Subaru predstavilo novú platformu pre všetky budúce modely vrátane hybridných a elektrických

Pevnejšia štruktúra rámu a silnejšie spoje medzi jednotlivými časťami zlepšujú torznú tuhosť o 70 až 100 percent v porovnaní so súčasnými modelmi.

(Zdroj: Subaru)

Japonská automobilka Subaru zverejnila detaily novej modulárnej platformy Subaru Global Platform (SGP), ktorú budú využívať všetky budúce vozidlá značky. Vôbec prvým modelom postaveným na tejto platforme sa stane nasledujúca generácia Imprezy, ktorá sa na vybrané trhy dostane v priebehu tohto roka.

Subaru si od SGP sľubuje vyššiu efektivitu výroby, čo by sa malo odzrkadliť na nižších nákladoch a náraste konkurencieschopnosti na jednotlivých trhoch. Flexibilnejší by sa takto mal stať aj globálny produkčný systém automobilky postavený na dvoch závodoch (v Japonsku a USA) a niekoľkých partnerských spoločnostiach.

Nespornou výhodou bude aj to, že SGP je schopná "prijať" tak spaľovacie motory, ako aj hybridné, plug-in hybridné či elektrické pohonné ústrojenstvo. Do úvahy však prichádzajú aj ďalšie alternatívne pohony.

V Subaru sa pri vývoji architektúry zamerali na zlepšenie jazdnej dynamiky a stability, na eliminovanie nežiaduceho hluku a vibrácií a vyššiu bezpečnosť. Zabezpečiť by to mala okrem iného pevnejšia konštrukcia a silnejšie spoje medzi jednotlivými časťami, ktoré zlepšujú torznú tuhosť o 70 až 100 percent v porovnaní so súčasnými modelmi.

Vylepšeniam sa nevyhol ani systém zavesenia, ktorý má spolu s ťažiskom nižším o 5 mm ponúknuť lepšiu odozvu riadenia. Štruktúra rámu a výraznejšie použitie vysokopevnostnej ocele sa odzrkadlí na vyššej bezpečnosti. Absorbovanie energie v prípade nárazu je podľa automobilky až o 40 percent efektívnejšie.

Subaru takto postupne napĺňa ciele, ktoré si stanovilo pred dvoma rokmi v rámci stratégie Prominence 2020. Okrem platformy SGP sa tu ako základ budúcich vozidiel spomína nová generácia motorov boxer, symetrický pohon všetkých kolies či technológia EyeSight.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 428
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 959
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 813
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 897
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 690
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 426
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 386
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 327
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 106
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 977

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.