Mercedes-Benz 170 V: Predchodca triedy E vznikol pred 80 rokmi

Po skončení 2. svetovej vojny model poslúžil najskôr ako základ pre výrobu dodávok, pick-upov a sanitiek.

(Zdroj: Mercedes)

Najnovšia generácia Mercedesu triedy E môže ťažiť z dlhej tradície. Hoci sa toto označenie používa len od roku 1993, za jej prvého predchodcu je považovaný Mercedes-Benz 170 V (W 136), ktorý bol svetu predstavený ešte pred 2. svetovou vojnou. Konkrétne vo februári 1936 na Medzinárodnej výstave automobilov a motocyklov v Berlíne. Tento rok tak tento model vyššej strednej triedy oslavuje okrúhle 80-tiny.

Vozidlo poháňal nový štvorvalec s objemom 1,7 l a výkonom 28 kW. Motor mal teda o dva valce menej v porovnaní s predchodcom Mercedes 170 (W 15) z roku 1931. Napriek tomu ponúkol o 4 kW vyšší výkon. V súčasnosti taký populárny downsizing si Mercedes vyskúšal už v medzivojnovom období.

Základom podvozku sa stal trubkový rám v tvare X, ktorý mal vyššiu torznú tuhosť a bol o 80 kg ľahší ako pôvodný rám. V porovnaní so starším modelom bola novinka podľa typu karosérie ľahšia celkovo o 100 až 120 kg. Nezávislé zavesenie, dlhší rázvor a priestranný interiér sa odzrkadlili na väčšom komforte pasažierov.

Mercedes 170 V sa vyrábal vo viacerých typoch karosérie. Dostupný bol ako dvojdverový alebo štvordverový sedan, štvordverový kabriolet, roadster, kabriolet A, kabriolet B či otvorený tourer. Využitie mal aj ako dodávka a vychádzali z neho aj niektoré športové a armádne automobily.

O obľúbenosti auta svedčí fakt, že do roku 1942, kedy musela byť jeho produkcia kvôli vojne prerušená, sa ho vyrobilo viac ako 91-tisíc kusov. V tomto čase išlo o najúspešnejšie osobné vozidlo Mercedesu a tak nečudo, že v ponuke automobilky zastávalo kľúčové miesto.

Po skončení 2. svetovej vojny model poslúžil najskôr ako základ pre výrobu dodávok, pick-upov a sanitiek. Tie boli v tom čase najpotrebnejšie. Produkcia osobných áut začala znovu až v júli 1947. Mercedes 170 V sa od predvojnovej verzie odlišoval karosériou, ktorá bola kompletne oceľová. Jeho produkcia skončila v auguste 1953, pričom z montážnych liniek za ten čas zišlo ďalších takmer 50-tisíc exemplárov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 315
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 639
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 573
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 258
  5. Kam do tepla v januári? 1 876
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 829
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 715
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 629
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 480
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 922

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.