Škoda vyrába autá pod krídlami koncernu VW už 25 rokov

Začlenenie značky Škoda do koncernu Volkswagen patrí medzi najúspešnejšie privatizácie československého štátneho majetku na začiatku 90. rokov.

(Zdroj: Škoda)

Jedna z najznámejších fúzií v automobilovom priemysle slávi v týchto dňoch 25. jubileum. Dňa 28. marca 1991 podpísala spoločnosť Škoda zmluvu o vstupe pod koncern Volkswagen. Dokument vstúpil do platnosti 16. apríla toho istého roka.

Ročná kapacita závodov Škoda vtedy predstavovala necelých 200-tisíc vozidiel a modelový program tvorili len dva rady – dožívajúce typy vozidiel s pohonom zadnej nápravy a motorom vzadu a v roku 1987 predstavený model Favorit vo verzii hatchback a kombi (známy ako Forman).

Volkswagen bol už v tej dobe najväčším výrobcom automobilov v Európe a o mladoboleslavskú značku prejavoval záujem dlhodobo. Už v roku 1987 vo Wolfsburgu boli v rámci uvažovanej spolupráce realizované skúšky prototypu modelového radu Favorit s pohonom predných kolies.

V priebehu roku 1991 získal koncern Volkswagen za vklad 620 miliónov nemeckých mariek celkovo 31 % akcií českej spoločnosti. Svoj podiel postupne navyšoval až sa 30. mája 2000 stal držiteľom všetkých akcií automobilky Škoda.

Po pripojení automobilky Škoda do koncernu Volkswagen pribudli k trom českým výrobným závodom výrobné kapacity v Číne, Rusku, na Slovensku a doplnené montážne závody na Ukrajine a Kazachstane.

Štvrťstoročie po štarte novej epochy značky v rámci koncernu Volkswagen sa spoločnosť Škoda Auto chváli rekordnými výsledkami. Od začiatku tohto roka do konca februára vzrástli dodávky vozidiel Škoda zákazníkom o 4,5% na 170.300 automobilov, čo je za uvedené obdobie najlepší výsledok v histórii firmy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 523
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 061
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 430
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 939
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 541
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 534
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 493
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 297
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 195

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.