SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid ponúkne dlhší dojazd a vyššiu rýchlosť

Predĺženie dojazdu umožnilo využitie Li-ion akumulátorov s kapacitou 8,8 kWh. Z elektrickej zásuvky sa nabijú za menej ako 2,5 hodiny.

(Zdroj: Toyota)

Toyota na autosalóne v New Yorku predstavila druhú generáciu modelu Prius Plug-in Hybrid, ktorá sa na americkom trhu bude predávať pod označením Prius Prime. Jednou z jej najväčších predností v porovnaní s predchodcom sa zdá byť dvojnásobne dlhší dojazd v elektrickom režime.

Po novom je to teda viac ako 50 km, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Aj v tomto smere tak došlo k zlepšeniu. Predĺženie dojazdu umožnilo využitie Li-ion akumulátorov s kapacitou 8,8 kWh. Z elektrickej zásuvky sa nabijú za menej ako 2,5 hodiny. Energia sa do batérií ukladá aj počas spomaľovania a brzdenia, čo prispieva k nižšej spotrebe, ktorá by podľa výrobcu mala byť priemerne na úrovni 1,4 l/100 km. Tento údaj však treba brať s rezervou.

Súčasťou hybridného systému je 1,8-litrový štvorvalcový zážihový motor VVT-i pracujúci v Atkinsonovom cykle s maximálnou tepelnou účinnosťou 40 percent. Nový systém PHEV je podľa výrobcu nastavený tak, aby ešte viac minimalizoval využívanie motora, a to dokonca aj pri prudkom zrýchľovaní alebo zapnutom vykurovaní v zimných mesiacoch.

Vo vozidle sa nachádza technológia vyhrievania akumulátorov s cieľom zvýšiť účinnosť za chladného počasia. Novinka je navyše vybavená klimatizačným systémom s tepelným čerpadlom so vstrekovaním plynu. Vďaka nemu je možné ochladiť alebo vykúriť kabínu aj v prípade, ak vozidlo pracuje v elektrickom režime. Inteligentný systém automatickej klimatizácie S-FLOW s novým elektrickým kompresorom je tichší a dokáže zaznamenať, či sú obsadené predné a zadné sedadlá a regulovať prúdenie vzduchu okolo neobsadených miest.

Novinka využíva platformu TNGA a oproti súčasnému modelu má nižšie ťažisko. Nové je dvojité lichobežníkové zavesenie zadných kolies a konštruktéri prepracovali aj zavesenie predných kolies typu MacPherson. Pokiaľ ide o rozmery, tak Prius Plug-in Hybrid je o 61 mm dlhší, 15 mm širší a približne o 20 mm nižší ako jeho predchodca a chváli sa nízkym koeficientom odporu vzduchu 0,24 Cd.

Vnútri okrem spomínanej klimatizácie S-FLOW nájdeme vertikálne umiestnený dotykový displej multimediálneho systému s navigáciou. Vo výbave nemusí chýbať ani head-up displej, zobrazujúci rýchlosť vozidla, stav nabitia akumulátorov, stav hybridného systému, nastavenie adaptívneho tempomatu a systému výstrahy pri zmene jazdného pruhu.

Súčasťou bezpečnostného balíka Toyota Safety Sense je okrem iného systém na predchádzanie kolíziám s detekciou chodcov a automatickým brzdením, systém výstrahy pri zmene jazdného pruhu s asistentom riadenia, adaptívny tempomat pracujúci v celom spektre rýchlostí a technológia automatických diaľkových svetiel. A keď sme už pri svetlách, novinka využíva štyri LED svetlomety s adaptívnymi lúčmi, ktoré sa prispôsobujú rýchlosti vozidla.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 142
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 285
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 042
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 642
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 503
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 350
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 275
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 090
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L