Automobilka Hyundai patrí medzi prvé na svete, ktoré do sériovej prevádzky uviedli vozidlá s vodíkovými palivovými článkami. Produkčný model ix35 zišiel z výrobnej linky závodu Ulsan po prvý raz už 26. februára 2013.
Podľa informácií portálu Autocar, kórejská automobilka pripravuje nástupcu modelu, ktorý v Európe využívajú takmer výhradne fleetoví zákazníci.
Akékoľvek oficiálne informácie o novom modeli sú v súčasnosti nedostupné. Známe je tak len to, že nový vodíkový automobil by mal byť v roku 2018 dostupný vo viacerých odtieňoch karosérie a okrem ľavostranného riadenia by mala byť k dispozícii aj jeho pravostranná forma, určená najmä pre zákazníkov vo Veľkej Británii.
Nový "vodíkový" Hyundai nebude štvrtým členom rodiny Ioniq, ale samostatným modelom, úspech ktorého je závislý od dopytu zákazníkov. Hyundai plánuje pre posilnenie vodíkového trhu usporiadať ďalšie propagačné akcie a technológiu palivových článkov v očiach verejnosti vyzdvihnúť.
Pripomeňme si, že súčasný Hyundai ix35 Fuel Cell poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), ktorý mu umožňuje dosahovať maximálnu rýchlosť 160 km/h. Zdrojom elektrickej energie je palivový článok, ktorý vyrába z vodíka a vzdušného kyslíka elektrickú energiu, pričom z výfuku uniká do ovzdušia iba vodná para.
Prebytočná elektrická energia, nespotrebovaná na pohon elektromotora, je uložená v akumulátore s kapacitou 24 kWh. Na jednu náplň vodíka v tlakových nádržiach, by mal automobil precestovať takmer 600 kilometrov.