SME
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Nový Chevrolet Camaro ZL1 je ľahší, výkonnejší a dostal 10-stupňovú prevodovku

Vynovený model sa môže pochváliť celkovo až jedenástimi chladičmi. Toľko ich nemá ani Bugatti Veyron.

(Zdroj: Chevrolet)

Šiesta generácia Chevroletu Camaro už má svoju najostrejšiu verziu. Americká automobilka totiž pred pár dňami predstavila Camaro ZL1, ktoré sa verejnosti premiérovo ukáže na autosalóne v New Yorku. Do predaja sa potom v USA dostane v priebehu tohto roka.

O novinke nám veľa prezradí už jej typický agresívny vzhľad, ktorý je výsledkom viac ako stovky hodín strávených v aerodynamickom tuneli a na pretekárskom okruhu. Jednotlivé prvky tak nielenže spolu esteticky ladia, ale sú aj funkčné, keď optimalizujú prívod vzduchu do motorového priestoru a zlepšujú aerodynamiku.

Môžeme si všimnúť napríklad väčší predný splitter, rozšírené blatníky a nadstavce prahov. Prepracované sú aj nárazníky, maska chladiča a kapota, ktorá je čiastočne z karbónu s otvorom pre odvod horúceho vzduchu.

To najdôležitejšie však ZL1 skrýva vo svojich útrobách. Na mysli máme kompresorom prepĺňaný osemvalec LT4 s objemom 6,2 l, ktorý poznáme z modelu Corvette Z06. Agregát produkuje výkon 477 kW, dosahuje najvyšší krútiaci moment 868 Nm a štandardne spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Po prvýkrát však môže byť spárovaný aj s novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou so softwarom špeciálne upraveným pre potreby ZL1. Do konca roka 2018 sa táto prevodovka má objaviť v ďalších ôsmich modeloch značky. Sila z motora putuje na zadné kolesá, pričom o rozdelenie krútiaceho momentu sa stará elektronicky riadený samosvorný diferenciál.

Zverejnené údaje prezrádzajú, že novinka je o 90 kg ľahšia a o 45 kW výkonnejšia ako predchodca. Dá sa preto predpokladať, že bude aj rýchlejšia. To znamená, že by na stovku mohla zrýchliť za menej ako štyri sekundy a pokoriť maximálnu rýchlosť 290 km/h.

Vynovený model sa môže pochváliť celkovo až 11-timi chladičmi. Pre porovnanie, také Bugatti Veyron ich má desať. Aj to je dôkazom toho, že vozidlo je už bez ďalších príplatkových paketov plne pripravené predviesť sa na okruhoch.

Vozidlo je ďalej vybavené odpružením Magnetic Ride a jazdí na 20-palcových kovaných kolesách s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supercar s rozmermi 285/30 vpredu a 305/30 vzadu. O zastavenie sa postarajú brzdy Brembo.

Vnútri sú štandardom športové sedadlá Recaro a semišový volant s plochou spodnou časťou. Samozrejmosťou je volič jazdných režimov Driver Mode Selector či funkcia kontrolovaného rozjazdu Launch Control. Systém Performance Data Recorder, ktorý zaznamená vašu jazdu na video so všetkými základnými údajmi, ponúkne Chevrolet za príplatok.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Veľa šťastia s Kollárom

Boris Kollár nebude verný ani v koalícii.

Peter Tkačenko
Policajt pred hotelom na Tenerife.

Neprehliadnite tiež

Renault Twingo Z.E.

Francúzi predstavili luxusný sedan, ide o návrat do vyššej triedy

Tentokrát padla voľba na konzervatívnu eleganciu.

DS9

Nová Škoda Octavia je už v predaji. Koľko stojí?

Automat pre benzínovú verziu zatiaľ v ponuke nie je.

Škoda Octavia

Tatra okolo sveta vyštartovala z Bratislavy na trojročnú expedíciu

Cestovateľom na palube špeciálu môže byť ktokoľvek.

Tatra okolo sveta 2