Jedna z najznámejších fúzií v automobilovom priemysle slávi v týchto dňoch 25. jubileum. Dňa 28. marca 1991 podpísala spoločnosť Škoda zmluvu o vstupe pod koncern Volkswagen. Dokument vstúpil do platnosti 16. apríla toho istého roka.
Ročná kapacita závodov Škoda vtedy predstavovala necelých 200-tisíc vozidiel a modelový program tvorili len dva rady – dožívajúce typy vozidiel s pohonom zadnej nápravy a motorom vzadu a v roku 1987 predstavený model Favorit vo verzii hatchback a kombi (známy ako Forman).
Volkswagen bol už v tej dobe najväčším výrobcom automobilov v Európe a o mladoboleslavskú značku prejavoval záujem dlhodobo. Už v roku 1987 vo Wolfsburgu boli v rámci uvažovanej spolupráce realizované skúšky prototypu modelového radu Favorit s pohonom predných kolies.
V priebehu roku 1991 získal koncern Volkswagen za vklad 620 miliónov nemeckých mariek celkovo 31 % akcií českej spoločnosti. Svoj podiel postupne navyšoval až sa 30. mája 2000 stal držiteľom všetkých akcií automobilky Škoda.
Po pripojení automobilky Škoda do koncernu Volkswagen pribudli k trom českým výrobným závodom výrobné kapacity v Číne, Rusku, na Slovensku a doplnené montážne závody na Ukrajine a Kazachstane.
Štvrťstoročie po štarte novej epochy značky v rámci koncernu Volkswagen sa spoločnosť Škoda Auto chváli rekordnými výsledkami. Od začiatku tohto roka do konca februára vzrástli dodávky vozidiel Škoda zákazníkom o 4,5% na 170.300 automobilov, čo je za uvedené obdobie najlepší výsledok v histórii firmy.