Bratislava 8. marca (TASR) - Ženy kladú dôraz na praktickú stránku vozidla, ktoré využijú na dlhších cestách, ale i v meste. Mení sa aj vkus z pohľadu farby vozidla.
Ženy vyberajú auto inak ako muži. Väčšina mužov preferuje komfort, výkon motora a vzhľad. Žena, naopak, preferuje bezpečnosť a praktické využitie. Podľa Karolíny Topolovej, generálnej riaditeľky známej siete autobazárov, ženy sa na auto pozerajú ako na pomocníka v domácnosti. Skúmajú, či sa im do kufra vojde kočík, alebo koľko má auto airbagov. Dlhodobo najbežnejšou voľbou motoristiek je verzia hatchback, ba dokonca aj kombi.
Mení sa aj vkus žien z pohľadu farby vozidla. Tradičnú predstavu o malom ženskom červenom aute búrajú štatistiky predaja. Vo farebnom spektre dominuje sivá nenápadná farba pred elegantnou čiernou a príjemnou modrou. Trend modernej ženy udáva aj neutrálna biela farba, ktorá je výrazom vecnosti. Béžové odtiene sú vnímané ako nadčasové a jednoduché. O majiteľoch automobilov tejto farby platí, že sú v prvom rade rozvážni. Aj preto sa niekedy hovorí, že automobily vo farbách béžových a krémových odtieňov patria na ceste k tým najbezpečnejším.
Zo štatistík predaja vyplýva aj to, že dominantou mužov je dieselový motor, kým ženy vo veľkej miere siahajú po benzínovom. Na ústupe je tiež manuálna prevodovka, pohodlnosť automatu využíva čoraz viac motoristiek.
Z pohľadu veku ojazdeného vozidla siahajú ženy po deväť a viacročnom aute, ktorého nákup uprednostnilo minulý rok až 51 % žien.