Test Renault Trafic: Vyšší výkon nemusí znamenať vyššiu spotrebu

Po predchádzajúcich skúsenostiach odporúčame výkonnejšiu verziu. V zime oceníte kúrenie s posilneným účinkom.

Tvary dodávky sú pevne dané a v oblasti dizajnu toho veľa nezmeníte. Trafic tretej generácie najľahšie odlíšite vďaka pre nové Renulty typickej prednej maske.(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Šoférovať úžitkové auto bolo pre nás vždy do istej miery relaxom, aj preto sme sa na prvé jazdné zážitky s najnovším Renaultom Trafic tešili. Ako už z názvu vyplýva, deväťmiestna verzia Passenger slúži hlavne na prepravu ľudí.

V testovanej konfigurácii strácate na variabilite vnútorného priestoru, keďže druhý aj tretí rad tvorí spojená lavica a nie napríklad samostatne vyberateľné sedadlá. Je to akceptovateľná daň za deväť miest na sedenie.

Interiér je na jednej strane pracovne ladený, na strane druhej mu nechýbajú ani prvky, typické pre osobné auto. V dnešných dodávkach tak už nájdete aj dotykový displej multimediálneho systému.

Ovládanie jednotlivých funkcií je prehľadné. Manuálnej klimatizácii môžeme vyčítať akurát vyšší hluk pri nastavení ventilátora na tretí alebo štvrtý stupeň. Hluk v kabíne spôsoboval ešte jeden z bezpečnostných pásov vzadu, ktorý narážal o plast vo vnútri auta.

Potešilo nás odhlučnenie motora. Na diaľnici ho prehlušil zvuk aerodynamického odporu, typický pre dodávky pri vyšších rýchlostiach. Aj tak sme s kultúrou cestovania na diaľnici spokojní.

Palubná doska vyzerá dobre, nám však chýbali praktickejšie riešené odkladacie priestory. Foto: Gabriel Kuchta

V porovnaní s predchodcom sa nám zdá o trochu horšie rozvrhnutie odkladacích priestorov. Napríklad sme nevedeli nájsť vhodné miesto pre mobil. Buď hrkotal v odkladacích priestoroch na palubnej doske, alebo sme ho schovali do zatvárateľnej skrinky pod volantom. V tej sme ho pravidelne zabúdali.

Jednoducho je riešené nastavovanie osvetlenia “budíkov“ a výšky predných svetlometov. Ovládače pre tieto funkcie nahmatáte intuitívne aj potme. A práve potme sa najviac využívajú. Pri zaobstaraní Traficu je užitočné objednať si záchytnú sieť, alebo deliacu mrežu do batožinového priestoru. Inak menšia batožina “cestuje“ popod sedadlá po celom aute.

Auto sme otestovali aj v silných mrazoch (-18°C) a naplno sa ukázalo, že príplatkové kúrenie s posilneným účinkom pre prednú časť vozidla má svoje opodstatnenie. Vykúriť prázdne veľké auto nie je jednoduché.

Aj keď teplota vo vozidle stúpa pomerne rýchlo, mnohé časti interiéru ostanú ešte dlho po naštartovaní prechladnuté. V tomto prípade by sme určite privítali hlavne vyhrievaný volant.

Ak vo výbave chýba záchytná sieť, tak drobný náklad "cestuje" po vozidle.

Z hľadiska pohodlia pre pasažierov je horšie miesto len vpredu v strede, kde má cestujúci obmedzený priestor na ľavú nohu. Inak je cestovanie v Traficu pohodlné. Istý diskomfort sa dostaví až v prípade, že vodič začne naplno využívať potenciál podvozka. Ten zvládne na pomery dodávky vcelku rýchle prejazdy zákrut.

