Test Renault Trafic: Vyšší výkon nemusí znamenať vyššiu spotrebu

Po predchádzajúcich skúsenostiach odporúčame výkonnejšiu verziu. V zime oceníte kúrenie s posilneným účinkom.

Tvary dodávky sú pevne dané a v oblasti dizajnu toho veľa nezmeníte. Trafic tretej generácie najľahšie odlíšite vďaka pre nové Renulty typickej prednej maske.(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Šoférovať úžitkové auto bolo pre nás vždy do istej miery relaxom, aj preto sme sa na prvé jazdné zážitky s najnovším Renaultom Trafic tešili. Ako už z názvu vyplýva, deväťmiestna verzia Passenger slúži hlavne na prepravu ľudí.

V testovanej konfigurácii strácate na variabilite vnútorného priestoru, keďže druhý aj tretí rad tvorí spojená lavica a nie napríklad samostatne vyberateľné sedadlá. Je to akceptovateľná daň za deväť miest na sedenie.

Interiér je na jednej strane pracovne ladený, na strane druhej mu nechýbajú ani prvky, typické pre osobné auto. V dnešných dodávkach tak už nájdete aj dotykový displej multimediálneho systému.

Ovládanie jednotlivých funkcií je prehľadné. Manuálnej klimatizácii môžeme vyčítať akurát vyšší hluk pri nastavení ventilátora na tretí alebo štvrtý stupeň. Hluk v kabíne spôsoboval ešte jeden z bezpečnostných pásov vzadu, ktorý narážal o plast vo vnútri auta.

Potešilo nás odhlučnenie motora. Na diaľnici ho prehlušil zvuk aerodynamického odporu, typický pre dodávky pri vyšších rýchlostiach. Aj tak sme s kultúrou cestovania na diaľnici spokojní.

Palubná doska vyzerá dobre, nám však chýbali praktickejšie riešené odkladacie priestory. Foto: Gabriel Kuchta

V porovnaní s predchodcom sa nám zdá o trochu horšie rozvrhnutie odkladacích priestorov. Napríklad sme nevedeli nájsť vhodné miesto pre mobil. Buď hrkotal v odkladacích priestoroch na palubnej doske, alebo sme ho schovali do zatvárateľnej skrinky pod volantom. V tej sme ho pravidelne zabúdali.

Jednoducho je riešené nastavovanie osvetlenia “budíkov“ a výšky predných svetlometov. Ovládače pre tieto funkcie nahmatáte intuitívne aj potme. A práve potme sa najviac využívajú. Pri zaobstaraní Traficu je užitočné objednať si záchytnú sieť, alebo deliacu mrežu do batožinového priestoru. Inak menšia batožina “cestuje“ popod sedadlá po celom aute.

Auto sme otestovali aj v silných mrazoch (-18°C) a naplno sa ukázalo, že príplatkové kúrenie s posilneným účinkom pre prednú časť vozidla má svoje opodstatnenie. Vykúriť prázdne veľké auto nie je jednoduché.

Aj keď teplota vo vozidle stúpa pomerne rýchlo, mnohé časti interiéru ostanú ešte dlho po naštartovaní prechladnuté. V tomto prípade by sme určite privítali hlavne vyhrievaný volant.

Ak vo výbave chýba záchytná sieť, tak drobný náklad "cestuje" po vozidle.

Z hľadiska pohodlia pre pasažierov je horšie miesto len vpredu v strede, kde má cestujúci obmedzený priestor na ľavú nohu. Inak je cestovanie v Traficu pohodlné. Istý diskomfort sa dostaví až v prípade, že vodič začne naplno využívať potenciál podvozka. Ten zvládne na pomery dodávky vcelku rýchle prejazdy zákrut.

Z pohľadu výkonu pre potreby tejto dodávky dvakrát prepĺňaný naftový motor s objemom 1,6 l plne postačuje. Krútiaci moment 320 Nm zabezpečí schopnosť auta dostatočne akcelerovať už od 1500 otáčok. V prípade väčšieho zaťaženia vozidla, alebo nutnosti využiť maximálnu akceleráciu, je potrebné podradiť pomocou páky šesťstupňovej manuálnej prevodovky a využiť výkon 92 kW, kulminujúci pri 3500 otáčkach.

Počet odkladacích priestorov je dostatočný. Nie všetky sú však praktické. Odtiaľto sa pri prudšej akcelerácii ľahko vyšmykne mobil,peňaženka alebo kľúče.

Rozumným kompromisom pre úspornú jazdu je Eco režim. Po jeho aktivovaní stratíte časť z výkonu prakticky v celom rozsahu stlačenia plynu. V prípade núdze ho treba zatlačiť až úplne na podlahu a Trafic predvedie celý svoj potenciál.

Pri zapnutom Eco režime sme dosiahli na trase, zahrňujúcej mesto, cesty prvej triedy, ale aj horský prechod slušnú spotrebu 6,8 l. Akonáhle začnete využívať potenciál motora naplno, spotreba stúpne aj na deväť litrov. Diaľničné tempo ju udržuje v rozsahu 8,6 až 9l.

O niečo úspornejšia bola verzia s vyšším výkonom motora 1,6 dCi (103 kW/140 k), v ktorej sme sa zviezli ešte počas leta. Iste mali na konečnú spotrebu vplyv aj rozdielne teploty a letné resp. zimné pneumatiky. Podstatný podiel na rozdiele v počte spálených litrov nafty na sto kilometrov však mala aj diaľnica a tiež situácie, keď sme využívali potenciál motora naplno. Výkonnejšiu verziu sme dokázali v príjemnom letnom počasí dostať hravo pod 7 litrov aj na diaľnici a pri naloženom aute.

Traficu nechýba ani tlačidlo trakčnej kontroly pre pohnutie v náročných podmienkach.

Trafic nás počas dvoch týždňov potešil svojím odhlučnením a komfortom. Napriek drobným nedostatkom ho považujeme za dobrú alternatívu na prevoz pasažierov. Určite odporúčame výkonnejšiu verziu. Získate na výkonovej rezerve a na spotrebe určite nestratíte. Najmä pri dlhých diaľničných presunoch a plnom vyťažení auta.

V jednoduchosti je krása. Ovládanie manuálnej klimatizácie zvládnete aj po hmate.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Trafic Passenger

Verzia

Energy 1,6 dCi Twin Turbo

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

24 390/29 290/31 520

Motor

naftový, turbom prepĺňaný štvorvalec s objemom 1598 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

92(125)/3500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

11,8

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/7,5

Objem palivovej nádrže (l)

80

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1976/824

Objem batožinového priestoru (l)

1000/4700

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

3498; 5399; 1956;1971

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 833
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 815
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 324
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 607
  5. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 606
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 551
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 121
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 725
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 471
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 195

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Bankár: Sme hákliví na ľudí, čo chodia do banky vkladať peniaze

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.

KOMENTÁRE

Keď sa z nájomného vraha stane Superstar

Scény pri prepustení Kajínka pripomínali skôr rockový koncert.

ŠPORT

Mourinho: Ajax nemal ani hrať Európsku ligu

Finále Európskej ligy bude mať sprísnené bezpečnostné opatrenia.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.