Koncern PSA zverejnil reálne spotreby troch svojich modelov, nasledovať budú ďalšie

Oproti priemernej spotrebe získanej metodikou NEDC, ktorá sa v súčasnosti využíva, bola spotreba v niektorých prípadoch viac ako o polovicu vyššia.

(Zdroj: PSA)

Francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën podnikol krok, aký sa v automobilovom priemysle nevidí. Tri svoje modely totiž podrobil testovaniu spotreby paliva v reálnej premávke a do konca jari ich bude nasledovať ďalších tridsať. Spoločnosť sa takto snaží zvýšiť transparentnosť a zatlačiť na urýchlenie zavedenia normy WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), ktorá by nahradila neobjektívnu laboratórnu metodiku NEDC.

Prvými testovanými vozidlami boli modely Peugeot 308, Citroën C4 GrandPicasso a DS 3 s naftovým štvorvalcom 1.6l BlueHDi (88 kW). Merania sa uskutočnili na verejných komunikáciách v okolí Paríža, pričom z celkovej trasy tvorili mestské cesty 25,5 km, okresné 39,7 km a diaľnice 31,1 km.

Jazdné podmienky boli upravené tak, aby čo najviac zodpovedali bežnému životu. Konečnú spotrebu tak ovplyvnila nielen zvolená trasa, ale aj vodič v kabíne, batožina v kufri a zapnutá klimatizácia.

Na testovaní sa podieľali aj dve mimovládne organizácie - Transport & Environment (T&E) and France Nature Environment (FNE). Meralo sa systémom PEMS (Portable Emissions Measurement System), ktorý bol namontovaný na zadnej časti vozidla.

Hodnoty, ktoré poskytol, neprekvapia. Oproti priemernej spotrebe získanej metodikou NEDC, ktorá sa v súčasnosti využíva, bola spotreba v niektorých prípadoch viac ako o polovicu vyššia. Zaznamenaná spotreba sa podľa vyjadrení koncernu blížila hodnotám, ktoré udávajú zákaznícke prieskumy.

Získané údaje sa vraj preto dajú považovať za hodnoverné, rovnako ako využitá metodika. PSA preto bude pokračovať v nastúpenej ceste a zároveň vyzýva, aby sa takýto prístup stal štandardom v celom automobilovom priemysle.

Peugeot 308 1.6l BlueHDi

Citroen C4 GrandPicasso 1.6l BlueHdi

DS 3 1.6l BlueHDi

Nameraná reálna spotreba (l/100 km)

5,0

5,6

4,9

Spotreba zo zákazníckych prieskumov (l/100 km)

5,0 - 5,1

5,5 - 5,7

5,1 - 5,3

Priemerná spotreba podľa metodiky NEDC

3,6

3,6

4,0

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 990
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 726
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.