Nástupca "vodíkového" modelu Hyundai ix35 je na dohľad

Technológiu palivových článkov Hyundai zrejme ukryje do útrob súčasného modelu Tucson. K dispozícii bude aj pravostranné riadenie.

(Zdroj: Hyundai)

Automobilka Hyundai patrí medzi prvé na svete, ktoré do sériovej prevádzky uviedli vozidlá s vodíkovými palivovými článkami. Produkčný model ix35 zišiel z výrobnej linky závodu Ulsan po prvý raz už 26. februára 2013.

Podľa informácií portálu Autocar, kórejská automobilka pripravuje nástupcu modelu, ktorý v Európe využívajú takmer výhradne fleetoví zákazníci.

Akékoľvek oficiálne informácie o novom modeli sú v súčasnosti nedostupné. Známe je tak len to, že nový vodíkový automobil by mal byť v roku 2018 dostupný vo viacerých odtieňoch karosérie a okrem ľavostranného riadenia by mala byť k dispozícii aj jeho pravostranná forma, určená najmä pre zákazníkov vo Veľkej Británii.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nový "vodíkový" Hyundai nebude štvrtým členom rodiny Ioniq, ale samostatným modelom, úspech ktorého je závislý od dopytu zákazníkov. Hyundai plánuje pre posilnenie vodíkového trhu usporiadať ďalšie propagačné akcie a technológiu palivových článkov v očiach verejnosti vyzdvihnúť.

Pripomeňme si, že súčasný Hyundai ix35 Fuel Cell poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), ktorý mu umožňuje dosahovať maximálnu rýchlosť 160 km/h. Zdrojom elektrickej energie je palivový článok, ktorý vyrába z vodíka a vzdušného kyslíka elektrickú energiu, pričom z výfuku uniká do ovzdušia iba vodná para.

Prebytočná elektrická energia, nespotrebovaná na pohon elektromotora, je uložená v akumulátore s kapacitou 24 kWh. Na jednu náplň vodíka v tlakových nádržiach, by mal automobil precestovať takmer 600 kilometrov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790