Z pohľadu výkonu pre potreby tejto dodávky dvakrát prepĺňaný naftový motor s objemom 1,6 l plne postačuje. Krútiaci moment 320 Nm zabezpečí schopnosť auta dostatočne akcelerovať už od 1500 otáčok. V prípade väčšieho zaťaženia vozidla, alebo nutnosti využiť maximálnu akceleráciu, je potrebné podradiť pomocou páky šesťstupňovej manuálnej prevodovky a využiť výkon 92 kW, kulminujúci pri 3500 otáčkach.

Počet odkladacích priestorov je dostatočný. Nie všetky sú však praktické. Odtiaľto sa pri prudšej akcelerácii ľahko vyšmykne mobil,peňaženka alebo kľúče.

Rozumným kompromisom pre úspornú jazdu je Eco režim. Po jeho aktivovaní stratíte časť z výkonu prakticky v celom rozsahu stlačenia plynu. V prípade núdze ho treba zatlačiť až úplne na podlahu a Trafic predvedie celý svoj potenciál.

Pri zapnutom Eco režime sme dosiahli na trase, zahrňujúcej mesto, cesty prvej triedy, ale aj horský prechod slušnú spotrebu 6,8 l. Akonáhle začnete využívať potenciál motora naplno, spotreba stúpne aj na deväť litrov. Diaľničné tempo ju udržuje v rozsahu 8,6 až 9l.

O niečo úspornejšia bola verzia s vyšším výkonom motora 1,6 dCi (103 kW/140 k), v ktorej sme sa zviezli ešte počas leta. Iste mali na konečnú spotrebu vplyv aj rozdielne teploty a letné resp. zimné pneumatiky. Podstatný podiel na rozdiele v počte spálených litrov nafty na sto kilometrov však mala aj diaľnica a tiež situácie, keď sme využívali potenciál motora naplno. Výkonnejšiu verziu sme dokázali v príjemnom letnom počasí dostať hravo pod 7 litrov aj na diaľnici a pri naloženom aute.

Traficu nechýba ani tlačidlo trakčnej kontroly pre pohnutie v náročných podmienkach.

Trafic nás počas dvoch týždňov potešil svojím odhlučnením a komfortom. Napriek drobným nedostatkom ho považujeme za dobrú alternatívu na prevoz pasažierov. Určite odporúčame výkonnejšiu verziu. Získate na výkonovej rezerve a na spotrebe určite nestratíte. Najmä pri dlhých diaľničných presunoch a plnom vyťažení auta.

V jednoduchosti je krása. Ovládanie manuálnej klimatizácie zvládnete aj po hmate.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Trafic Passenger

Verzia

Energy 1,6 dCi Twin Turbo

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

24 390/29 290/31 520

Motor

naftový, turbom prepĺňaný štvorvalec s objemom 1598 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

92(125)/3500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

11,8

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/7,5

Objem palivovej nádrže (l)

80

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1976/824

Objem batožinového priestoru (l)

1000/4700

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

3498; 5399; 1956;1971

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 516
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 382
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 283
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 603
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 600
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 370
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 594
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 478
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 919
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 816

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žlčník, zomrel doma po návrate z nemocnice.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

KOMENTÁRE

Skutok sa stal. Únos sa vracia sa do kín aj do parlamentu

Mantru „skutok sa nestal“ verejnosť často vníma presne naopak.

SVET

Američania sú blízko k ozajstnému Iron Manovi. Testy začnú o rok

Oblek TALOS dokáže vojakov ochrániť pred strelami.

Neprehliadnite tiež

Sledujte v živom prenose odhalenie nového Range Roveru Velar

Nový prírastok do rodiny Range Rover zaplní miesto medzi modelmi Range Rover Evoque a Range Rover Sport.

Škoda v Ženeve predstaví vo Fabii trojvalcový motor 1,0 TSI

Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Rolls-Royce ukázal svoj najmenší model SRH, vyrobí jediný kus

Po vzore väčších áut je na mieru upravený pre zákazníka.

Vyšetrovací výbor pre emisie o dieselgate: Problém je, že sme nekonali

Vyšetrovací výbor Európskeho parlamentu pre meranie emisií v automobilovom priemysle schválil svoju záverečnú správu a balík odporúčaní.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop