Škoda vyrába autá pod krídlami koncernu VW už 25 rokov

Začlenenie značky Škoda do koncernu Volkswagen patrí medzi najúspešnejšie privatizácie československého štátneho majetku na začiatku 90. rokov.

(Zdroj: Škoda)

Jedna z najznámejších fúzií v automobilovom priemysle slávi v týchto dňoch 25. jubileum. Dňa 28. marca 1991 podpísala spoločnosť Škoda zmluvu o vstupe pod koncern Volkswagen. Dokument vstúpil do platnosti 16. apríla toho istého roka.

Ročná kapacita závodov Škoda vtedy predstavovala necelých 200-tisíc vozidiel a modelový program tvorili len dva rady – dožívajúce typy vozidiel s pohonom zadnej nápravy a motorom vzadu a v roku 1987 predstavený model Favorit vo verzii hatchback a kombi (známy ako Forman).

Volkswagen bol už v tej dobe najväčším výrobcom automobilov v Európe a o mladoboleslavskú značku prejavoval záujem dlhodobo. Už v roku 1987 vo Wolfsburgu boli v rámci uvažovanej spolupráce realizované skúšky prototypu modelového radu Favorit s pohonom predných kolies.

V priebehu roku 1991 získal koncern Volkswagen za vklad 620 miliónov nemeckých mariek celkovo 31 % akcií českej spoločnosti. Svoj podiel postupne navyšoval až sa 30. mája 2000 stal držiteľom všetkých akcií automobilky Škoda.

Po pripojení automobilky Škoda do koncernu Volkswagen pribudli k trom českým výrobným závodom výrobné kapacity v Číne, Rusku, na Slovensku a doplnené montážne závody na Ukrajine a Kazachstane.

Štvrťstoročie po štarte novej epochy značky v rámci koncernu Volkswagen sa spoločnosť Škoda Auto chváli rekordnými výsledkami. Od začiatku tohto roka do konca februára vzrástli dodávky vozidiel Škoda zákazníkom o 4,5% na 170.300 automobilov, čo je za uvedené obdobie najlepší výsledok v histórii firmy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 180
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 395
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 089
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 088
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 862
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 818
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 816
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 694
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.