Piatu generáciu Subaru Impreza sme spoznali vo verzii sedan aj hatchback

Vozidlo stojí na základoch novej modulárnej platformy SGP. Pod kapotou nájdeme prepracovaný atmosférický štvorvalec.

(Zdroj: Subaru)

Jednu z najočakávanejších svetových premiér predstavených na autosalóne v New Yorku zaobstarala automobilka Subaru, ktorá si práve túto svetovú metropolu zvolila za miesto odhalenia novej Imprezy. Treba povedať, že ide o verziu určenú pre severoamerický trh, takže pre Európu treba očakávať trochu upravenú ponuku. Subaru tiež informovalo, že plánuje presunúť jej výrobu z Japonska do USA. Prvé kusy by v tamojšom závode automobilky mali opustiť montážne linky koncom roka.

Piata generácia modelu, ktorá sa nám v New Yorku ukázala tak vo forme sedanu, ako aj hatchbacku, stojí na základoch novej modulárnej platformy SGP (Subaru Global Platform). Vďaka nej sa môže pochváliť pevnejšou karosériou a nižším ťažiskom. Celkovo má ponúknuť lepšiu odozvu riadenia a vyššiu bezpečnosť. Namontovaním zadného stabilizátora priamo na karosériu sa zredukovalo klopenie karosérie o 50 percent v porovnaní so súčasnými modelmi.

Impreza Sedan je dlhý 4625 mm, široký 1777 mm a vysoký 1455 mm. Hatchback je v porovnaní s ním o 165 mm kratší, inak je so sedanom totožný vrátane rázvoru dlhého 2670 mm.

Pod kapotou nájdeme atmosférický dvojlitrový štvorvalec typu boxer s priamym vstrekovaním, ktorý produkuje výkon 113 kW. V ponuke Subaru nie je novinkou, avšak až 80 percent jeho častí bolo prepracovaných s cieľom znížiť hmotnosť a zlepšiť úspornosť a výkon. Silu na všetky kolesá štandardne prenáša bezstupňová prevodovka Lineartronic.

Oba varianty sú prvými nositeľmi novej dizajnovej filozofie, ktorú Subaru nazvalo Dynamic x Solid. Typickým prvkom prednej časti modelu zostáva šesťuholníková maska chladiča, kým svetlomety majú pripomínať jastrabie oči. Vnútri zaujme inovovaná palubná doska a 8-palcový dotykový displej multimediálneho systému s funkciami Apple CarPlay a Android Auto.

Bezpečnosť posádky zaobstará systém EyeSight s predkolíznym automatickým brzdením, adaptívnym tempomatom a asistentom pre udržiavanie v jazdnom pruhu. Okrem toho je Impreza vybavená aj monitorovaním slepého uhla či automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Svetlomety sú navyše schopné natáčania podľa polohy volantu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 553
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 453
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 052
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 390
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 831
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 626
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 336
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 320
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 815
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 733

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.