Mercedes-Benz 170 V: Predchodca triedy E vznikol pred 80 rokmi

Po skončení 2. svetovej vojny model poslúžil najskôr ako základ pre výrobu dodávok, pick-upov a sanitiek.

(Zdroj: Mercedes)

Najnovšia generácia Mercedesu triedy E môže ťažiť z dlhej tradície. Hoci sa toto označenie používa len od roku 1993, za jej prvého predchodcu je považovaný Mercedes-Benz 170 V (W 136), ktorý bol svetu predstavený ešte pred 2. svetovou vojnou. Konkrétne vo februári 1936 na Medzinárodnej výstave automobilov a motocyklov v Berlíne. Tento rok tak tento model vyššej strednej triedy oslavuje okrúhle 80-tiny.

Vozidlo poháňal nový štvorvalec s objemom 1,7 l a výkonom 28 kW. Motor mal teda o dva valce menej v porovnaní s predchodcom Mercedes 170 (W 15) z roku 1931. Napriek tomu ponúkol o 4 kW vyšší výkon. V súčasnosti taký populárny downsizing si Mercedes vyskúšal už v medzivojnovom období.

Základom podvozku sa stal trubkový rám v tvare X, ktorý mal vyššiu torznú tuhosť a bol o 80 kg ľahší ako pôvodný rám. V porovnaní so starším modelom bola novinka podľa typu karosérie ľahšia celkovo o 100 až 120 kg. Nezávislé zavesenie, dlhší rázvor a priestranný interiér sa odzrkadlili na väčšom komforte pasažierov.

Mercedes 170 V sa vyrábal vo viacerých typoch karosérie. Dostupný bol ako dvojdverový alebo štvordverový sedan, štvordverový kabriolet, roadster, kabriolet A, kabriolet B či otvorený tourer. Využitie mal aj ako dodávka a vychádzali z neho aj niektoré športové a armádne automobily.

O obľúbenosti auta svedčí fakt, že do roku 1942, kedy musela byť jeho produkcia kvôli vojne prerušená, sa ho vyrobilo viac ako 91-tisíc kusov. V tomto čase išlo o najúspešnejšie osobné vozidlo Mercedesu a tak nečudo, že v ponuke automobilky zastávalo kľúčové miesto.

Po skončení 2. svetovej vojny model poslúžil najskôr ako základ pre výrobu dodávok, pick-upov a sanitiek. Tie boli v tom čase najpotrebnejšie. Produkcia osobných áut začala znovu až v júli 1947. Mercedes 170 V sa od predvojnovej verzie odlišoval karosériou, ktorá bola kompletne oceľová. Jeho produkcia skončila v auguste 1953, pričom z montážnych liniek za ten čas zišlo ďalších takmer 50-tisíc exemplárov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  4. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  5. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  6. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  7. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  10. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 919
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 874
  3. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 14 971
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 016
  5. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 11 910
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 047
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 040
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 314
  9. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave 3 104
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 973

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majského péenky sa Najvyššiemu súdu nezdajú. Dal ich posúdiť znalcom

Podnikateľ môže dosiahnuť aj prerušenie súdu, ktorý sa ťahá už roky. Jeho spoluobžalovaný Brtva nedávno po verdikte ušiel.

KOMENTÁRE

Jozef Majský dokazuje, že si nie sme všetci rovní

Radový smrteľník by mal proces aj s vymeraným trestom dávno za sebou.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí