Škoda vyrába autá pod krídlami koncernu VW už 25 rokov

Začlenenie značky Škoda do koncernu Volkswagen patrí medzi najúspešnejšie privatizácie československého štátneho majetku na začiatku 90. rokov.

(Zdroj: Škoda)

Jedna z najznámejších fúzií v automobilovom priemysle slávi v týchto dňoch 25. jubileum. Dňa 28. marca 1991 podpísala spoločnosť Škoda zmluvu o vstupe pod koncern Volkswagen. Dokument vstúpil do platnosti 16. apríla toho istého roka.

Ročná kapacita závodov Škoda vtedy predstavovala necelých 200-tisíc vozidiel a modelový program tvorili len dva rady – dožívajúce typy vozidiel s pohonom zadnej nápravy a motorom vzadu a v roku 1987 predstavený model Favorit vo verzii hatchback a kombi (známy ako Forman).

Článok pokračuje pod video reklamou

Volkswagen bol už v tej dobe najväčším výrobcom automobilov v Európe a o mladoboleslavskú značku prejavoval záujem dlhodobo. Už v roku 1987 vo Wolfsburgu boli v rámci uvažovanej spolupráce realizované skúšky prototypu modelového radu Favorit s pohonom predných kolies.

V priebehu roku 1991 získal koncern Volkswagen za vklad 620 miliónov nemeckých mariek celkovo 31 % akcií českej spoločnosti. Svoj podiel postupne navyšoval až sa 30. mája 2000 stal držiteľom všetkých akcií automobilky Škoda.

Po pripojení automobilky Škoda do koncernu Volkswagen pribudli k trom českým výrobným závodom výrobné kapacity v Číne, Rusku, na Slovensku a doplnené montážne závody na Ukrajine a Kazachstane.

Štvrťstoročie po štarte novej epochy značky v rámci koncernu Volkswagen sa spoločnosť Škoda Auto chváli rekordnými výsledkami. Od začiatku tohto roka do konca februára vzrástli dodávky vozidiel Škoda zákazníkom o 4,5% na 170.300 automobilov, čo je za uvedené obdobie najlepší výsledok v histórii firmy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  8. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  9. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  10. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  5. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  8. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  9. Za palivo Shell BMW domov
  10. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 21 871
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 398
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 071
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 672
  5. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 8 474
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 6 761
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 194
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 4 517
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 494
  10. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 3 483

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Markíza prehrala, Kočnerovi má platiť milióny za čudné zmenky

Sudkyňa odmietla návrh, aby sa preveril vek zmeniek, či boli skutočne podpísané v roku 2000.

DOMOV

Prokurátor Špirko už pozná disciplinárny návrh trestu

Špirko vystúpil v marci pred budovou Úradu špeciálnej prokuratúry.

KOMENTÁRE

Prečo vám tí lepší ľudia zvyčajne klamú, keď hovoria o jedle

Časť populácie má pri jedení pocit morálnej nadradenosti.

Neprehliadnite tiež

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.

Hyundai i20 vyzerá po facelifte zozadu úplne inak

Dieselový motor sa už v ponuke neobjaví, novinkou je automatická prevodovka.

Ranný dážď v Bratislave spôsobil dopravný kolaps

Na všetkých hlavných ťahoch museli vodiči počítať so zdržaním minimálne 20 minút.