Audi R8 Spyder V10: Dokonalý kabriolet schudol a zosilnel

Novinka bez strechy a s atmosférickou pohonnou jednotkou bude debutovať v New Yorku. Kabriolet porazí stovku za 3,6 sekundy.

(Zdroj: Audi)

Už zajtra svoje brány otvorí medzinárodný autosalón v New Yorku, kde nemecká značka Audi verejnosti predstaví atraktívny superšportový kabriolet Audi R8 Spyder V10. Zástupcovia automobilky sú hrdí najmä na atmosférický pohonný agregát 5,2 FSI, ktorý svoj výkon 397 kW (540 k) dodáva popri krútiacom momente 540 Nm.

Automobil bez strechy je schopný poraziť rýchlosť 100 km/h len za 3,6 sekundy a môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 318 km/h. Aj vďaka automatickej deaktivácii časti valcov, vie Audi R8 Spyder V10 jazdiť aj relatívne úsporne. Podľa tabuľkových údajov by mal automobil precestovať 100 km priemerne za necelých 12 litrov benzínu.

Za výkonným motorom sa skrýva sedemstupňová automatická prevodovka S tronic s dvoma spojkami a systém pohonu všetkých štyroch kolies quattro s elektro-hydraulickou lamelovou medzinápravovou spojkou uloženou za prednou nápravou.

Spojka systému quattro je chladená kvapalinou a v extrémnych prípadoch je schopná preniesť na ktorúkoľvek nápravu 100% krútiaceho momentu. Vodič si môže vybrať z niekoľkých módov vozidla, ktoré upravia podvozok, reakcia motora i prevodovky a zmenia prerozdeľovanie krútiaceho momentu medzi nápravy.

Suchá váha kabrioletu prekročila hranicu 1.600 kg len o 12 kg. Konštrukčným základom vozidla je novo vyvinutá platforma Audi Space Frame, spájajúce rôzne materiály, vrátane uhlíkových vlákien a hliníka.

Hliník vo vozidle zastupuje takmer 80% váhy všetkých konštrukčných častí. Nové technológie umožnili znížiť váhu komponentov vozidla asi o desatinu. Voči predchádzajúcemu modelu tak Audi R8 Spyder V10 váži o 208 kg menej a jeho torzná tuhosť vzrástla údajne o viac ako 50%.

Audi R8 Spyder V10 využíva plátennú viacvrstvovú skladaciu strechu, ktorú elektro-hydraulický systém otvorí alebo zavrie v priebehu 20 sekúnd a to do rýchlosti 50 km/h.

Interiér priťahuje vodiča i posádku najmodernejšími technológiami vrátane virtuálneho kokpitu, ktorého základom je 12,3 palcový displej s 3D grafikou. Novinkou je možnosť zobrazovať vybraný obsah moderných smartfónov priamo pred vodičom.

Medzi špeciality patrí aj audiosystém Bang & Olufsen. Audi po prvý raz umiestnilo reproduktory aj do sedadiel, konkrétne do opierok hláv. Nové riešenie má zaručiť výborný zvuk aj pri otvorenej streche a vyšších rýchlostiach.

Počas nočného šoférovania sa o dokonalé nasvietenie vozovky postarajú svetlomety s laserovou technológiou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 933
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 303
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 988
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 504
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 512
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 376
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 371
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 141
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 958
  10. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 882

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Muž žijúci so ženským srdcom. Najťažšia bola rekonvalescencia

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

KOMENTÁRE

Macron otvoril témy, riešenia sa budú tvoriť

O žiadne veľké integračné manévre nejde.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.