Koncern PSA zverejnil reálne spotreby troch svojich modelov, nasledovať budú ďalšie

Oproti priemernej spotrebe získanej metodikou NEDC, ktorá sa v súčasnosti využíva, bola spotreba v niektorých prípadoch viac ako o polovicu vyššia.

(Zdroj: PSA)

Francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën podnikol krok, aký sa v automobilovom priemysle nevidí. Tri svoje modely totiž podrobil testovaniu spotreby paliva v reálnej premávke a do konca jari ich bude nasledovať ďalších tridsať. Spoločnosť sa takto snaží zvýšiť transparentnosť a zatlačiť na urýchlenie zavedenia normy WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), ktorá by nahradila neobjektívnu laboratórnu metodiku NEDC.

Prvými testovanými vozidlami boli modely Peugeot 308, Citroën C4 GrandPicasso a DS 3 s naftovým štvorvalcom 1.6l BlueHDi (88 kW). Merania sa uskutočnili na verejných komunikáciách v okolí Paríža, pričom z celkovej trasy tvorili mestské cesty 25,5 km, okresné 39,7 km a diaľnice 31,1 km.

Jazdné podmienky boli upravené tak, aby čo najviac zodpovedali bežnému životu. Konečnú spotrebu tak ovplyvnila nielen zvolená trasa, ale aj vodič v kabíne, batožina v kufri a zapnutá klimatizácia.

Na testovaní sa podieľali aj dve mimovládne organizácie - Transport & Environment (T&E) and France Nature Environment (FNE). Meralo sa systémom PEMS (Portable Emissions Measurement System), ktorý bol namontovaný na zadnej časti vozidla.

Hodnoty, ktoré poskytol, neprekvapia. Oproti priemernej spotrebe získanej metodikou NEDC, ktorá sa v súčasnosti využíva, bola spotreba v niektorých prípadoch viac ako o polovicu vyššia. Zaznamenaná spotreba sa podľa vyjadrení koncernu blížila hodnotám, ktoré udávajú zákaznícke prieskumy.

Získané údaje sa vraj preto dajú považovať za hodnoverné, rovnako ako využitá metodika. PSA preto bude pokračovať v nastúpenej ceste a zároveň vyzýva, aby sa takýto prístup stal štandardom v celom automobilovom priemysle.

Peugeot 308 1.6l BlueHDi

Citroen C4 GrandPicasso 1.6l BlueHdi

DS 3 1.6l BlueHDi

Nameraná reálna spotreba (l/100 km)

5,0

5,6

4,9

Spotreba zo zákazníckych prieskumov (l/100 km)

5,0 - 5,1

5,5 - 5,7

5,1 - 5,3

Priemerná spotreba podľa metodiky NEDC

3,6

3,6

4,0

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 173
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 421
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 484
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 190
  5. Kam do tepla v januári? 1 790
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 584
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 579
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 438
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 206
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 908

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.