Už zajtra svoje brány otvorí medzinárodný autosalón v New Yorku, kde nemecká značka Audi verejnosti predstaví atraktívny superšportový kabriolet Audi R8 Spyder V10. Zástupcovia automobilky sú hrdí najmä na atmosférický pohonný agregát 5,2 FSI, ktorý svoj výkon 397 kW (540 k) dodáva popri krútiacom momente 540 Nm.
Automobil bez strechy je schopný poraziť rýchlosť 100 km/h len za 3,6 sekundy a môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 318 km/h. Aj vďaka automatickej deaktivácii časti valcov, vie Audi R8 Spyder V10 jazdiť aj relatívne úsporne. Podľa tabuľkových údajov by mal automobil precestovať 100 km priemerne za necelých 12 litrov benzínu.
Za výkonným motorom sa skrýva sedemstupňová automatická prevodovka S tronic s dvoma spojkami a systém pohonu všetkých štyroch kolies quattro s elektro-hydraulickou lamelovou medzinápravovou spojkou uloženou za prednou nápravou.
Spojka systému quattro je chladená kvapalinou a v extrémnych prípadoch je schopná preniesť na ktorúkoľvek nápravu 100% krútiaceho momentu. Vodič si môže vybrať z niekoľkých módov vozidla, ktoré upravia podvozok, reakcia motora i prevodovky a zmenia prerozdeľovanie krútiaceho momentu medzi nápravy.
Suchá váha kabrioletu prekročila hranicu 1.600 kg len o 12 kg. Konštrukčným základom vozidla je novo vyvinutá platforma Audi Space Frame, spájajúce rôzne materiály, vrátane uhlíkových vlákien a hliníka.
Hliník vo vozidle zastupuje takmer 80% váhy všetkých konštrukčných častí. Nové technológie umožnili znížiť váhu komponentov vozidla asi o desatinu. Voči predchádzajúcemu modelu tak Audi R8 Spyder V10 váži o 208 kg menej a jeho torzná tuhosť vzrástla údajne o viac ako 50%.
Audi R8 Spyder V10 využíva plátennú viacvrstvovú skladaciu strechu, ktorú elektro-hydraulický systém otvorí alebo zavrie v priebehu 20 sekúnd a to do rýchlosti 50 km/h.
Interiér priťahuje vodiča i posádku najmodernejšími technológiami vrátane virtuálneho kokpitu, ktorého základom je 12,3 palcový displej s 3D grafikou. Novinkou je možnosť zobrazovať vybraný obsah moderných smartfónov priamo pred vodičom.
Medzi špeciality patrí aj audiosystém Bang & Olufsen. Audi po prvý raz umiestnilo reproduktory aj do sedadiel, konkrétne do opierok hláv. Nové riešenie má zaručiť výborný zvuk aj pri otvorenej streche a vyšších rýchlostiach.
Počas nočného šoférovania sa o dokonalé nasvietenie vozovky postarajú svetlomety s laserovou technológiou.