Šéf najväčšej ruskej automobilky Avtovaz končí

Švédsky šéf najväčšej ruskej automobilky Avtovaz, Bo Andersson musí po dvoch rokoch odísť.

(Zdroj: Lada.ru)

Moskva 7. marca (TASR) - Švédsky šéf najväčšej ruskej automobilky Avtovaz, Bo Andersson (60) musí po dvoch rokoch odísť. "Nový predseda predstavenstva bude vymenovaný 15. marca," uviedla dnes agentúra Tass s odvolaním sa na hlavného akcionára Renault-Nissan. Informovala o tom agentúra DPA.

Andersson sa od začiatku roka 2014 pokúšal sanovať v kríze sa nachádzajúcu automobilku. Prepustil tretinu zamestnancov, zreorganizoval produkciu a predstavil nové modely značky Lada.

Podľa mediálnych správ považovala ruská štátna technologická firma Rostec, ktorá je akcionárom v Avtovaze, prepúšťanie za príliš rozsiahle. "Andersson zároveň príliš draho nakúpil zahraničné dielce," uviedol šéf Rostecu Sergej Čemesov.

Ďalší akcionár Renault-Nissan zasa považoval stratu automobilky za príliš vysokú. Avtovaz vlani zaznamenal stratu 74 miliárd RUB (940 miliónov eur).

Minulý rok sa predaj nových áut na ruskom trhu prepadol o 36 %. Dôvodom bola ekonomická kríza. Andersson pred svojím pôsobením v Avtovaze od roku 2009 sanoval aj ruského výrobcu nákladných áut GAZ. Avtovaz so sídlom v Togliatti kontroluje aliancia Rostec Auto, v ktorej má väčšinu Renault-Nissan.

(1 EUR = 78,7226 RUB)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 360
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 367
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 446
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 199
  5. Kam do tepla v januári? 1 772
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 575
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 527
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 432
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 114
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.