Koncern PSA zverejnil reálne spotreby troch svojich modelov, nasledovať budú ďalšie

Oproti priemernej spotrebe získanej metodikou NEDC, ktorá sa v súčasnosti využíva, bola spotreba v niektorých prípadoch viac ako o polovicu vyššia.

(Zdroj: PSA)

Francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën podnikol krok, aký sa v automobilovom priemysle nevidí. Tri svoje modely totiž podrobil testovaniu spotreby paliva v reálnej premávke a do konca jari ich bude nasledovať ďalších tridsať. Spoločnosť sa takto snaží zvýšiť transparentnosť a zatlačiť na urýchlenie zavedenia normy WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), ktorá by nahradila neobjektívnu laboratórnu metodiku NEDC.

Prvými testovanými vozidlami boli modely Peugeot 308, Citroën C4 GrandPicasso a DS 3 s naftovým štvorvalcom 1.6l BlueHDi (88 kW). Merania sa uskutočnili na verejných komunikáciách v okolí Paríža, pričom z celkovej trasy tvorili mestské cesty 25,5 km, okresné 39,7 km a diaľnice 31,1 km.

Jazdné podmienky boli upravené tak, aby čo najviac zodpovedali bežnému životu. Konečnú spotrebu tak ovplyvnila nielen zvolená trasa, ale aj vodič v kabíne, batožina v kufri a zapnutá klimatizácia.

Na testovaní sa podieľali aj dve mimovládne organizácie - Transport & Environment (T&E) and France Nature Environment (FNE). Meralo sa systémom PEMS (Portable Emissions Measurement System), ktorý bol namontovaný na zadnej časti vozidla.

Hodnoty, ktoré poskytol, neprekvapia. Oproti priemernej spotrebe získanej metodikou NEDC, ktorá sa v súčasnosti využíva, bola spotreba v niektorých prípadoch viac ako o polovicu vyššia. Zaznamenaná spotreba sa podľa vyjadrení koncernu blížila hodnotám, ktoré udávajú zákaznícke prieskumy.

Získané údaje sa vraj preto dajú považovať za hodnoverné, rovnako ako využitá metodika. PSA preto bude pokračovať v nastúpenej ceste a zároveň vyzýva, aby sa takýto prístup stal štandardom v celom automobilovom priemysle.

Peugeot 308 1.6l BlueHDi

Citroen C4 GrandPicasso 1.6l BlueHdi

DS 3 1.6l BlueHDi

Nameraná reálna spotreba (l/100 km)

5,0

5,6

4,9

Spotreba zo zákazníckych prieskumov (l/100 km)

5,0 - 5,1

5,5 - 5,7

5,1 - 5,3

Priemerná spotreba podľa metodiky NEDC

3,6

3,6

4,0

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 3 960
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 907
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 672
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 492
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 836
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 595
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 437
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 828
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 825
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 435