SME

Slováci nekupujú lacné jazdenky, ale tie s lepším pomerom cena/výkon

Priemerné slovenské ojazdené auto stojí ešte raz toľko ako české a je o osem mesiacov mladšie.

(Zdroj: SME - Miroslava Cibulková)

V roku 2015 bolo na Slovensku, v Českej republike, v Poľsku a v Maďarsku v ponuke celkom 4 475 000 jazdených áut a ich počet výrazne rastie. Pri porovnaní priemernej ceny jazdenky v týchto krajinách je Slovensko na prvom mieste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Domáci motoristi boli ochotní v minulom roku za ojazdené vozidlo minúť takmer 11 600 eur, pričom v Českej republike len 6 700 eur a v Poľsku dokonca iba 4 800 eur.

Prečítajte si tiež:40 % jazdených áut predaných na Slovensku má stočené kilometreČítajte 

Priemerný vek vozidiel sa pohybuje v rozmedzí zhruba dva a pol roka. Najmladšie vozidlá (9,3 roka) sa ponúkajú na Slovensku, najstaršie v Poľsku (11,9 roka). V Českej republike činí priemerný vek jazdeného vozidla rovných 10 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Značné rozdiely sú viditeľné aj pri najazdených kilometroch. Oproti Českej republike a Slovensku, kde činil počet najazdených kilometrov v priemere 148 tisíc (ČR) a 147 tisíc (SR), ukazoval v Poľsku a Maďarsku odometer priemernej jazdenky zhodne 169 tisíc najazdených kilometrov.

Slovákov lákajú prémiové značky

Podľa nás môže byť príčinou mierne odlišné správanie kupujúcich na Slovensku. Kým v zahraničí sa kupujú skôr objektívne lacné jazdené autá, u nás je väčší záujem o jazdenky prémiových značiek, ktoré za vyššiu cenu poskytujú vyšší pomer cena/výkon (a tiež imidž drahej značky.)

Špecifikom nášho trhu je tiež vysoký registračný poplatok za prihlásenie auta, ktorý nepostihuje len nové autá, ale aj jazdené z dovozu. To nepriamo zvyšuje ceny slovenských jazdeniek - najmä tých starších so silnými motormi. Dovoz takých totiž registračný poplatok výrazne predražuje.

SkryťVypnúť reklamu
Slovensko ČR Poľsko Maďarsko
Priemerná cena 11 600 € 6 674 € 4 823 € 5 863 €
Priemerný vek 9,3 rokov 10 rokov 11,9 rokov 11,6 rokov
Priemerný nájazd 146 612 km 147 812 km 169 026 km 169 021 km

Áut je stále viac

„Na začiatku roka zaznamenávame výrazný nárast, pričom jazdenky jemne mladnú a zároveň stúpa priemerná cena, za akú sú ponúkané,“ uvádza generálna riaditeľka AAA Auto Karolína Topolová.

Počet vozidiel inzerovaných v autobazároch AAA Auto na Slovensku v januári a februári roku 2015 činil 64 tisíc. V tomto roku je to v rovnakom období 85 tisíc, čo znamená výrazný nárast až o 32 %. Za prvé dva mesiace tohto roku sa zvýšila aj priemerná cena vozidiel - z 10 556 eur na 12 077 eur.

Rozdielny vkus motoristov

Kým na Slovensku a v Českej republike si prvé dve priečky drží Škoda s modelmi Octavia a Fabia, v Poľsku a v Maďarsku sa do pomyselného rebríčku desiatich najobľúbenejších modelov nedostal ani jediný zástupca českej Škody.

SkryťVypnúť reklamu

V oboch krajinách s jasným prehľadom dominuje Opel Astra. Jediné tri modely, ktoré sa vošli do TOP 10 vo všetkých štyroch krajinách, sú VW Passat, Ford Focus a BMW 3.

Rebríček najobľúbenejších jazdených vozidiel v SR, ČR, Poľsku a Maďarsku v roku 2015:

Slovensko

508-tis. ponúk

ČR

932-tis. ponúk

Poľsko

2,479 mil. ponúk

Maďarsko

556-tis. ponúk

1. Škoda Octavia

1. Škoda Octavia

1. Opel Astra

1. Opel Astra

2. Škoda Fabia

2. Škoda Fabia

2. VW Passat

2. BMW 3

3. VW Passat

3. VW Passat

3. VW Golf

3. Suzuki Swift

4. VW Golf

4. VW Golf

4. Audi A4

4. Ford Focus

5. BMW 3

5. Ford Focus

5. BMW 3

5. VW Passat

6. Audi A4

6. Ford Mondeo

6. Ford Focus

6. VW Golf

7. BMW 5

7. Škoda Superb

7. Opel Vectra

7. BMW 5

8. Škoda Superb

8. BMW 3

8. Opel Corsa

8. Opel Corsa

9. Audi A6

9. Renault Megane

9. Ford Mondeo

9. Ford Mondeo

10. Ford Focus

10. Opel Astra

10. Renault Megane

10. Renault Megane

O výsledkoch analýzy informovala spoločnosť AAA Auto, ktorá monitoruje cenovú mapu ojazdených vozidiel v celom regióne strednej Európy. Tento rok chystá otvoriť päť nových pobočiek - aspoň jednu v každej krajine, kde pôsobí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 767
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 812
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 395
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 307
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 815
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 645
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 432
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 541
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 192
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 912
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 496
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 896
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 302
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu