GKN patrí medzi významné spoločnosti, dodávajúce komponenty pre automobilový priemysel. Jej produkty našli uplatnenie v autách ako Porsche 918 Spyder, BMW i8 a Volvo XC90 T8. Všetky menované autá spája využitie hybridnej technológie. Práve za hybridnou technológiou sa skrýva spoločnosť GKN.
Systém s názvom eAxle, ktorý úspešne otestovala a aplikovala v hybridných športových autách a prémiových vozidlách SUV, chce masovo rozšíriť.
Kľúčom je zníženie hmotnosti a objemu
Ďalším vývojom tejto technológie sa výrobcovi podarila znížiť hmotnosť aj priestorová náročnosť eAxle. Novinka sa tak môže objaviť v bežných kompaktných autách ako napríklad VW Golf, alebo Ford Focus.
Elektromotor poskytne, podľa tlačovej správy GKN, výkon 65 kW a až do 2000 Nm krútiaceho momentu. Typický spaľovací agregát vozidiel segmentu C má dnes okolo 100 kW. Ďalších 65 kW navyše, produkovaných elektromotorom, prinesie lepšie zrýchlenie a zníženie priamych emisií (GKN očakáva viac ako 50 % zníženie emisií).
Technológia prinesie pohon všetkých kolies
Umiestnenie systému eAxle vzadu zároveň zabezpečí pre vozidlá pohon všetkých kolies, chýbať nebude ani možnosť dobíjania batérií z elektrickej siete. Pre minimalizáciu strát systém automaticky odpojí elektromotor vo vyšších rýchlostiach prostredníctvom elektromechanicky riadenej zubovej spojky.
Spoločnosti GKN bol udelený status „Official Porsche Technology Partner“ práve pre spoluprácu pri vývoji modelu 918 Spyder. Jej záber je však oveľa širší a vo svojej divízii Aerospace sa napríklad venuje leteckému priemyslu. Až 90 percent komerčných letov využíva denne technológie, na ktorých sa podieľala spoločnosť GKN.