Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid ponúkne dlhší dojazd a vyššiu rýchlosť

Predĺženie dojazdu umožnilo využitie Li-ion akumulátorov s kapacitou 8,8 kWh. Z elektrickej zásuvky sa nabijú za menej ako 2,5 hodiny.

(Zdroj: Toyota)

Toyota na autosalóne v New Yorku predstavila druhú generáciu modelu Prius Plug-in Hybrid, ktorá sa na americkom trhu bude predávať pod označením Prius Prime. Jednou z jej najväčších predností v porovnaní s predchodcom sa zdá byť dvojnásobne dlhší dojazd v elektrickom režime.

Po novom je to teda viac ako 50 km, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Aj v tomto smere tak došlo k zlepšeniu. Predĺženie dojazdu umožnilo využitie Li-ion akumulátorov s kapacitou 8,8 kWh. Z elektrickej zásuvky sa nabijú za menej ako 2,5 hodiny. Energia sa do batérií ukladá aj počas spomaľovania a brzdenia, čo prispieva k nižšej spotrebe, ktorá by podľa výrobcu mala byť priemerne na úrovni 1,4 l/100 km. Tento údaj však treba brať s rezervou.

Súčasťou hybridného systému je 1,8-litrový štvorvalcový zážihový motor VVT-i pracujúci v Atkinsonovom cykle s maximálnou tepelnou účinnosťou 40 percent. Nový systém PHEV je podľa výrobcu nastavený tak, aby ešte viac minimalizoval využívanie motora, a to dokonca aj pri prudkom zrýchľovaní alebo zapnutom vykurovaní v zimných mesiacoch.

Vo vozidle sa nachádza technológia vyhrievania akumulátorov s cieľom zvýšiť účinnosť za chladného počasia. Novinka je navyše vybavená klimatizačným systémom s tepelným čerpadlom so vstrekovaním plynu. Vďaka nemu je možné ochladiť alebo vykúriť kabínu aj v prípade, ak vozidlo pracuje v elektrickom režime. Inteligentný systém automatickej klimatizácie S-FLOW s novým elektrickým kompresorom je tichší a dokáže zaznamenať, či sú obsadené predné a zadné sedadlá a regulovať prúdenie vzduchu okolo neobsadených miest.

Novinka využíva platformu TNGA a oproti súčasnému modelu má nižšie ťažisko. Nové je dvojité lichobežníkové zavesenie zadných kolies a konštruktéri prepracovali aj zavesenie predných kolies typu MacPherson. Pokiaľ ide o rozmery, tak Prius Plug-in Hybrid je o 61 mm dlhší, 15 mm širší a približne o 20 mm nižší ako jeho predchodca a chváli sa nízkym koeficientom odporu vzduchu 0,24 Cd.

Vnútri okrem spomínanej klimatizácie S-FLOW nájdeme vertikálne umiestnený dotykový displej multimediálneho systému s navigáciou. Vo výbave nemusí chýbať ani head-up displej, zobrazujúci rýchlosť vozidla, stav nabitia akumulátorov, stav hybridného systému, nastavenie adaptívneho tempomatu a systému výstrahy pri zmene jazdného pruhu.

Súčasťou bezpečnostného balíka Toyota Safety Sense je okrem iného systém na predchádzanie kolíziám s detekciou chodcov a automatickým brzdením, systém výstrahy pri zmene jazdného pruhu s asistentom riadenia, adaptívny tempomat pracujúci v celom spektre rýchlostí a technológia automatických diaľkových svetiel. A keď sme už pri svetlách, novinka využíva štyri LED svetlomety s adaptívnymi lúčmi, ktoré sa prispôsobujú rýchlosti vozidla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 16 924
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 667
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 014
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 156
  5. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 7 131
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 571
  7. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 4 933
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 149
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 889
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 423

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Viac stíhačiek ako my kúpili z okolitých krajín len Poliaci

Náklady na letovú hodinu majú americké F-16 rádovo vyššie ako gripeny.

Autorská strana Beaty Balogovej

Trump sa hrá so svetom ako rozmaznané dieťa

Je to najveľkolepejšia telenovela akú Biely Dom doteraz vysielal.

Neprehliadnite tiež

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.