SME

Subaru predstavilo novú platformu pre všetky budúce modely vrátane hybridných a elektrických

Pevnejšia štruktúra rámu a silnejšie spoje medzi jednotlivými časťami zlepšujú torznú tuhosť o 70 až 100 percent v porovnaní so súčasnými modelmi.

(Zdroj: Subaru)

Japonská automobilka Subaru zverejnila detaily novej modulárnej platformy Subaru Global Platform (SGP), ktorú budú využívať všetky budúce vozidlá značky. Vôbec prvým modelom postaveným na tejto platforme sa stane nasledujúca generácia Imprezy, ktorá sa na vybrané trhy dostane v priebehu tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Subaru si od SGP sľubuje vyššiu efektivitu výroby, čo by sa malo odzrkadliť na nižších nákladoch a náraste konkurencieschopnosti na jednotlivých trhoch. Flexibilnejší by sa takto mal stať aj globálny produkčný systém automobilky postavený na dvoch závodoch (v Japonsku a USA) a niekoľkých partnerských spoločnostiach.

SkryťVypnúť reklamu

Nespornou výhodou bude aj to, že SGP je schopná "prijať" tak spaľovacie motory, ako aj hybridné, plug-in hybridné či elektrické pohonné ústrojenstvo. Do úvahy však prichádzajú aj ďalšie alternatívne pohony.

V Subaru sa pri vývoji architektúry zamerali na zlepšenie jazdnej dynamiky a stability, na eliminovanie nežiaduceho hluku a vibrácií a vyššiu bezpečnosť. Zabezpečiť by to mala okrem iného pevnejšia konštrukcia a silnejšie spoje medzi jednotlivými časťami, ktoré zlepšujú torznú tuhosť o 70 až 100 percent v porovnaní so súčasnými modelmi.

Vylepšeniam sa nevyhol ani systém zavesenia, ktorý má spolu s ťažiskom nižším o 5 mm ponúknuť lepšiu odozvu riadenia. Štruktúra rámu a výraznejšie použitie vysokopevnostnej ocele sa odzrkadlí na vyššej bezpečnosti. Absorbovanie energie v prípade nárazu je podľa automobilky až o 40 percent efektívnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Subaru takto postupne napĺňa ciele, ktoré si stanovilo pred dvoma rokmi v rámci stratégie Prominence 2020. Okrem platformy SGP sa tu ako základ budúcich vozidiel spomína nová generácia motorov boxer, symetrický pohon všetkých kolies či technológia EyeSight.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 767
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 821
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 394
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 303
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 820
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 665
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 436
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 541
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 185
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 907
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 496
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 914
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 298
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu