Nový Chevrolet Camaro ZL1 je ľahší, výkonnejší a dostal 10-stupňovú prevodovku

Vynovený model sa môže pochváliť celkovo až jedenástimi chladičmi. Toľko ich nemá ani Bugatti Veyron.

(Zdroj: Chevrolet)

Šiesta generácia Chevroletu Camaro už má svoju najostrejšiu verziu. Americká automobilka totiž pred pár dňami predstavila Camaro ZL1, ktoré sa verejnosti premiérovo ukáže na autosalóne v New Yorku. Do predaja sa potom v USA dostane v priebehu tohto roka.

O novinke nám veľa prezradí už jej typický agresívny vzhľad, ktorý je výsledkom viac ako stovky hodín strávených v aerodynamickom tuneli a na pretekárskom okruhu. Jednotlivé prvky tak nielenže spolu esteticky ladia, ale sú aj funkčné, keď optimalizujú prívod vzduchu do motorového priestoru a zlepšujú aerodynamiku.

Môžeme si všimnúť napríklad väčší predný splitter, rozšírené blatníky a nadstavce prahov. Prepracované sú aj nárazníky, maska chladiča a kapota, ktorá je čiastočne z karbónu s otvorom pre odvod horúceho vzduchu.

To najdôležitejšie však ZL1 skrýva vo svojich útrobách. Na mysli máme kompresorom prepĺňaný osemvalec LT4 s objemom 6,2 l, ktorý poznáme z modelu Corvette Z06. Agregát produkuje výkon 477 kW, dosahuje najvyšší krútiaci moment 868 Nm a štandardne spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Po prvýkrát však môže byť spárovaný aj s novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou so softwarom špeciálne upraveným pre potreby ZL1. Do konca roka 2018 sa táto prevodovka má objaviť v ďalších ôsmich modeloch značky. Sila z motora putuje na zadné kolesá, pričom o rozdelenie krútiaceho momentu sa stará elektronicky riadený samosvorný diferenciál.

Zverejnené údaje prezrádzajú, že novinka je o 90 kg ľahšia a o 45 kW výkonnejšia ako predchodca. Dá sa preto predpokladať, že bude aj rýchlejšia. To znamená, že by na stovku mohla zrýchliť za menej ako štyri sekundy a pokoriť maximálnu rýchlosť 290 km/h.

Vynovený model sa môže pochváliť celkovo až 11-timi chladičmi. Pre porovnanie, také Bugatti Veyron ich má desať. Aj to je dôkazom toho, že vozidlo je už bez ďalších príplatkových paketov plne pripravené predviesť sa na okruhoch.

Vozidlo je ďalej vybavené odpružením Magnetic Ride a jazdí na 20-palcových kovaných kolesách s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supercar s rozmermi 285/30 vpredu a 305/30 vzadu. O zastavenie sa postarajú brzdy Brembo.

Vnútri sú štandardom športové sedadlá Recaro a semišový volant s plochou spodnou časťou. Samozrejmosťou je volič jazdných režimov Driver Mode Selector či funkcia kontrolovaného rozjazdu Launch Control. Systém Performance Data Recorder, ktorý zaznamená vašu jazdu na video so všetkými základnými údajmi, ponúkne Chevrolet za príplatok.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 8 669
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 6 303
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 018
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 209
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 682
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 022
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 828
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 819
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 379
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 283

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Geológ: Ochladili Zem a vyhubili ľudí. Našu planétu čaká supererupcia

Výbuch supervulkánu by bol aj dnes katastrofický, hovorí geochronológ Martin Danišík, ktorý publikoval v prestížnom vedeckom časopise.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.