Ako je známe, BMW radu 7 prišlo na trh s niekoľkými technologickými novinkami. Patrí medzi ne parkovanie na diaľkové ovládanie, pomocou parkovacieho asistenta, či ovládanie niektorých funkcií multimediálneho systému pomocou gest.
Aby sme nezavádzali, parkovanie na diaľkové ovládanie nie je plnohodnotným parkovaním. Táto funkcia slúži len na vyparkovanie vozidla, prípadne na vjazd s vozidlom na parkovacie miesto.
Predtým ho však musíte smerovo nastaviť tak, aby vchádzalo na parkovacie miesto viac- menej rovno. Drobné korekcie smeru samozrejme, zvládne.
Novinka je využiteľná v úzkych garážach alebo v úzkych parkovacích boxoch v nákupných centrách. Z auta vystúpite pred dokončením parkovacieho manévru bez toho, aby hrozilo, že si obijete dvere pri vystupovaní. Auto vďaka senzorom sleduje aj prekážky v okolí a v prípade objektu v dráhe jazdy automaticky zastane.
BMW nezabudlo na bezpečnosť
Technici v BMW mysleli na viacero bezpečnostných rizík. Autom sa nemôžete zraziť a keby ste stratili bezdrôtové spojenie s vozidlom, alebo by vám vypadli kľúče z ruky, BMW okamžite zastaví.
Slovo kľúč asi nie je v tomto prípade úplne správne pomenovanie, skôr ide o diaľkové ovládanie s dotykovým displejom, schopné nahradiť aj funkciu kľúča. Diaľkový ovládač je potrebné nabíjať káblom, alebo bezdrôtovým nabíjaním v aute.
Z praktického hľadiska sa nám viac pozdáva pripravovaný podobný systém Mercedesu. Nová trieda E využíva pri parkovaní mobilnú aplikáciu, a tak máte o jedno zariadenie s dotykovou obrazovkou vo vrecku menej. Na druhej strane ostáva otázka zabezpečenia aplikácie v inteligentnom telefóne, pripojenom na internet.
Celý proces parkovania na diaľkové ovládanie zdrží šoféra asi minútu, a tak siahne po tomto pomocníkovi iba v krajnom prípade. Tento systém berieme ako demonštráciu technického pokroku BMW na ceste k úplne autonómnemu parkovaniu.
Autonómne parkovanie je adrenalín
To, že autá dokážu vyhľadať voľné miesto a zaparkovať pozdĺžne aj priečne, nie je žiadnou novinkou. BMW radu 7 tento manéver predsa len posúva o krok ďalej. Po zapnutí parkovacieho asistenta vodič smerovkou naznačí, na ktorej strane cesty chce parkovať.
Keď vozidlo nájde vhodné miesto, vyzve vodiča, aby zastavil. Od tejto chvíle je jeho úlohou držať tlačidlo parkovacieho asistenta. Ostatné za neho spraví samotné auto. Na rozdiel od súčasných, čiastočne autonómnych parkovacích systémov BMW automaticky neovláda len volant, ale aj plyn, brzdu a zmenu prevodových stupňov.
Sedieť v drahom aute a počúvať stupňujúcu sa hlasitosť parkovacích senzorov, nie je nič príjemné. Adrenalín na moment "vyletí" ako v hraničnej situácii na okruhu. Treba si na to zvyknúť a do istej miery systému dôverovať.
Kontrolovať ho môžete pomocou zrkadiel, ale aj štvorice kamier na aute. V ideálnych podmienkach zvládlo BMW parkovanie bez problémov. Viac si môžete pozrieť v krátkom videu bez komentára.