Subaru predstavilo novú platformu pre všetky budúce modely vrátane hybridných a elektrických

Pevnejšia štruktúra rámu a silnejšie spoje medzi jednotlivými časťami zlepšujú torznú tuhosť o 70 až 100 percent v porovnaní so súčasnými modelmi.

(Zdroj: Subaru)

Japonská automobilka Subaru zverejnila detaily novej modulárnej platformy Subaru Global Platform (SGP), ktorú budú využívať všetky budúce vozidlá značky. Vôbec prvým modelom postaveným na tejto platforme sa stane nasledujúca generácia Imprezy, ktorá sa na vybrané trhy dostane v priebehu tohto roka.

Subaru si od SGP sľubuje vyššiu efektivitu výroby, čo by sa malo odzrkadliť na nižších nákladoch a náraste konkurencieschopnosti na jednotlivých trhoch. Flexibilnejší by sa takto mal stať aj globálny produkčný systém automobilky postavený na dvoch závodoch (v Japonsku a USA) a niekoľkých partnerských spoločnostiach.

Nespornou výhodou bude aj to, že SGP je schopná "prijať" tak spaľovacie motory, ako aj hybridné, plug-in hybridné či elektrické pohonné ústrojenstvo. Do úvahy však prichádzajú aj ďalšie alternatívne pohony.

V Subaru sa pri vývoji architektúry zamerali na zlepšenie jazdnej dynamiky a stability, na eliminovanie nežiaduceho hluku a vibrácií a vyššiu bezpečnosť. Zabezpečiť by to mala okrem iného pevnejšia konštrukcia a silnejšie spoje medzi jednotlivými časťami, ktoré zlepšujú torznú tuhosť o 70 až 100 percent v porovnaní so súčasnými modelmi.

Vylepšeniam sa nevyhol ani systém zavesenia, ktorý má spolu s ťažiskom nižším o 5 mm ponúknuť lepšiu odozvu riadenia. Štruktúra rámu a výraznejšie použitie vysokopevnostnej ocele sa odzrkadlí na vyššej bezpečnosti. Absorbovanie energie v prípade nárazu je podľa automobilky až o 40 percent efektívnejšie.

Subaru takto postupne napĺňa ciele, ktoré si stanovilo pred dvoma rokmi v rámci stratégie Prominence 2020. Okrem platformy SGP sa tu ako základ budúcich vozidiel spomína nová generácia motorov boxer, symetrický pohon všetkých kolies či technológia EyeSight.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 180
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 395
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 089
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 088
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 862
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 818
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 816
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 694
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.