Audi R8 Spyder V10: Dokonalý kabriolet schudol a zosilnel

Novinka bez strechy a s atmosférickou pohonnou jednotkou bude debutovať v New Yorku. Kabriolet porazí stovku za 3,6 sekundy.

(Zdroj: Audi)

Už zajtra svoje brány otvorí medzinárodný autosalón v New Yorku, kde nemecká značka Audi verejnosti predstaví atraktívny superšportový kabriolet Audi R8 Spyder V10. Zástupcovia automobilky sú hrdí najmä na atmosférický pohonný agregát 5,2 FSI, ktorý svoj výkon 397 kW (540 k) dodáva popri krútiacom momente 540 Nm.

Automobil bez strechy je schopný poraziť rýchlosť 100 km/h len za 3,6 sekundy a môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 318 km/h. Aj vďaka automatickej deaktivácii časti valcov, vie Audi R8 Spyder V10 jazdiť aj relatívne úsporne. Podľa tabuľkových údajov by mal automobil precestovať 100 km priemerne za necelých 12 litrov benzínu.

Za výkonným motorom sa skrýva sedemstupňová automatická prevodovka S tronic s dvoma spojkami a systém pohonu všetkých štyroch kolies quattro s elektro-hydraulickou lamelovou medzinápravovou spojkou uloženou za prednou nápravou.

Spojka systému quattro je chladená kvapalinou a v extrémnych prípadoch je schopná preniesť na ktorúkoľvek nápravu 100% krútiaceho momentu. Vodič si môže vybrať z niekoľkých módov vozidla, ktoré upravia podvozok, reakcia motora i prevodovky a zmenia prerozdeľovanie krútiaceho momentu medzi nápravy.

Suchá váha kabrioletu prekročila hranicu 1.600 kg len o 12 kg. Konštrukčným základom vozidla je novo vyvinutá platforma Audi Space Frame, spájajúce rôzne materiály, vrátane uhlíkových vlákien a hliníka.

Hliník vo vozidle zastupuje takmer 80% váhy všetkých konštrukčných častí. Nové technológie umožnili znížiť váhu komponentov vozidla asi o desatinu. Voči predchádzajúcemu modelu tak Audi R8 Spyder V10 váži o 208 kg menej a jeho torzná tuhosť vzrástla údajne o viac ako 50%.

Audi R8 Spyder V10 využíva plátennú viacvrstvovú skladaciu strechu, ktorú elektro-hydraulický systém otvorí alebo zavrie v priebehu 20 sekúnd a to do rýchlosti 50 km/h.

Interiér priťahuje vodiča i posádku najmodernejšími technológiami vrátane virtuálneho kokpitu, ktorého základom je 12,3 palcový displej s 3D grafikou. Novinkou je možnosť zobrazovať vybraný obsah moderných smartfónov priamo pred vodičom.

Medzi špeciality patrí aj audiosystém Bang & Olufsen. Audi po prvý raz umiestnilo reproduktory aj do sedadiel, konkrétne do opierok hláv. Nové riešenie má zaručiť výborný zvuk aj pri otvorenej streche a vyšších rýchlostiach.

Počas nočného šoférovania sa o dokonalé nasvietenie vozovky postarajú svetlomety s laserovou technológiou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  2. Accessible Urban Living
  3. RPSP – A good intention ruined by execution
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  6. Riešenia pre hnedú planétu
  7. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  8. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 16 175
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 658
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 349
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 124
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 424
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 912
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 659
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 606
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 478
  10. Slováci triedia lepšie 1 145

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

EKONOMIKA

V roku 2060 pôjdu Dáni na dôchodok ako 74-roční. Kedy Slováci?

Súčasný limit im vzrastie o deväť rokov.

ŠPORT

Ramsay: Či Slovensko nevypadne do béčka? To nemôžem sľúbiť

Hokejistov chce naučiť hrať s rozumom.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.