Kabína Volva V90 bola najpohodovejším miestom celého ženevského autosalónu

Šesť- či osemvalcové motory v ponuke chýbajú.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

V našej koncoročnej predpovedi sme uviedli, že automobilka Volvo je tá, ktorú sa oplatí v roku 2016 sledovať. Má totiž pripravený nový podvozok SPA, na ktorom sa chystá priniesť viacero zaujímavých modelov, a špičkových dizajnérov, ktorí im dokážu dať charakter a osobnosť.

Naše dojmy sa potvrdili už v januári, keď sme jazdili s novým Volvom XC90. Hoci dynamicky nedosahuje kvality konkurencie, má najpohodovejšiu kabínu a dotiahnutý dizajn exteriéru.

Tie isté pocity sme mali aj z nového Volva V90, ktoré malo svetovú premiéru na výstavisku v Ženeve. Kým zadok liftbacku S90 nám nebol úplne po chuti, toto kombi vyzerá dobre z každého uhlu. Skosené zadné okno a nízka strecha však obmedzujú praktickosť kufru.

Vo Volve V90 je kabína je len mierne pozmenená, ale netreba meniť niečo, čo tak dobre funguje. Klišé o nádhernom škandinávskom interiérovom dizajne sa nevyhneme - svetlá kabína pôsobí vzdušne a minimalisticky.

V ponuke sú naftové a benzínové štvorvalce motory prepĺňané turbom; najsilnejší benzínový je preplňovaný turbom a kompresorom. Ten si môžete objednať aj ako 400-koňový hybrid, ktorý na batérie prejde 45 kilometrov.

Švédska automobilka tvrdí, že podvozková platforma SPA je navrhnutá s ohľadom na čo najvyššiu bezpečnosť a kvôli veľkým deformačným zónam už pod kapotou neostalo miesto na päť-, šesť- či osemvalcový motor. Zo skúseností s modelom XC90 vieme, že to nie je v praxi veľký problém - no ku veľkému kombi, určeného na dlhé diaľničné presuny, by nám väčší agregát pasoval.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 667
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 670
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 447
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.