Zaparkovali sme BMW 730d pomocou diaľkového ovládania

V krátkom videu sme vyskúšali technické novinky, ktoré prinieslo nové BMW 7.

(Zdroj: Ján Krošlák)

Ako je známe, BMW radu 7 prišlo na trh s niekoľkými technologickými novinkami. Patrí medzi ne parkovanie na diaľkové ovládanie, pomocou parkovacieho asistenta, či ovládanie niektorých funkcií multimediálneho systému pomocou gest.

Aby sme nezavádzali, parkovanie na diaľkové ovládanie nie je plnohodnotným parkovaním. Táto funkcia slúži len na vyparkovanie vozidla, prípadne na vjazd s vozidlom na parkovacie miesto.

Predtým ho však musíte smerovo nastaviť tak, aby vchádzalo na parkovacie miesto viac- menej rovno. Drobné korekcie smeru samozrejme, zvládne.

Novinka je využiteľná v úzkych garážach alebo v úzkych parkovacích boxoch v nákupných centrách. Z auta vystúpite pred dokončením parkovacieho manévru bez toho, aby hrozilo, že si obijete dvere pri vystupovaní. Auto vďaka senzorom sleduje aj prekážky v okolí a v prípade objektu v dráhe jazdy automaticky zastane.

BMW nezabudlo na bezpečnosť

Technici v BMW mysleli na viacero bezpečnostných rizík. Autom sa nemôžete zraziť a keby ste stratili bezdrôtové spojenie s vozidlom, alebo by vám vypadli kľúče z ruky, BMW okamžite zastaví.

Slovo kľúč asi nie je v tomto prípade úplne správne pomenovanie, skôr ide o diaľkové ovládanie s dotykovým displejom, schopné nahradiť aj funkciu kľúča. Diaľkový ovládač je potrebné nabíjať káblom, alebo bezdrôtovým nabíjaním v aute.

Z praktického hľadiska sa nám viac pozdáva pripravovaný podobný systém Mercedesu. Nová trieda E využíva pri parkovaní mobilnú aplikáciu, a tak máte o jedno zariadenie s dotykovou obrazovkou vo vrecku menej. Na druhej strane ostáva otázka zabezpečenia aplikácie v inteligentnom telefóne, pripojenom na internet.

Celý proces parkovania na diaľkové ovládanie zdrží šoféra asi minútu, a tak siahne po tomto pomocníkovi iba v krajnom prípade. Tento systém berieme ako demonštráciu technického pokroku BMW na ceste k úplne autonómnemu parkovaniu.

Autonómne parkovanie je adrenalín

To, že autá dokážu vyhľadať voľné miesto a zaparkovať pozdĺžne aj priečne, nie je žiadnou novinkou. BMW radu 7 tento manéver predsa len posúva o krok ďalej. Po zapnutí parkovacieho asistenta vodič smerovkou naznačí, na ktorej strane cesty chce parkovať.

Keď vozidlo nájde vhodné miesto, vyzve vodiča, aby zastavil. Od tejto chvíle je jeho úlohou držať tlačidlo parkovacieho asistenta. Ostatné za neho spraví samotné auto. Na rozdiel od súčasných, čiastočne autonómnych parkovacích systémov BMW automaticky neovláda len volant, ale aj plyn, brzdu a zmenu prevodových stupňov.

Sedieť v drahom aute a počúvať stupňujúcu sa hlasitosť parkovacích senzorov, nie je nič príjemné. Adrenalín na moment "vyletí" ako v hraničnej situácii na okruhu. Treba si na to zvyknúť a do istej miery systému dôverovať.

Kontrolovať ho môžete pomocou zrkadiel, ale aj štvorice kamier na aute. V ideálnych podmienkach zvládlo BMW parkovanie bez problémov. Viac si môžete pozrieť v krátkom videu bez komentára.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  4. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  5. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  6. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  7. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  10. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 919
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 745
  3. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 004
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 018
  5. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 11 770
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 054
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 042
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 314
  9. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave 3 107
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 977

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majského péenky sa Najvyššiemu súdu nezdajú. Dal ich posúdiť znalcom

Podnikateľ môže dosiahnuť aj prerušenie súdu, ktorý sa ťahá už roky. Jeho spoluobžalovaný Brtva nedávno po verdikte ušiel.

KOMENTÁRE

Jozef Majský dokazuje, že si nie sme všetci rovní

Radový smrteľník by mal proces aj s vymeraným trestom dávno za sebou.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí