SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Nástupca "vodíkového" modelu Hyundai ix35 je na dohľad

Technológiu palivových článkov Hyundai zrejme ukryje do útrob súčasného modelu Tucson. K dispozícii bude aj pravostranné riadenie.

(Zdroj: Hyundai)

Automobilka Hyundai patrí medzi prvé na svete, ktoré do sériovej prevádzky uviedli vozidlá s vodíkovými palivovými článkami. Produkčný model ix35 zišiel z výrobnej linky závodu Ulsan po prvý raz už 26. februára 2013.

Podľa informácií portálu Autocar, kórejská automobilka pripravuje nástupcu modelu, ktorý v Európe využívajú takmer výhradne fleetoví zákazníci.

Akékoľvek oficiálne informácie o novom modeli sú v súčasnosti nedostupné. Známe je tak len to, že nový vodíkový automobil by mal byť v roku 2018 dostupný vo viacerých odtieňoch karosérie a okrem ľavostranného riadenia by mala byť k dispozícii aj jeho pravostranná forma, určená najmä pre zákazníkov vo Veľkej Británii.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Nový "vodíkový" Hyundai nebude štvrtým členom rodiny Ioniq, ale samostatným modelom, úspech ktorého je závislý od dopytu zákazníkov. Hyundai plánuje pre posilnenie vodíkového trhu usporiadať ďalšie propagačné akcie a technológiu palivových článkov v očiach verejnosti vyzdvihnúť.

Pripomeňme si, že súčasný Hyundai ix35 Fuel Cell poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), ktorý mu umožňuje dosahovať maximálnu rýchlosť 160 km/h. Zdrojom elektrickej energie je palivový článok, ktorý vyrába z vodíka a vzdušného kyslíka elektrickú energiu, pričom z výfuku uniká do ovzdušia iba vodná para.

Prebytočná elektrická energia, nespotrebovaná na pohon elektromotora, je uložená v akumulátore s kapacitou 24 kWh. Na jednu náplň vodíka v tlakových nádržiach, by mal automobil precestovať takmer 600 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 247
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 006
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 669
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 268
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 745
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 124
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 765
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 397
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 318
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 905
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

7 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

5 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

5 h