O polnoci sú všetky nonstop čerpacie stanice zatvorené

Naše zákony neumožňujú podnikom skutočne nepretržitú prevádzku.

(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

Jazdenie so svietiacou kontrolkou prázdnej nádrže dokáže vniesť trochu vzrušenia do každodennej šedi. Aká prázdna je prázdna nádrž? Prejdem ešte dvadsať kilometrov alebo aj päťdesiat? Idem už "na výpary"? Vydržím po najbližšiu pumpu? Čo sa stane, ak mi dôjde všetko palivo?

Napríklad pre čerpadlo alebo vstrekovače moderného naftového motoru môže byť úplné vyprázdnenie nádrže likvidačné. Pretláčať klesajúcu ručičku palivomeru pohľadom sa navyše neoplatí vždy. Medzi pol dvanástou a pol jednou v noci totiž budete otvorenú pumpu hľadať len ťažko.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nonstop prevádzka má zákonnú povinnosť prerušiť o polnoci činnosť

Nonstop prevádzky zo zákona nemôžu fungovať naozaj nepretržite. Dôvodom je takzvaná denná účtovná uzávierka pokladne. "Je to zákonná povinnosť. Uzávierka slúži na kontrolné účely, keby prevádzky neuzatvárali účtovníctvo každú polnoc, správca dane by ich nevedel odkontrolovať," hovorí Alica Orda Oravcová, daňová poradkyňa zo spoločnosti GT&C.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Kto preveruje podnety na nekvalitné palivo?

Prestávku na uzávierku si musia spraviť podľa Oravcovej všetky prevádzky, ktoré majú otvorené dlhšie ako len do polnoci - čerpacie stanice, stánky s rýchlym občerstvením či obchody s potravinami. Z našich skúseností však len čerpacie stanice skutočne zatvoria - z baru vás o polnoci na pätnásť minút nevyhodia a aj stánok s kebabom funguje bez prerušenia.

Účtovná uzávierka sa musí vykonať vždy po prijatí poslednej platby v kalendárnom dni. Samotná trvá veľmi krátko, ide len o vytlačenie všetkých transakcií z registračnej pokladne. K tomu personál čerpacej stanice spravidla prepočíta hotovosť v pokladni, či sa reálna suma zhoduje s účtovným stavom.

Uzávierka pokladne je alibi pre prestávku pumpárov

"Za bežných okolností je takáto činnosť vykonaná v priebehu 10 minút. Veríme, že naši zákazníci rozumejú nutnosti vykonávania uzávierkovej činnosti," vysvetľuje Anton Molnár, hovorca Slovnaftu.

Otázkou ostáva, prečo sú pumpy úplne uzatvorené a stojany vypnuté. Podľa nás ide o alibi pre personál, aby sa mohol aspoň chvíľu ulievať.

Nemal by byť problém nechať celú pumpu s výnimkou pokladne v prevádzke - s tým, že tankovať je možné skutočne nonstop a so zaplatením hneď po uzávierke. Alica Oravcová pumpy obhajuje s tým, že nevieme, ako je interne polnočná uzávierka nastavená a aké povinnosti má personál počas nej.

Všetky pumpy musia byť zatvorené naraz

Ďalšia vec je, že pumpy musia byť všetky uzatvorené naraz, o polnoci. Dennú účtovnú uzávierku je možné robiť len na konci jedného a začiatku ďalšieho kalendárneho dňa.

"Osobne si viem predstaviť, že by niektoré pumpy boli zatvorené od 23:45 do 00:00 a iné od 00:00 do 00:15," navrhuje Oravcová.

Anton Molnár oponuje, že by to situáciu len ešte viac skomplikovalo. "V prípade odstávky čerpacích staníc v rôznych časoch by boli účtovné uzávierky zbytočne komplikované a to by viedlo k dlhšej dobe prerušenia chodu čerpacej stanice, čomu sa snažíme vyhnúť," argumentuje.

Raz okolo polnoci autor navštívil päť petržalských čerpačiek rôznych značiek - a všetky boli zatvorené s vypnutými stojanmi. Samozrejme by zarobila tá, ktorá by mala akurát otvorené.

"Áno, aj ja som zažila viacero čerpačiek zatvorených naraz a vie to rozčúliť. Stále však môžete na pumpe tú štvrťhodinu počkať," uzatvára Alica Oravcová.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  5. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  6. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  10. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  1. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  2. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  3. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  6. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  7. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  10. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 700
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 436
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 850
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 626
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 7 755
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 235
  7. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 087
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 917
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 510
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 310

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vy ste tu pre nás, nie my pre vás, odkazujú farmári Matečnej

Viac ako sto farmárov z rôznych oblastí Slovenska sa stretlo so zástupcami ministerstva pôdohospodárstva, polície a prokuratúry.

DOMOV

Dobré ráno: Jedna vec, v ktorej je Slovensko lepšie ako Česko

Ako vyzerá turbulentná politická situácia v Česku.

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

PRIMÁR

Ráno, alebo večer? Veda zisťovala, kedy má šport najväčší efekt

Zisťovali či sa oplatí cvičiť na lačno.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.