SME

Volvo: Prekážkou autonómnych áut je nejednotná legislatíva

Volvo chce rovnaké pravidlá pre autonómne autá v USA, Európe aj Ázii. Inak sa ich vývoj predraží.

Vo svojich vyhláseniach automobilky často odvážne uvádzajú, že od nasadenia autonómneho riadenia do reálnej prevádzky ich brzdí legislatíva. Za takéto vyjadrenie sa možno skryť bez ohľadu na to, ako veľmi sú ich technológie vzdialené od reálneho nasadenia do praxe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež:Ako sa zmení svet po príchode autonómnych áut?Čítajte 

Vozidlá, spoliehajúce sa na senzory, majú ešte mnoho problémov. Jedným z nich je napríklad počasie. U dnešných áut je úplne bežné, že pri snežení alebo hustom daždi dočasne prestanú fungovať niektoré funkcie, dôležité pre autonómne riadenie.

SkryťVypnúť reklamu

Auto potom napríklad stratí schopnosť automaticky zabrzdiť v prípade hroziacej nehody, pretože v zlom počasí ostane “slepé“.

Nejednotná legislatíva predražuje vývoj

Pravdou však je, že aj legislatíva ostáva prekážkou, a to nielen v samotnom nasadení tejto technológie, ale aj v jej vývoji. Najnovšie na to poukázal Håkan Samuelsson, šéf automobilky Volvo. „AD (Autonomus Driving – autonómne riadenie) nie je iba o technológii auta. Potrebujeme správne cesty, správne pravidlá a správne zákony“, povedal Samuelsson.

Pre zníženie nákladov je potrebné, aby sa technológie vyvíjané jednotlivými automobilkami harmonizovali. Výsledkom podľa predstáv Samuelssona je auto, ktoré môže bezpečne a legálne autonómne jazdiť v USA, Európe aj Ázii.

Vízia bez smrteľných nehôd

USA aj EÚ urobili potrebné kroky k podpore autonómneho riadenia v autách. Ale EÚ necháva tvorbu pravidiel pre vozidlá s AD na individuálnu zodpovednosť pre jej 28 členov. Rovnako postup v tvorbe pravidiel pre autonómne autá prenecháva USA na jednotlivé štáty. Tento fakt vývoj samojazdiacich áut, podľa Samuelssona, predražuje a predlžuje.

SkryťVypnúť reklamu

Pre Volvo sú AD technológie dôležitým prvkom pri snahe o splnenie odvážnej Vízie 2020. Podľa nej od roku 2020 nikto v novom Volve nepríde o život, ani sa vážne nezraní. Volvo plánuje pri nasadení autonómnych vozidiel prebrať na seba plnú zodpovednosť za vedenie vozidla v autonómnom režime.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 36 637
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 766
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 426
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 292
  5. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 6 268
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 662
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 408
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 878
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 455
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 093
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 781
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 959
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 568
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 925
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu