Nástupca "vodíkového" modelu Hyundai ix35 je na dohľad

Technológiu palivových článkov Hyundai zrejme ukryje do útrob súčasného modelu Tucson. K dispozícii bude aj pravostranné riadenie.

(Zdroj: Hyundai)

Automobilka Hyundai patrí medzi prvé na svete, ktoré do sériovej prevádzky uviedli vozidlá s vodíkovými palivovými článkami. Produkčný model ix35 zišiel z výrobnej linky závodu Ulsan po prvý raz už 26. februára 2013.

Podľa informácií portálu Autocar, kórejská automobilka pripravuje nástupcu modelu, ktorý v Európe využívajú takmer výhradne fleetoví zákazníci.

Akékoľvek oficiálne informácie o novom modeli sú v súčasnosti nedostupné. Známe je tak len to, že nový vodíkový automobil by mal byť v roku 2018 dostupný vo viacerých odtieňoch karosérie a okrem ľavostranného riadenia by mala byť k dispozícii aj jeho pravostranná forma, určená najmä pre zákazníkov vo Veľkej Británii.

Nový "vodíkový" Hyundai nebude štvrtým členom rodiny Ioniq, ale samostatným modelom, úspech ktorého je závislý od dopytu zákazníkov. Hyundai plánuje pre posilnenie vodíkového trhu usporiadať ďalšie propagačné akcie a technológiu palivových článkov v očiach verejnosti vyzdvihnúť.

Pripomeňme si, že súčasný Hyundai ix35 Fuel Cell poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), ktorý mu umožňuje dosahovať maximálnu rýchlosť 160 km/h. Zdrojom elektrickej energie je palivový článok, ktorý vyrába z vodíka a vzdušného kyslíka elektrickú energiu, pričom z výfuku uniká do ovzdušia iba vodná para.

Prebytočná elektrická energia, nespotrebovaná na pohon elektromotora, je uložená v akumulátore s kapacitou 24 kWh. Na jednu náplň vodíka v tlakových nádržiach, by mal automobil precestovať takmer 600 kilometrov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 261
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 918
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 120
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 774
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 606
  7. Kam do tepla v januári? 1 968
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 789
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 619
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 975

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.