SME
Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid ponúkne dlhší dojazd a vyššiu rýchlosť

Predĺženie dojazdu umožnilo využitie Li-ion akumulátorov s kapacitou 8,8 kWh. Z elektrickej zásuvky sa nabijú za menej ako 2,5 hodiny.

(Zdroj: Toyota)

Toyota na autosalóne v New Yorku predstavila druhú generáciu modelu Prius Plug-in Hybrid, ktorá sa na americkom trhu bude predávať pod označením Prius Prime. Jednou z jej najväčších predností v porovnaní s predchodcom sa zdá byť dvojnásobne dlhší dojazd v elektrickom režime.

Po novom je to teda viac ako 50 km, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Aj v tomto smere tak došlo k zlepšeniu. Predĺženie dojazdu umožnilo využitie Li-ion akumulátorov s kapacitou 8,8 kWh. Z elektrickej zásuvky sa nabijú za menej ako 2,5 hodiny. Energia sa do batérií ukladá aj počas spomaľovania a brzdenia, čo prispieva k nižšej spotrebe, ktorá by podľa výrobcu mala byť priemerne na úrovni 1,4 l/100 km. Tento údaj však treba brať s rezervou.

Súčasťou hybridného systému je 1,8-litrový štvorvalcový zážihový motor VVT-i pracujúci v Atkinsonovom cykle s maximálnou tepelnou účinnosťou 40 percent. Nový systém PHEV je podľa výrobcu nastavený tak, aby ešte viac minimalizoval využívanie motora, a to dokonca aj pri prudkom zrýchľovaní alebo zapnutom vykurovaní v zimných mesiacoch.

Vo vozidle sa nachádza technológia vyhrievania akumulátorov s cieľom zvýšiť účinnosť za chladného počasia. Novinka je navyše vybavená klimatizačným systémom s tepelným čerpadlom so vstrekovaním plynu. Vďaka nemu je možné ochladiť alebo vykúriť kabínu aj v prípade, ak vozidlo pracuje v elektrickom režime. Inteligentný systém automatickej klimatizácie S-FLOW s novým elektrickým kompresorom je tichší a dokáže zaznamenať, či sú obsadené predné a zadné sedadlá a regulovať prúdenie vzduchu okolo neobsadených miest.

Novinka využíva platformu TNGA a oproti súčasnému modelu má nižšie ťažisko. Nové je dvojité lichobežníkové zavesenie zadných kolies a konštruktéri prepracovali aj zavesenie predných kolies typu MacPherson. Pokiaľ ide o rozmery, tak Prius Plug-in Hybrid je o 61 mm dlhší, 15 mm širší a približne o 20 mm nižší ako jeho predchodca a chváli sa nízkym koeficientom odporu vzduchu 0,24 Cd.

Vnútri okrem spomínanej klimatizácie S-FLOW nájdeme vertikálne umiestnený dotykový displej multimediálneho systému s navigáciou. Vo výbave nemusí chýbať ani head-up displej, zobrazujúci rýchlosť vozidla, stav nabitia akumulátorov, stav hybridného systému, nastavenie adaptívneho tempomatu a systému výstrahy pri zmene jazdného pruhu.

Súčasťou bezpečnostného balíka Toyota Safety Sense je okrem iného systém na predchádzanie kolíziám s detekciou chodcov a automatickým brzdením, systém výstrahy pri zmene jazdného pruhu s asistentom riadenia, adaptívny tempomat pracujúci v celom spektre rýchlostí a technológia automatických diaľkových svetiel. A keď sme už pri svetlách, novinka využíva štyri LED svetlomety s adaptívnymi lúčmi, ktoré sa prispôsobujú rýchlosti vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  3. Dôležitosť duševnej pohody
  4. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  6. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  1. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  2. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  3. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  8. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 7 668
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 260
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 131
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 933
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 838
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 836
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 082
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 388
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


38m
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Robert Puk: Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?
  2. Ján Marton: Vlčanova politická tragédia sa dokonala na technickom oleji v PL krmivách.
  3. Denisa Tomíková: Nie je vodič ako vodič
  4. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru!
  5. Eva Gallova: Vtipy, tipy, frky
  6. Marek Kytka: Skvelý Slafkovský, ukážkový gól Tomáša Tatara, či hviezdne duo večera Nečas s Burnsom
  7. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (I.)
  8. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 170
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 936
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 602
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 759
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 991
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 723
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 422
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 366
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu