Škoda vyrába autá pod krídlami koncernu VW už 25 rokov

Začlenenie značky Škoda do koncernu Volkswagen patrí medzi najúspešnejšie privatizácie československého štátneho majetku na začiatku 90. rokov.

(Zdroj: Škoda)

Jedna z najznámejších fúzií v automobilovom priemysle slávi v týchto dňoch 25. jubileum. Dňa 28. marca 1991 podpísala spoločnosť Škoda zmluvu o vstupe pod koncern Volkswagen. Dokument vstúpil do platnosti 16. apríla toho istého roka.

Ročná kapacita závodov Škoda vtedy predstavovala necelých 200-tisíc vozidiel a modelový program tvorili len dva rady – dožívajúce typy vozidiel s pohonom zadnej nápravy a motorom vzadu a v roku 1987 predstavený model Favorit vo verzii hatchback a kombi (známy ako Forman).

Volkswagen bol už v tej dobe najväčším výrobcom automobilov v Európe a o mladoboleslavskú značku prejavoval záujem dlhodobo. Už v roku 1987 vo Wolfsburgu boli v rámci uvažovanej spolupráce realizované skúšky prototypu modelového radu Favorit s pohonom predných kolies.

V priebehu roku 1991 získal koncern Volkswagen za vklad 620 miliónov nemeckých mariek celkovo 31 % akcií českej spoločnosti. Svoj podiel postupne navyšoval až sa 30. mája 2000 stal držiteľom všetkých akcií automobilky Škoda.

Po pripojení automobilky Škoda do koncernu Volkswagen pribudli k trom českým výrobným závodom výrobné kapacity v Číne, Rusku, na Slovensku a doplnené montážne závody na Ukrajine a Kazachstane.

Štvrťstoročie po štarte novej epochy značky v rámci koncernu Volkswagen sa spoločnosť Škoda Auto chváli rekordnými výsledkami. Od začiatku tohto roka do konca februára vzrástli dodávky vozidiel Škoda zákazníkom o 4,5% na 170.300 automobilov, čo je za uvedené obdobie najlepší výsledok v histórii firmy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 694
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 144
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 070
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 302
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 016
  6. Kam do tepla v januári? 1 724
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 373
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 359
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 070
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 970

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

KULTÚRA

Prečo maďarský sranda pre slovenský koňha nechce vyčpieť

V žánrovej vernosti niet čo Susedom vytknúť.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

ŠPORT

Hantuchová: Život, ktorý žijú tenisti, nie je normálny

Australian Open prvý raz sleduje na plný úväzok spoza mikrofónu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.