Mercedes-Benz 170 V: Predchodca triedy E vznikol pred 80 rokmi

Po skončení 2. svetovej vojny model poslúžil najskôr ako základ pre výrobu dodávok, pick-upov a sanitiek.

(Zdroj: Mercedes)

Najnovšia generácia Mercedesu triedy E môže ťažiť z dlhej tradície. Hoci sa toto označenie používa len od roku 1993, za jej prvého predchodcu je považovaný Mercedes-Benz 170 V (W 136), ktorý bol svetu predstavený ešte pred 2. svetovou vojnou. Konkrétne vo februári 1936 na Medzinárodnej výstave automobilov a motocyklov v Berlíne. Tento rok tak tento model vyššej strednej triedy oslavuje okrúhle 80-tiny.

Vozidlo poháňal nový štvorvalec s objemom 1,7 l a výkonom 28 kW. Motor mal teda o dva valce menej v porovnaní s predchodcom Mercedes 170 (W 15) z roku 1931. Napriek tomu ponúkol o 4 kW vyšší výkon. V súčasnosti taký populárny downsizing si Mercedes vyskúšal už v medzivojnovom období.

Základom podvozku sa stal trubkový rám v tvare X, ktorý mal vyššiu torznú tuhosť a bol o 80 kg ľahší ako pôvodný rám. V porovnaní so starším modelom bola novinka podľa typu karosérie ľahšia celkovo o 100 až 120 kg. Nezávislé zavesenie, dlhší rázvor a priestranný interiér sa odzrkadlili na väčšom komforte pasažierov.

Mercedes 170 V sa vyrábal vo viacerých typoch karosérie. Dostupný bol ako dvojdverový alebo štvordverový sedan, štvordverový kabriolet, roadster, kabriolet A, kabriolet B či otvorený tourer. Využitie mal aj ako dodávka a vychádzali z neho aj niektoré športové a armádne automobily.

O obľúbenosti auta svedčí fakt, že do roku 1942, kedy musela byť jeho produkcia kvôli vojne prerušená, sa ho vyrobilo viac ako 91-tisíc kusov. V tomto čase išlo o najúspešnejšie osobné vozidlo Mercedesu a tak nečudo, že v ponuke automobilky zastávalo kľúčové miesto.

Po skončení 2. svetovej vojny model poslúžil najskôr ako základ pre výrobu dodávok, pick-upov a sanitiek. Tie boli v tom čase najpotrebnejšie. Produkcia osobných áut začala znovu až v júli 1947. Mercedes 170 V sa od predvojnovej verzie odlišoval karosériou, ktorá bola kompletne oceľová. Jeho produkcia skončila v auguste 1953, pričom z montážnych liniek za ten čas zišlo ďalších takmer 50-tisíc exemplárov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 363
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 852
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 818
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 137
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 446
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 962
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 891
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 703
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 570
  10. Slováci triedia lepšie 1 198

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.