SME

Koncern PSA zverejnil reálne spotreby troch svojich modelov, nasledovať budú ďalšie

Oproti priemernej spotrebe získanej metodikou NEDC, ktorá sa v súčasnosti využíva, bola spotreba v niektorých prípadoch viac ako o polovicu vyššia.

(Zdroj: PSA)

Francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën podnikol krok, aký sa v automobilovom priemysle nevidí. Tri svoje modely totiž podrobil testovaniu spotreby paliva v reálnej premávke a do konca jari ich bude nasledovať ďalších tridsať. Spoločnosť sa takto snaží zvýšiť transparentnosť a zatlačiť na urýchlenie zavedenia normy WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), ktorá by nahradila neobjektívnu laboratórnu metodiku NEDC.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvými testovanými vozidlami boli modely Peugeot 308, Citroën C4 GrandPicasso a DS 3 s naftovým štvorvalcom 1.6l BlueHDi (88 kW). Merania sa uskutočnili na verejných komunikáciách v okolí Paríža, pričom z celkovej trasy tvorili mestské cesty 25,5 km, okresné 39,7 km a diaľnice 31,1 km.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdné podmienky boli upravené tak, aby čo najviac zodpovedali bežnému životu. Konečnú spotrebu tak ovplyvnila nielen zvolená trasa, ale aj vodič v kabíne, batožina v kufri a zapnutá klimatizácia.

Na testovaní sa podieľali aj dve mimovládne organizácie - Transport & Environment (T&E) and France Nature Environment (FNE). Meralo sa systémom PEMS (Portable Emissions Measurement System), ktorý bol namontovaný na zadnej časti vozidla.

Hodnoty, ktoré poskytol, neprekvapia. Oproti priemernej spotrebe získanej metodikou NEDC, ktorá sa v súčasnosti využíva, bola spotreba v niektorých prípadoch viac ako o polovicu vyššia. Zaznamenaná spotreba sa podľa vyjadrení koncernu blížila hodnotám, ktoré udávajú zákaznícke prieskumy.

Získané údaje sa vraj preto dajú považovať za hodnoverné, rovnako ako využitá metodika. PSA preto bude pokračovať v nastúpenej ceste a zároveň vyzýva, aby sa takýto prístup stal štandardom v celom automobilovom priemysle.

SkryťVypnúť reklamu

Peugeot 308 1.6l BlueHDi

Citroen C4 GrandPicasso 1.6l BlueHdi

DS 3 1.6l BlueHDi

Nameraná reálna spotreba (l/100 km)

5,0

5,6

4,9

Spotreba zo zákazníckych prieskumov (l/100 km)

5,0 - 5,1

5,5 - 5,7

5,1 - 5,3

Priemerná spotreba podľa metodiky NEDC

3,6

3,6

4,0

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 462
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 902
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 741
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 310
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu