SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

BMW M760Li xDrive vs. Alpine B7 Bi-Turbo: virtuálny súboj v Ženeve

Obe veľké, športovo orientované limuzíny s predĺženým rázvorom porazia rýchlosť 100 km/h za menej ako štyri sekundy.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

Nemecká automobilka BMW prišla na autosalón do švajčiarskej Ženevy spolu s novou vlajkovou loďou radu 7, ktorou sa stáva BMW M760Li xDrive. Kvalita a výkon 12-valcového benzínového motora s technológiou M Performance TwinPower Turbo má znamenať jasné prvenstvo tohto nového vozidla.

Automobil v podobnej forma však ponúka aj dvorný úpravca BMW spoločnosť Alpina. Je veľmi ťažké si vybrať.

Továrenská špička

Nové BMW M760Li xDrive debutuje spolu s novým benzínovým motorom V12 M Performance TwinPower Turbo so zdvihovým objemom 6,6 litra. Poskytuje výkon 441 kW (600 k) pri 5500 ot.min a krútiaci moment 800 Nm pri 1500 ot.min.

Vďaka vysokovýkonnému agregátu zrýchli model BMW M760Li xDrive z 0 na 100 km/h len za 3,9 sekundy a dosahuje elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. S doplnkovým M Driver’s balíkom elektronika zasiahne až pri rýchlosti 305 km/h.

Prenos výkonu zabezpečuje osemstupňová prevodovka Steptronic Sport, v štandardnej výbave.

Systém aktívnej stabilizácie minimalizuje náklony karosérie. Inteligentný pohon všetkých štyroch kolies BMW xDrive s prioritou na zadnú nápravu podľa potreby prerozdeľuje výkon motora na všetky štyri kolesá.

Aktívnej bezpečnosti a dynamike nového BMW M760Li xDrive napomáha aj Integrálne aktívne riadenie, ktoré kombinuje premenlivý prevodový pomer riadenia prednej nápravy s natáčaním kolies zadnej nápravy, podľa momentálnej situácie.

Precízne ladenie

Výrobky spoločnosť Alpina vždy patrili medzi to najlepšie a prístup priamo do továrne BMW tento fakt len umocňuje. Pod prednou kapotou modelu BMW ALPINA B7 Bi-Turbo pracuje motor 4.4-litre V8 Bi-Turbo.

Vyladená pohonná jednotka vygeneruje výkon 447 kW (608 k) pri 5750 ot.min. a rovnaký krútiaci moment ako BMW M760Li teda 800 Nm avšak dostupný až pri 3.000 ot.min. Alpina si však na rozdiel od BMW M760Li potrpí na benzín s oktánovým číslom 98, kým BMW M760Li sa uspokojí dokonca aj s 91 oktánmi.

Vlajková loď z dielne Alpina dynamickými parametrami tesne predstihuje novinku BMW M760Li: na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 3,7 sekundy a je schopná zrýchľovať až na 310 km/h. Drobné rozdiely možno pripísať o 70 kg nižšej hmotnosti Alpiny oproti BMW M760Li, čo sa prejavilo aj v papierovej priemernej spotrebe Alpiny: 10,4 litra vs. 12,6 litra v prípade BMW M760Li.

Aj v prípade Alpiny je v ponuke stabilizácia náklonov vozidla, natáčanie zadných kolies a ďalšie najluxusnejšie vymoženosti určené pre top modelu BMW a Alpina vrátane osemstupňovej automatickej prevodovky ZF 8HP75 SWITCH-TRONIC a pohonu xDrive.

V prospech BMW však hovorí rozsah príplatkovej výbavy a bezprecedentná možnosť individualizácie vozidla vrátane jeho nenápadnejšieho dizajnu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 542
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 511
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 803
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 4 141
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 844
  6. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 792
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 556
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 019
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  2. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  3. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  4. Martin Sústrik: Okno do blackoutu
  5. Irena Šimuneková: Vrchhora a Michalov vrch
  6. Kristína Jakubičková: Ako sa žije "rozmaznávanej" žene
  7. Roman Daniel Baranek: Oprášené predstavenie Rigoletto v SND, alebo príjemné prekvapenie na piatočný večer.
  8. Peter Maroncik: Už sa zase liahnu, komančovia
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 11 708
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 462
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 351
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 806
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 235
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 186
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 3 061
  8. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 033
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu