BMW M760Li xDrive vs. Alpine B7 Bi-Turbo: virtuálny súboj v Ženeve

Obe veľké, športovo orientované limuzíny s predĺženým rázvorom porazia rýchlosť 100 km/h za menej ako štyri sekundy.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

Nemecká automobilka BMW prišla na autosalón do švajčiarskej Ženevy spolu s novou vlajkovou loďou radu 7, ktorou sa stáva BMW M760Li xDrive. Kvalita a výkon 12-valcového benzínového motora s technológiou M Performance TwinPower Turbo má znamenať jasné prvenstvo tohto nového vozidla.

Automobil v podobnej forma však ponúka aj dvorný úpravca BMW spoločnosť Alpina. Je veľmi ťažké si vybrať.

Továrenská špička

Nové BMW M760Li xDrive debutuje spolu s novým benzínovým motorom V12 M Performance TwinPower Turbo so zdvihovým objemom 6,6 litra. Poskytuje výkon 441 kW (600 k) pri 5500 ot.min a krútiaci moment 800 Nm pri 1500 ot.min.

Vďaka vysokovýkonnému agregátu zrýchli model BMW M760Li xDrive z 0 na 100 km/h len za 3,9 sekundy a dosahuje elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. S doplnkovým M Driver’s balíkom elektronika zasiahne až pri rýchlosti 305 km/h.

Prenos výkonu zabezpečuje osemstupňová prevodovka Steptronic Sport, v štandardnej výbave.

Systém aktívnej stabilizácie minimalizuje náklony karosérie. Inteligentný pohon všetkých štyroch kolies BMW xDrive s prioritou na zadnú nápravu podľa potreby prerozdeľuje výkon motora na všetky štyri kolesá.

Aktívnej bezpečnosti a dynamike nového BMW M760Li xDrive napomáha aj Integrálne aktívne riadenie, ktoré kombinuje premenlivý prevodový pomer riadenia prednej nápravy s natáčaním kolies zadnej nápravy, podľa momentálnej situácie.

Precízne ladenie

Výrobky spoločnosť Alpina vždy patrili medzi to najlepšie a prístup priamo do továrne BMW tento fakt len umocňuje. Pod prednou kapotou modelu BMW ALPINA B7 Bi-Turbo pracuje motor 4.4-litre V8 Bi-Turbo.

Vyladená pohonná jednotka vygeneruje výkon 447 kW (608 k) pri 5750 ot.min. a rovnaký krútiaci moment ako BMW M760Li teda 800 Nm avšak dostupný až pri 3.000 ot.min. Alpina si však na rozdiel od BMW M760Li potrpí na benzín s oktánovým číslom 98, kým BMW M760Li sa uspokojí dokonca aj s 91 oktánmi.

Vlajková loď z dielne Alpina dynamickými parametrami tesne predstihuje novinku BMW M760Li: na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 3,7 sekundy a je schopná zrýchľovať až na 310 km/h. Drobné rozdiely možno pripísať o 70 kg nižšej hmotnosti Alpiny oproti BMW M760Li, čo sa prejavilo aj v papierovej priemernej spotrebe Alpiny: 10,4 litra vs. 12,6 litra v prípade BMW M760Li.

Aj v prípade Alpiny je v ponuke stabilizácia náklonov vozidla, natáčanie zadných kolies a ďalšie najluxusnejšie vymoženosti určené pre top modelu BMW a Alpina vrátane osemstupňovej automatickej prevodovky ZF 8HP75 SWITCH-TRONIC a pohonu xDrive.

V prospech BMW však hovorí rozsah príplatkovej výbavy a bezprecedentná možnosť individualizácie vozidla vrátane jeho nenápadnejšieho dizajnu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 31 254
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 156
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 353
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 711
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 153
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 331
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 269
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 210
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 991
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 905

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Neplačú, rovno to skončia. Na Slovensku pribúda samovrážd mužov

Celosvetovo si na život siahne dvakrát viac chlapov ako žien, u nás je tento pomer trojnásobne vyšší. Prečo a čo s tým?

ŠPORT

Kuzminová skončila v pretekoch s hromadným štartom štvrtá

Triumfovala domáca pretekárka Justine Braisazová.

DOMOV

Rok 1997: Slovensko ako Albánsko. Demokracia v krajine zlyháva

Referendum o NATO zmarila Mečiarova vláda.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.