Mercedes-Benz 170 V: Predchodca triedy E vznikol pred 80 rokmi

Po skončení 2. svetovej vojny model poslúžil najskôr ako základ pre výrobu dodávok, pick-upov a sanitiek.

(Zdroj: Mercedes)

Najnovšia generácia Mercedesu triedy E môže ťažiť z dlhej tradície. Hoci sa toto označenie používa len od roku 1993, za jej prvého predchodcu je považovaný Mercedes-Benz 170 V (W 136), ktorý bol svetu predstavený ešte pred 2. svetovou vojnou. Konkrétne vo februári 1936 na Medzinárodnej výstave automobilov a motocyklov v Berlíne. Tento rok tak tento model vyššej strednej triedy oslavuje okrúhle 80-tiny.

Vozidlo poháňal nový štvorvalec s objemom 1,7 l a výkonom 28 kW. Motor mal teda o dva valce menej v porovnaní s predchodcom Mercedes 170 (W 15) z roku 1931. Napriek tomu ponúkol o 4 kW vyšší výkon. V súčasnosti taký populárny downsizing si Mercedes vyskúšal už v medzivojnovom období.

Základom podvozku sa stal trubkový rám v tvare X, ktorý mal vyššiu torznú tuhosť a bol o 80 kg ľahší ako pôvodný rám. V porovnaní so starším modelom bola novinka podľa typu karosérie ľahšia celkovo o 100 až 120 kg. Nezávislé zavesenie, dlhší rázvor a priestranný interiér sa odzrkadlili na väčšom komforte pasažierov.

Mercedes 170 V sa vyrábal vo viacerých typoch karosérie. Dostupný bol ako dvojdverový alebo štvordverový sedan, štvordverový kabriolet, roadster, kabriolet A, kabriolet B či otvorený tourer. Využitie mal aj ako dodávka a vychádzali z neho aj niektoré športové a armádne automobily.

O obľúbenosti auta svedčí fakt, že do roku 1942, kedy musela byť jeho produkcia kvôli vojne prerušená, sa ho vyrobilo viac ako 91-tisíc kusov. V tomto čase išlo o najúspešnejšie osobné vozidlo Mercedesu a tak nečudo, že v ponuke automobilky zastávalo kľúčové miesto.

Po skončení 2. svetovej vojny model poslúžil najskôr ako základ pre výrobu dodávok, pick-upov a sanitiek. Tie boli v tom čase najpotrebnejšie. Produkcia osobných áut začala znovu až v júli 1947. Mercedes 170 V sa od predvojnovej verzie odlišoval karosériou, ktorá bola kompletne oceľová. Jeho produkcia skončila v auguste 1953, pričom z montážnych liniek za ten čas zišlo ďalších takmer 50-tisíc exemplárov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.