Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid ponúkne dlhší dojazd a vyššiu rýchlosť

Predĺženie dojazdu umožnilo využitie Li-ion akumulátorov s kapacitou 8,8 kWh. Z elektrickej zásuvky sa nabijú za menej ako 2,5 hodiny.

(Zdroj: Toyota)

Toyota na autosalóne v New Yorku predstavila druhú generáciu modelu Prius Plug-in Hybrid, ktorá sa na americkom trhu bude predávať pod označením Prius Prime. Jednou z jej najväčších predností v porovnaní s predchodcom sa zdá byť dvojnásobne dlhší dojazd v elektrickom režime.

Po novom je to teda viac ako 50 km, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Aj v tomto smere tak došlo k zlepšeniu. Predĺženie dojazdu umožnilo využitie Li-ion akumulátorov s kapacitou 8,8 kWh. Z elektrickej zásuvky sa nabijú za menej ako 2,5 hodiny. Energia sa do batérií ukladá aj počas spomaľovania a brzdenia, čo prispieva k nižšej spotrebe, ktorá by podľa výrobcu mala byť priemerne na úrovni 1,4 l/100 km. Tento údaj však treba brať s rezervou.

Súčasťou hybridného systému je 1,8-litrový štvorvalcový zážihový motor VVT-i pracujúci v Atkinsonovom cykle s maximálnou tepelnou účinnosťou 40 percent. Nový systém PHEV je podľa výrobcu nastavený tak, aby ešte viac minimalizoval využívanie motora, a to dokonca aj pri prudkom zrýchľovaní alebo zapnutom vykurovaní v zimných mesiacoch.

Vo vozidle sa nachádza technológia vyhrievania akumulátorov s cieľom zvýšiť účinnosť za chladného počasia. Novinka je navyše vybavená klimatizačným systémom s tepelným čerpadlom so vstrekovaním plynu. Vďaka nemu je možné ochladiť alebo vykúriť kabínu aj v prípade, ak vozidlo pracuje v elektrickom režime. Inteligentný systém automatickej klimatizácie S-FLOW s novým elektrickým kompresorom je tichší a dokáže zaznamenať, či sú obsadené predné a zadné sedadlá a regulovať prúdenie vzduchu okolo neobsadených miest.

Novinka využíva platformu TNGA a oproti súčasnému modelu má nižšie ťažisko. Nové je dvojité lichobežníkové zavesenie zadných kolies a konštruktéri prepracovali aj zavesenie predných kolies typu MacPherson. Pokiaľ ide o rozmery, tak Prius Plug-in Hybrid je o 61 mm dlhší, 15 mm širší a približne o 20 mm nižší ako jeho predchodca a chváli sa nízkym koeficientom odporu vzduchu 0,24 Cd.

Vnútri okrem spomínanej klimatizácie S-FLOW nájdeme vertikálne umiestnený dotykový displej multimediálneho systému s navigáciou. Vo výbave nemusí chýbať ani head-up displej, zobrazujúci rýchlosť vozidla, stav nabitia akumulátorov, stav hybridného systému, nastavenie adaptívneho tempomatu a systému výstrahy pri zmene jazdného pruhu.

Súčasťou bezpečnostného balíka Toyota Safety Sense je okrem iného systém na predchádzanie kolíziám s detekciou chodcov a automatickým brzdením, systém výstrahy pri zmene jazdného pruhu s asistentom riadenia, adaptívny tempomat pracujúci v celom spektre rýchlostí a technológia automatických diaľkových svetiel. A keď sme už pri svetlách, novinka využíva štyri LED svetlomety s adaptívnymi lúčmi, ktoré sa prispôsobujú rýchlosti vozidla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 130
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 834
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 812
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 446
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 676
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 639
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 300
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 050
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 039
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 910

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Návrat Ščurka z basy k hokeju: vražda, klamstvá aj podozrenie z korupcie

Pôvodne mu hrozilo až 20 rokov. Prečo dostal hokejista Ščurko za brutálnu vraždu rozhodcu Mareka Liptaja len mierny trest.

SVET

Mexiko ničí ďalšie zemetrasenie. Má už 226 obetí

Tisíce ľudí utekali ulicami, padali aj budovy. Medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.