TEST: Mercedes-Benz GLC ponúka zvýšený podvozok bez kompromisov

SUV postavené na podvozku triedy C má ideálnu veľkosť. Vzduchový podvozok vo výbave nie je samoúčelný.

(Zdroj: Ladislav Pápay)

Automobilky sú v poslednej dobe terčom kritiky za to, že už nevyrábajú rôzne modely, len rôzne veľkosti toho istého auta. Kým štyri modely možno navrhnúť tak, aby mali spoločný dizajnový jazyk a boli dostatočne odlišné, desať či pätnásť modelov situáciu komplikuje. Ak si automobilka nedá pozor, skončí s portfóliom áut, ktoré vyzerajú úplne rovnako a bude problém ich rozlíšiť.

Navyše zákazníci dnes chcú aj v najmenšom aute všetky komfortné prvky z toho veľkého. Kedysi sa vrcholné modely odlišovali aspoň špeciálnymi prvkami výbavy, no dnes majú aj tie najmenšie autá podporu Apple CarPlay aj vyhrievaný volant. (Nemýľte sa, my sa z toho, samozrejme, tešíme.)

glc_res.jpg

Celok kazia detaily - výfuky sú falošné a kľučky dverí sú nakrivo. Foto: Ladislav Pápay

S touto situáciou dnes bojuje aj Mercedes-Benz. Miesto modelu GLK prichádza na trh nové GLC a my sa pýtame, či medzi ostatnými obstojí ako samostatný model.

Budeme vás presviedčať o tom, že práve Mercedes-Benz GLC má oproti zvyšku portfólia výnimočný charakter či exkluzívnu výbavu? Nie. Myslíme si však, že z ponuky značky bude GLC sedieť väčšine zákazníkov najlepšie.

Najnovší v triede

Mercedes-Benz GLC je SUV strednej triedy, vychádzajúce z triedy C - konkuruje tak BMW X3, Audi Q5 či Range Roveru Evoque, no na tých sa začína prejavovať vek. Oproti modelu GLK, ktorý sa hlásil k terénnym koreňom automobilky, vyzerá novinka omnoho elegantnejšie a modernejšie.

Pripomíname, že premenovanie GLK na GLC je súčasťou veľkej prebiehajúcej zmeny názvoslovia automobilky. Už beží dosť dlho na to, aby sme sa za to značke posmievali a len hovorili, aký chaos to spôsobí - z dlhodobého hľadiska to bol určite správny krok.

glc-3_res.jpg

Foto: Autor

Zvonku ani vnútri svoj pôvod v novej triede C nezaprie - tá vyzerá aj dva roky po predstavení stále veľmi dobre - no GLC natiahnuté do výšky nemá také pekné proporcie, ako klasické C kombi. Testovanej verzii pomáhali predné LED svetlá, športový bodykit AMG a nádherné dvadsaťpalcové disky.

V interiéri nič neobťažuje

Interiér je spracovaný vynikajúco. Pôsobí, ako keby sa niekto skutočne zamyslel nad ergonómiou a usporiadaním ovládacích prvkov. Krása Mercedesu vynikne v detailoch, ako je chod schránky na okuliare.

V aute sa sedí len o niečo vyššie ako v osobnom aute a panoramatická strecha uberá na mieste nad hlavou, takže rozdiel v priestore v interiéri medzi GLC a triedou C kombi nie je taký veľký, ako by robustnejší vzhľad mohol naznačovať.

15c449_043_r8674_res.jpg

Volant sa výborne drží a tlačidlá na ňom majú logiku. Na ovládanie prevodovky páčkou vpravo pod volantom sa ľahko zvyká. Páčkou vľavo sa ovládajú svetlá aj stierače, čo môže byť trochu zmätočné. Foto: Mercedes-Benz

Niekoľko výčitiek máme k systému Comand. Hoci ide o jeden z najpokrokovejších infotainmentových systémov, jeho grafika nám prišla zbytočne gýčová na úkor prehľadnosti a ovládateľnosti. Nerozumieme tiež dotykovému touchpadu, ktorý pripomína iPhone roztopený ako hodiny na Dalího obraze - vystačili sme si s ovládacím kolieskom.

Trochu nás sklamal aj príplatkový audiosystém Burmester, ktorý by sme označili ako lepší priemer. Vyzerá to tak, že si priplácate za pekné kovové kryty reproduktorov, a nie kvalitnejší zvuk.

15c516_15_r3738_res.jpg

Head-up displej patrí medzi špičku na trhu. Foto: Mercedes-Benz

Vďaka vzduchovému podvozku jazdí ako o triedu väčšie auto

Jedným z dôvodov dnešnej módy SUV je to, že konštruktérom sa podarilo postupne odstrániť nedostatky, ktorými trpeli autá s terénnymi ambíciami v minulosti - hlučné traktorové motory, vysokú spotrebu či neisté správanie pri vyšších rýchlostiach na ceste. GLC je toho príkladom.

Šoféruje sa - v tom najlepšom zmysle slova - celkom normálne. 204-koňový naftový motor je tichý a akurát silný. Dokážete s ním jazdiť svižne aj pri plnom obsadení auta. Automatická prevodovka dobre zvláda výber medzi deviatimi (!) stupňami a radí celkom rýchlo, no občas sme mali pocit, že prevodovka drží príliš vysoký stupeň a motor sa dusí pri nízkych otáčkach.

Prvkom výbavy GLC, ktorý v segmente nemá obdoby, je vzduchový podvozok. Vďaka nemu je auto aj na dvasdaťpalcových kolesách pohodlné a dobre odtlmené. Napriek tomu, že platforma MRA je navrhnutá pre autá s prioritným pohonom zadných kolies, s GLC sme si na snehu s pohonom všetkých kolies príliš veľa zábavy neužili. Stabilizačný systém kazil zábavu a zasahoval priskoro.

Nenútená jazda

Čaro Mercedesu-Benz GLC je v tom, ako nenútene dokáže jazdiť. Nepotrebujete s ním trhať rýchlostné rekordy ani zdolávať terén - auto zvládne veľa, ale nedokáže vám odovzdať pocit zadosťučinenia. Najlepšie sa auto cíti pri úplne bežnej jazde. V meste sa môže predviesť, aké je tiché a pohodlné a na diaľnici vás výborný adaptívny tempomat a systém na udržiavanie v pruhoch odbremenia od monotónneho šoférovania.

Takto si predstavujeme posledný vývojový stupeň pred úplne autonómnymi autami. Mercedes-Benz GLC, stroj, ktorý si stále sami krotíte, ale stačia vám na to brušká dvoch prstov. Aby ste sa príliš nenarobili.

GLC je akurát priestarnné, aby sa doň pohodlne zmestila štvorica pasažierov aj s batožinou, no nemáte pocit, že je priveľké či neobratné. Navyše nie je tak výrazným pozérskym statusovým symbolom, ako väčšie SUV značky. (Stále však má obrovskú trojcípu hviezdu na prednej maske.) Mercedes-Benz GLC skrátka sadne ako uliate.

Značka a model

Mercedes-Benz GLC

Verzia

250d 4Matic

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

45 282/47 262/73 740+

Motor

prepĺňaný naftový štvorvalec s objemom 2143 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

204150 (150204)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

5000/1600 - 1800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/9

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

7,6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,5/6,7 – s prevahou diaľnice

Objem palivovej nádrže (l)

66

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli SottoZero 255/45 R20

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1845/655

Objem batožinového priestoru (l)

550

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2873; 4656; 2096; 1639

Posed vodiča a výhľad

rozdieľ vo výške sedenia je oproti osobnému autu relatívne malý; výhľad z auta priemerný, situáciu zachraňuje vynikajúci 360° kamerový systém

Interiér

vynikajúco spracovaný, s príkladnou ergonómiou, obzvlášť chválime obklad s matným drevom

Ovládanie palubného systému/navigácie

jednoduché na pochopenie; v touchpade nevidíme veľký zmysel

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Predné svetlá technika a účinok

adaptívne LED svetlá fungujú výborne, no oprotiidúci vodiči sa na ich silný účinok sťažovali

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový vstup so senzormi na všetkých kľučkách

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

čiastočne manuálne nastavovanie predných sedačiek nám v aute tejto cenovej triedy prišlo nepatričné; vzadu prekvapivo veľkorysý priestor a pohodlné sedenie

Sklápanie operadiel v druhom rade

tlačidlom z batožinového priestoru; operadlá sú delené v pomere 40:20:40

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 278
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 236
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 9 397
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 973
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 376
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 281
  7. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 6 184
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 336
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 178
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 407

Téma: Mercedes ML, C, E, AMG, A ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.

DOMOV

Nikomu neverte. Pri virtuálnych menách platí aj takéto pravidlo

Bitcoin nie je len pre zločincov, hovorí prevádzkovateľ bitcoinmatu.

Neprehliadnite tiež

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.

Vodičov čakajú v Bratislave dopravné obmedzenia kvôli konferencii Globsec

V sobotu dočasne vylúčia aj električkovú dopravu z okolia Reduty.