SME

Audi R8 Spyder V10: Dokonalý kabriolet schudol a zosilnel

Novinka bez strechy a s atmosférickou pohonnou jednotkou bude debutovať v New Yorku. Kabriolet porazí stovku za 3,6 sekundy.

(Zdroj: Audi)

Už zajtra svoje brány otvorí medzinárodný autosalón v New Yorku, kde nemecká značka Audi verejnosti predstaví atraktívny superšportový kabriolet Audi R8 Spyder V10. Zástupcovia automobilky sú hrdí najmä na atmosférický pohonný agregát 5,2 FSI, ktorý svoj výkon 397 kW (540 k) dodáva popri krútiacom momente 540 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobil bez strechy je schopný poraziť rýchlosť 100 km/h len za 3,6 sekundy a môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 318 km/h. Aj vďaka automatickej deaktivácii časti valcov, vie Audi R8 Spyder V10 jazdiť aj relatívne úsporne. Podľa tabuľkových údajov by mal automobil precestovať 100 km priemerne za necelých 12 litrov benzínu.

SkryťVypnúť reklamu

Za výkonným motorom sa skrýva sedemstupňová automatická prevodovka S tronic s dvoma spojkami a systém pohonu všetkých štyroch kolies quattro s elektro-hydraulickou lamelovou medzinápravovou spojkou uloženou za prednou nápravou.

Spojka systému quattro je chladená kvapalinou a v extrémnych prípadoch je schopná preniesť na ktorúkoľvek nápravu 100% krútiaceho momentu. Vodič si môže vybrať z niekoľkých módov vozidla, ktoré upravia podvozok, reakcia motora i prevodovky a zmenia prerozdeľovanie krútiaceho momentu medzi nápravy.

Suchá váha kabrioletu prekročila hranicu 1.600 kg len o 12 kg. Konštrukčným základom vozidla je novo vyvinutá platforma Audi Space Frame, spájajúce rôzne materiály, vrátane uhlíkových vlákien a hliníka.

Hliník vo vozidle zastupuje takmer 80% váhy všetkých konštrukčných častí. Nové technológie umožnili znížiť váhu komponentov vozidla asi o desatinu. Voči predchádzajúcemu modelu tak Audi R8 Spyder V10 váži o 208 kg menej a jeho torzná tuhosť vzrástla údajne o viac ako 50%.

SkryťVypnúť reklamu

Audi R8 Spyder V10 využíva plátennú viacvrstvovú skladaciu strechu, ktorú elektro-hydraulický systém otvorí alebo zavrie v priebehu 20 sekúnd a to do rýchlosti 50 km/h.

Interiér priťahuje vodiča i posádku najmodernejšími technológiami vrátane virtuálneho kokpitu, ktorého základom je 12,3 palcový displej s 3D grafikou. Novinkou je možnosť zobrazovať vybraný obsah moderných smartfónov priamo pred vodičom.

Medzi špeciality patrí aj audiosystém Bang & Olufsen. Audi po prvý raz umiestnilo reproduktory aj do sedadiel, konkrétne do opierok hláv. Nové riešenie má zaručiť výborný zvuk aj pri otvorenej streche a vyšších rýchlostiach.

Počas nočného šoférovania sa o dokonalé nasvietenie vozovky postarajú svetlomety s laserovou technológiou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  2. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  8. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 10 320
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 10 248
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 891
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 023
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 239
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 877
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 788
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 586
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: Fico má pravdu. Režimy v Číne a Vietname sú vysoko inšpiratívne
  2. Tomáš Hrubý: Byt bez dverí
  3. Martin Turčan: Copak je to za vojáka?
  4. Erik Kriššák: Radoslava Hubeková – Intersvet
  5. Vladimír Čuchran: Vojačkovia
  6. Ľubica Adamková: Máte PZP? Takto vás môže prekvapiť.
  7. Oskar Kaman: Staromešťan opäť na odstrel
  8. Viktor Pamula: "Bezbariérovosť " v 21. storočí
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 908
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 119
  3. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 977
  4. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 373
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 6 193
  6. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 852
  7. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 649
  8. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 4 811
  1. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  2. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  3. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  4. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  8. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
SkryťZatvoriť reklamu