Test Renault Trafic: Vyšší výkon nemusí znamenať vyššiu spotrebu

Po predchádzajúcich skúsenostiach odporúčame výkonnejšiu verziu. V zime oceníte kúrenie s posilneným účinkom.

Tvary dodávky sú pevne dané a v oblasti dizajnu toho veľa nezmeníte. Trafic tretej generácie najľahšie odlíšite vďaka pre nové Renulty typickej prednej maske.(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Šoférovať úžitkové auto bolo pre nás vždy do istej miery relaxom, aj preto sme sa na prvé jazdné zážitky s najnovším Renaultom Trafic tešili. Ako už z názvu vyplýva, deväťmiestna verzia Passenger slúži hlavne na prepravu ľudí.

V testovanej konfigurácii strácate na variabilite vnútorného priestoru, keďže druhý aj tretí rad tvorí spojená lavica a nie napríklad samostatne vyberateľné sedadlá. Je to akceptovateľná daň za deväť miest na sedenie.

Interiér je na jednej strane pracovne ladený, na strane druhej mu nechýbajú ani prvky, typické pre osobné auto. V dnešných dodávkach tak už nájdete aj dotykový displej multimediálneho systému.

Ovládanie jednotlivých funkcií je prehľadné. Manuálnej klimatizácii môžeme vyčítať akurát vyšší hluk pri nastavení ventilátora na tretí alebo štvrtý stupeň. Hluk v kabíne spôsoboval ešte jeden z bezpečnostných pásov vzadu, ktorý narážal o plast vo vnútri auta.

Potešilo nás odhlučnenie motora. Na diaľnici ho prehlušil zvuk aerodynamického odporu, typický pre dodávky pri vyšších rýchlostiach. Aj tak sme s kultúrou cestovania na diaľnici spokojní.

Palubná doska vyzerá dobre, nám však chýbali praktickejšie riešené odkladacie priestory. Foto: Gabriel Kuchta

V porovnaní s predchodcom sa nám zdá o trochu horšie rozvrhnutie odkladacích priestorov. Napríklad sme nevedeli nájsť vhodné miesto pre mobil. Buď hrkotal v odkladacích priestoroch na palubnej doske, alebo sme ho schovali do zatvárateľnej skrinky pod volantom. V tej sme ho pravidelne zabúdali.

Jednoducho je riešené nastavovanie osvetlenia “budíkov“ a výšky predných svetlometov. Ovládače pre tieto funkcie nahmatáte intuitívne aj potme. A práve potme sa najviac využívajú. Pri zaobstaraní Traficu je užitočné objednať si záchytnú sieť, alebo deliacu mrežu do batožinového priestoru. Inak menšia batožina “cestuje“ popod sedadlá po celom aute.

Auto sme otestovali aj v silných mrazoch (-18°C) a naplno sa ukázalo, že príplatkové kúrenie s posilneným účinkom pre prednú časť vozidla má svoje opodstatnenie. Vykúriť prázdne veľké auto nie je jednoduché.

Aj keď teplota vo vozidle stúpa pomerne rýchlo, mnohé časti interiéru ostanú ešte dlho po naštartovaní prechladnuté. V tomto prípade by sme určite privítali hlavne vyhrievaný volant.

Ak vo výbave chýba záchytná sieť, tak drobný náklad "cestuje" po vozidle.

Z hľadiska pohodlia pre pasažierov je horšie miesto len vpredu v strede, kde má cestujúci obmedzený priestor na ľavú nohu. Inak je cestovanie v Traficu pohodlné. Istý diskomfort sa dostaví až v prípade, že vodič začne naplno využívať potenciál podvozka. Ten zvládne na pomery dodávky vcelku rýchle prejazdy zákrut.

Z pohľadu výkonu pre potreby tejto dodávky dvakrát prepĺňaný naftový motor s objemom 1,6 l plne postačuje. Krútiaci moment 320 Nm zabezpečí schopnosť auta dostatočne akcelerovať už od 1500 otáčok. V prípade väčšieho zaťaženia vozidla, alebo nutnosti využiť maximálnu akceleráciu, je potrebné podradiť pomocou páky šesťstupňovej manuálnej prevodovky a využiť výkon 92 kW, kulminujúci pri 3500 otáčkach.

Počet odkladacích priestorov je dostatočný. Nie všetky sú však praktické. Odtiaľto sa pri prudšej akcelerácii ľahko vyšmykne mobil,peňaženka alebo kľúče.

Rozumným kompromisom pre úspornú jazdu je Eco režim. Po jeho aktivovaní stratíte časť z výkonu prakticky v celom rozsahu stlačenia plynu. V prípade núdze ho treba zatlačiť až úplne na podlahu a Trafic predvedie celý svoj potenciál.

Pri zapnutom Eco režime sme dosiahli na trase, zahrňujúcej mesto, cesty prvej triedy, ale aj horský prechod slušnú spotrebu 6,8 l. Akonáhle začnete využívať potenciál motora naplno, spotreba stúpne aj na deväť litrov. Diaľničné tempo ju udržuje v rozsahu 8,6 až 9l.

O niečo úspornejšia bola verzia s vyšším výkonom motora 1,6 dCi (103 kW/140 k), v ktorej sme sa zviezli ešte počas leta. Iste mali na konečnú spotrebu vplyv aj rozdielne teploty a letné resp. zimné pneumatiky. Podstatný podiel na rozdiele v počte spálených litrov nafty na sto kilometrov však mala aj diaľnica a tiež situácie, keď sme využívali potenciál motora naplno. Výkonnejšiu verziu sme dokázali v príjemnom letnom počasí dostať hravo pod 7 litrov aj na diaľnici a pri naloženom aute.

Traficu nechýba ani tlačidlo trakčnej kontroly pre pohnutie v náročných podmienkach.

Trafic nás počas dvoch týždňov potešil svojím odhlučnením a komfortom. Napriek drobným nedostatkom ho považujeme za dobrú alternatívu na prevoz pasažierov. Určite odporúčame výkonnejšiu verziu. Získate na výkonovej rezerve a na spotrebe určite nestratíte. Najmä pri dlhých diaľničných presunoch a plnom vyťažení auta.

V jednoduchosti je krása. Ovládanie manuálnej klimatizácie zvládnete aj po hmate.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Trafic Passenger

Verzia

Energy 1,6 dCi Twin Turbo

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

24 390/29 290/31 520

Motor

naftový, turbom prepĺňaný štvorvalec s objemom 1598 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

92(125)/3500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

11,8

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/7,5

Objem palivovej nádrže (l)

80

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1976/824

Objem batožinového priestoru (l)

1000/4700

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

3498; 5399; 1956;1971

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 752
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 042
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 687
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 134
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 007
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 646
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 583
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 344
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 762

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.