Nissan GT-R je po rozsiahlej modernizácii ešte dravejší

O pohon vozidla sa stará 3,8-litrový šesťvalec z dielne špecializovaného tímu Takumi. Po novom poskytne o 15 kW vyšší výkon.

(Zdroj: Nissan)

Športiak Nissan GT-R má za sebou najvýraznejšiu modernizáciu od svojho uvedenia na trh v roku 2007. Na autosalóne v New Yorku sa predstavil s novým vzhľadom exteriéru aj interiéru. Modernizácia sa však dotkla aj techniky a tak novinka s označením GT-R MY2017 ponúkne aj vyšší výkon a ďalšie vylepšenia. Objednávky začne Nissan v Európe prijímať v apríli, pričom prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať v lete tohto roka.

Cieľom exteriérových úprav bol podľa Nissanu nielen agresívnejší výzor, ale aj zlepšenie aerodynamiky. V prednej časti modelu môžeme vidieť väčšiu mriežku chladiča v tvare písmena V a s novým vzorom. Zosilnená kapota by mala zaistiť lepšiu stabilitu pri vysokých rýchlostiach.

Prepracovaný bol aj predný spojler a nárazníky a rozšíreniu sa nevyhli bočné prahy. Vzadu nájdeme pre GT-R typické štyri okrúhle svetlá. Lepšie obtekanie vzduchu zabezpečia bočné vetracie otvory umiestnené vedľa neprehliadnuteľných koncoviek výfuku.

V inovovanom interiéri na prvý pohľad zaujme nová palubná doska a prístrojový panel. Upravené bolo rozloženie stredovej konzoly z uhlíkových vláken a vďaka integrovanej navigácii a ovládaniu audia sa znížil počet prepínačov. Po novom ich je už len 11, teda o 16 menej ako v súčasnom modeli. Väčší 8-palcový dotykový displej disponuje novým ovládaním na stredovej konzole.

O pohon GT-R sa postará 3,8-litrový šesťvalec z dielne špecializovaného tímu Takumi. Prepracovaný agregát prepĺňaný dvoma turbodúchadlami dosahuje výkon 419 kW (nárast o 15 kW) pri 6800 ot./min a krútiaci moment 632 Nm. Prenos sily má na starosti 6-stupňová dvojspojková prevodovka s plynulejším radením. Zvuk motora optimalizujú nové titánové tlmiče a technológia aktívneho vylepšenia zvuku (ASE).

Z ďalších inovácií spomeňme pevnejšiu karosériu, nové zavesenie a 20-palcové kované kolesá. Paletu exteriérových farieb doplnila metalíza Blaze a interiér tiež ponúkne niekoľko nových variant vzhľadu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 334
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 196
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 003
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 138
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 216
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 201
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 122
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 093
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.