zadok liftbacku S90 nám nebol úplne po chuti, toto kombi vyzerá dobre z každého uhlu. Skosené zadné okno a nízka strecha však obmedzujú praktickosť kufru.
Vo Volve V90 je kabína je len mierne pozmenená, ale netreba meniť niečo, čo tak dobre funguje. Klišé o nádhernom škandinávskom interiérovom dizajne sa nevyhneme - svetlá kabína pôsobí vzdušne a minimalisticky.
V ponuke sú naftové a benzínové štvorvalce motory prepĺňané turbom; najsilnejší benzínový je preplňovaný turbom a kompresorom. Ten si môžete objednať aj ako 400-koňový hybrid, ktorý na batérie prejde 45 kilometrov.
Švédska automobilka tvrdí, že podvozková platforma SPA je navrhnutá s ohľadom na čo najvyššiu bezpečnosť a kvôli veľkým deformačným zónam už pod kapotou neostalo miesto na päť-, šesť- či osemvalcový motor. Zo skúseností s modelom XC90 vieme, že to nie je v praxi veľký problém - no ku veľkému kombi, určeného na dlhé diaľničné presuny, by nám väčší agregát pasoval.