Koncern PSA Peugeot-Citroën a japonská automobilka Toyota začiatkom roka na autosalóne v Ženeve predstavili trojicu spriaznených osobných vanov. Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota Proace sme najnovšie mohli spoznať aj v ich úžitkovej podobe. Nový Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Toyota Proace Van sa v Európe začnú predávať už v júni. Vo svetovej premiére ich uvidíme na autosalóne úžitkových vozidiel v Birminghame (26. – 28. apríl 2016).
Všetky tri automobily, podobne ako v prípade osobných modelov, využívajú platformu EMP2. Neprekvapí teda, že k dispozícii sú s troma rozmermi karosérie a dvoma rôzne dlhými rázvormi náprav. V najkratšej verzii sú dlhé 4,6 m a majú rázvor 2,9 m. Nákladný priestor je pritom 2,1 m dlhý a ponúkne objem 4,6 m3.

Varianty s rázvorom 3,2 m sú dlhé 4,9 m alebo, vďaka predĺženému zadnému previsu, 5,3 m. Celkový objem nákladového priestoru tak narastie až na 5,3 m3, resp. 6,1 m3. Navyše so systémom Smart Cargo, ktorý využíva otváraciu priečku a zdvíhanie základne sedadla spolujazdca, je možné predĺžiť úložný priestor o 1,16 m a zväčší jeho celkový objem o 0,5 m3.
Všetky karosérie sú široké 2,2 m a vysoké 1,9 m. Vybavené sú bočnými posuvnými dverami a dvojitými zadnými dverami s bočným zavesením, ktoré sa otvárajú pod 180-stupňovým uhlom. V rámci voliteľnej výbavy najdlhšej verzie sú dostupné aj s otváraním až pod uhlom 250 stupňov.
Modely sa budú dodávať s piatimi prepĺňanými štvorvalcami s výkonom od 70 do 126 kW. Vznetový agregát s objemom 1,6 l poskytne 70 kW alebo 85 kW. Pri základnom pohonnom ústrojenstve treba počítať s 5-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Silnejšia verzia spolupracuje s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami.
Vybrať si bude možné aj dvojlitrový motor s výkonom 90 kW, 110 kW alebo 126 kW, ktorý je štandardne spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, tú v prípade najsilnejšej pohonnej jednotky nahradí 6-stupňový automat. Kombinovaná spotreba sa v závislosti od zvoleného motoru pohybuje v rozmedzí 5,1 až 5,9 l/100 km.
Verzie vanov určených na prevoz pasažierov koncom minulého získali v nárazových testoch Euro NCAP päť hviezdičiek. Úžitkové varianty by nemali v ničom zaostávať.
Súčasťou bezpečnostných balíčkov aj v tomto prípade je asistent upozorňujúci na vybočenie z jazdného pruhu, asistent pre rozpoznávanie dopravných značiek, upozornenie vodiča pri zníženej pozornosti, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetlometov, ale aj adaptívny tempomat či autonómny systém núdzového brzdenia s detekciou chodcov. Vo výbave jednotlivých modelov ďalej nemusí chýbať handsfree ovládanie bočných posuvných dverí, head-up displej či online 3D navigácia.