Zaparkovali sme BMW 730d pomocou diaľkového ovládania

V krátkom videu sme vyskúšali technické novinky, ktoré prinieslo nové BMW 7.

(Zdroj: Ján Krošlák)

Ako je známe, BMW radu 7 prišlo na trh s niekoľkými technologickými novinkami. Patrí medzi ne parkovanie na diaľkové ovládanie, pomocou parkovacieho asistenta, či ovládanie niektorých funkcií multimediálneho systému pomocou gest.

Aby sme nezavádzali, parkovanie na diaľkové ovládanie nie je plnohodnotným parkovaním. Táto funkcia slúži len na vyparkovanie vozidla, prípadne na vjazd s vozidlom na parkovacie miesto.

Predtým ho však musíte smerovo nastaviť tak, aby vchádzalo na parkovacie miesto viac- menej rovno. Drobné korekcie smeru samozrejme, zvládne.

Novinka je využiteľná v úzkych garážach alebo v úzkych parkovacích boxoch v nákupných centrách. Z auta vystúpite pred dokončením parkovacieho manévru bez toho, aby hrozilo, že si obijete dvere pri vystupovaní. Auto vďaka senzorom sleduje aj prekážky v okolí a v prípade objektu v dráhe jazdy automaticky zastane.

BMW nezabudlo na bezpečnosť

Technici v BMW mysleli na viacero bezpečnostných rizík. Autom sa nemôžete zraziť a keby ste stratili bezdrôtové spojenie s vozidlom, alebo by vám vypadli kľúče z ruky, BMW okamžite zastaví.

Slovo kľúč asi nie je v tomto prípade úplne správne pomenovanie, skôr ide o diaľkové ovládanie s dotykovým displejom, schopné nahradiť aj funkciu kľúča. Diaľkový ovládač je potrebné nabíjať káblom, alebo bezdrôtovým nabíjaním v aute.

Z praktického hľadiska sa nám viac pozdáva pripravovaný podobný systém Mercedesu. Nová trieda E využíva pri parkovaní mobilnú aplikáciu, a tak máte o jedno zariadenie s dotykovou obrazovkou vo vrecku menej. Na druhej strane ostáva otázka zabezpečenia aplikácie v inteligentnom telefóne, pripojenom na internet.

Celý proces parkovania na diaľkové ovládanie zdrží šoféra asi minútu, a tak siahne po tomto pomocníkovi iba v krajnom prípade. Tento systém berieme ako demonštráciu technického pokroku BMW na ceste k úplne autonómnemu parkovaniu.

Autonómne parkovanie je adrenalín

To, že autá dokážu vyhľadať voľné miesto a zaparkovať pozdĺžne aj priečne, nie je žiadnou novinkou. BMW radu 7 tento manéver predsa len posúva o krok ďalej. Po zapnutí parkovacieho asistenta vodič smerovkou naznačí, na ktorej strane cesty chce parkovať.

Keď vozidlo nájde vhodné miesto, vyzve vodiča, aby zastavil. Od tejto chvíle je jeho úlohou držať tlačidlo parkovacieho asistenta. Ostatné za neho spraví samotné auto. Na rozdiel od súčasných, čiastočne autonómnych parkovacích systémov BMW automaticky neovláda len volant, ale aj plyn, brzdu a zmenu prevodových stupňov.

Sedieť v drahom aute a počúvať stupňujúcu sa hlasitosť parkovacích senzorov, nie je nič príjemné. Adrenalín na moment "vyletí" ako v hraničnej situácii na okruhu. Treba si na to zvyknúť a do istej miery systému dôverovať.

Kontrolovať ho môžete pomocou zrkadiel, ale aj štvorice kamier na aute. V ideálnych podmienkach zvládlo BMW parkovanie bez problémov. Viac si môžete pozrieť v krátkom videu bez komentára.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 360
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 367
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 446
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 199
  5. Kam do tepla v januári? 1 772
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 575
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 527
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 432
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 114
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.