Peugeot, Citroën a Toyota predstavili trojicu príbuzných úžitkových vanov

Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Toyota Proace Van sa v Európe začnú predávať už v júni. K dispozícii budú s troma rozmermi karosérie.

Citroën Jumpy(Zdroj: Citroën)

Koncern PSA Peugeot-Citroën a japonská automobilka Toyota začiatkom roka na autosalóne v Ženeve predstavili trojicu spriaznených osobných vanov. Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota Proace sme najnovšie mohli spoznať aj v ich úžitkovej podobe. Nový Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Toyota Proace Van sa v Európe začnú predávať už v júni. Vo svetovej premiére ich uvidíme na autosalóne úžitkových vozidiel v Birminghame (26. – 28. apríl 2016).

Všetky tri automobily, podobne ako v prípade osobných modelov, využívajú platformu EMP2. Neprekvapí teda, že k dispozícii sú s troma rozmermi karosérie a dvoma rôzne dlhými rázvormi náprav. V najkratšej verzii sú dlhé 4,6 m a majú rázvor 2,9 m. Nákladný priestor je pritom 2,1 m dlhý a ponúkne objem 4,6 m3.

Varianty s rázvorom 3,2 m sú dlhé 4,9 m alebo, vďaka predĺženému zadnému previsu, 5,3 m. Celkový objem nákladového priestoru tak narastie až na 5,3 m3, resp. 6,1 m3. Navyše so systémom Smart Cargo, ktorý využíva otváraciu priečku a zdvíhanie základne sedadla spolujazdca, je možné predĺžiť úložný priestor o 1,16 m a zväčší jeho celkový objem o 0,5 m3.

Všetky karosérie sú široké 2,2 m a vysoké 1,9 m. Vybavené sú bočnými posuvnými dverami a dvojitými zadnými dverami s bočným zavesením, ktoré sa otvárajú pod 180-stupňovým uhlom. V rámci voliteľnej výbavy najdlhšej verzie sú dostupné aj s otváraním až pod uhlom 250 stupňov.

Modely sa budú dodávať s piatimi prepĺňanými štvorvalcami s výkonom od 70 do 126 kW. Vznetový agregát s objemom 1,6 l poskytne 70 kW alebo 85 kW. Pri základnom pohonnom ústrojenstve treba počítať s 5-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Silnejšia verzia spolupracuje s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami.

Vybrať si bude možné aj dvojlitrový motor s výkonom 90 kW, 110 kW alebo 126 kW, ktorý je štandardne spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, tú v prípade najsilnejšej pohonnej jednotky nahradí 6-stupňový automat. Kombinovaná spotreba sa v závislosti od zvoleného motoru pohybuje v rozmedzí 5,1 až 5,9 l/100 km.

Verzie vanov určených na prevoz pasažierov koncom minulého získali v nárazových testoch Euro NCAP päť hviezdičiek. Úžitkové varianty by nemali v ničom zaostávať.

Súčasťou bezpečnostných balíčkov aj v tomto prípade je asistent upozorňujúci na vybočenie z jazdného pruhu, asistent pre rozpoznávanie dopravných značiek, upozornenie vodiča pri zníženej pozornosti, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetlometov, ale aj adaptívny tempomat či autonómny systém núdzového brzdenia s detekciou chodcov. Vo výbave jednotlivých modelov ďalej nemusí chýbať handsfree ovládanie bočných posuvných dverí, head-up displej či online 3D navigácia.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Už aj seniori presadajú do SUV
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 441
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 608
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 503
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 471
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 079
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 980
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 857
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 685
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

DOMOV

Reportér Týždňa: Videl som, ako Fico Danka prekvapil a rozčúlil

Magušin sa s Dankom rozprával počas Ficovej tlačovky.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.