Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid ponúkne dlhší dojazd a vyššiu rýchlosť

Predĺženie dojazdu umožnilo využitie Li-ion akumulátorov s kapacitou 8,8 kWh. Z elektrickej zásuvky sa nabijú za menej ako 2,5 hodiny.

(Zdroj: Toyota)

Toyota na autosalóne v New Yorku predstavila druhú generáciu modelu Prius Plug-in Hybrid, ktorá sa na americkom trhu bude predávať pod označením Prius Prime. Jednou z jej najväčších predností v porovnaní s predchodcom sa zdá byť dvojnásobne dlhší dojazd v elektrickom režime.

Po novom je to teda viac ako 50 km, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Aj v tomto smere tak došlo k zlepšeniu. Predĺženie dojazdu umožnilo využitie Li-ion akumulátorov s kapacitou 8,8 kWh. Z elektrickej zásuvky sa nabijú za menej ako 2,5 hodiny. Energia sa do batérií ukladá aj počas spomaľovania a brzdenia, čo prispieva k nižšej spotrebe, ktorá by podľa výrobcu mala byť priemerne na úrovni 1,4 l/100 km. Tento údaj však treba brať s rezervou.

Súčasťou hybridného systému je 1,8-litrový štvorvalcový zážihový motor VVT-i pracujúci v Atkinsonovom cykle s maximálnou tepelnou účinnosťou 40 percent. Nový systém PHEV je podľa výrobcu nastavený tak, aby ešte viac minimalizoval využívanie motora, a to dokonca aj pri prudkom zrýchľovaní alebo zapnutom vykurovaní v zimných mesiacoch.

Vo vozidle sa nachádza technológia vyhrievania akumulátorov s cieľom zvýšiť účinnosť za chladného počasia. Novinka je navyše vybavená klimatizačným systémom s tepelným čerpadlom so vstrekovaním plynu. Vďaka nemu je možné ochladiť alebo vykúriť kabínu aj v prípade, ak vozidlo pracuje v elektrickom režime. Inteligentný systém automatickej klimatizácie S-FLOW s novým elektrickým kompresorom je tichší a dokáže zaznamenať, či sú obsadené predné a zadné sedadlá a regulovať prúdenie vzduchu okolo neobsadených miest.

Novinka využíva platformu TNGA a oproti súčasnému modelu má nižšie ťažisko. Nové je dvojité lichobežníkové zavesenie zadných kolies a konštruktéri prepracovali aj zavesenie predných kolies typu MacPherson. Pokiaľ ide o rozmery, tak Prius Plug-in Hybrid je o 61 mm dlhší, 15 mm širší a približne o 20 mm nižší ako jeho predchodca a chváli sa nízkym koeficientom odporu vzduchu 0,24 Cd.

Vnútri okrem spomínanej klimatizácie S-FLOW nájdeme vertikálne umiestnený dotykový displej multimediálneho systému s navigáciou. Vo výbave nemusí chýbať ani head-up displej, zobrazujúci rýchlosť vozidla, stav nabitia akumulátorov, stav hybridného systému, nastavenie adaptívneho tempomatu a systému výstrahy pri zmene jazdného pruhu.

Súčasťou bezpečnostného balíka Toyota Safety Sense je okrem iného systém na predchádzanie kolíziám s detekciou chodcov a automatickým brzdením, systém výstrahy pri zmene jazdného pruhu s asistentom riadenia, adaptívny tempomat pracujúci v celom spektre rýchlostí a technológia automatických diaľkových svetiel. A keď sme už pri svetlách, novinka využíva štyri LED svetlomety s adaptívnymi lúčmi, ktoré sa prispôsobujú rýchlosti vozidla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 863
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 615
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 496
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018 3 363
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 936
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 739
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 483
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 812
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 733
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 553

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Dominik Hrbatý: Tenisti sú ako autisti, jeden telefonát im prehrá zápas

Náš tenisový šampión komentuje film Borg/McEnroe.

KOMENTÁRE

Kult Saakašviliho. Gruzínca, ktorý spasí Ukrajinu

Saakašvili postupne podľahol očareniu sebou samým.

DOMOV

Laššáková: Kiskov výber ma prekvapil, nečakala som to

Poslankyňa Smeru tvrdí, že Maďarič na sneme hovoril čiastočne aj z jej srdca.

Neprehliadnite tiež

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.