Česká automobilka Škoda oznámila, že spúšťa na Slovensku projekt Špecialista na opravy po nehode. V rámci neho bude certifikovať autorizované servisy značky, ktoré spĺňajú najvyššie štandardy v oblasti opravárenských postupov a vybavenia. Prvým držiteľom certifikátu na Slovensku sa stala prešovská spoločnosť PO CAR. V priebehu roka by k nej malo pribudnúť ďalších desať servisných partnerov automobilky.
Škoda pritom vychádza z výsledkov projektu Fair Repair, ktoré potvrdili, že z pohľadu bezpečnosti a kvality opravy je nevyhnutné dodržiavať opravárenské postupy výrobcu. Vyplynulo to z testovania dvoch nových automobilov Škoda Octavia druhej generácie, ktoré boli opravené rozdielnymi postupmi po bočnom náraze v rýchlosti 30 km/h.
Prvá Octavia, opravená v autorizovanom servise v súlade so štandardmi, vykazovala bezpečnostné charakteristiky nového automobilu aj pri opakovanom nárazovom teste v rýchlosti 50 km/h. Druhá, opravená v nemeckom laboratóriu KTI bez dodržania pokynov výrobcu, poskytla pri rovnakom nárazovom teste výrazné zníženie bezpečnosti posádky.
"Dnešné automobily obsahujú stále viac bezpečnostných a asistenčných systémov. Rovnako tak vo veľkej miere rastie aj podiel vysokopevnostnej ocele pri ich konštrukcii. Je preto nesmierne dôležité, aby sa pri oprave takéhoto automobilu používali najnovšie postupy a technologické vybavenie. Nesprávne realizované opravy v neautorizovaných servisoch môžu mať dramatické dopady na bezpečnosť a zdravie pasažierov," hovorí Róbert Hukel, vedúci popredajných služieb spoločnosti Škoda Auto Slovensko.
Opravou automobilu pri "Špecialistovi na opravy po nehode" by mal zákazník okrem iného získať aj garanciu urýchlenia likvidácie poistnej udalosti, skrátenia doby opravy vozidla či použitia výrobcom schválených lakovacích prostriedkov. Škoda sľubuje, že zákazníci sa pri takto certifikovanom servise môžu spoľahnúť na dôkladnú starostlivosť počas celého servisného procesu od zákazníckej linky, cez Škoda poistenie, zabezpečenie mobility až po vyčistenie automobilu pred aj po oprave.