SME

Peugeot, Citroën a Toyota predstavili trojicu príbuzných úžitkových vanov

Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Toyota Proace Van sa v Európe začnú predávať už v júni. K dispozícii budú s troma rozmermi karosérie.

Citroën JumpyCitroën Jumpy (Zdroj: Citroën)

Koncern PSA Peugeot-Citroën a japonská automobilka Toyota začiatkom roka na autosalóne v Ženeve predstavili trojicu spriaznených osobných vanov. Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota Proace sme najnovšie mohli spoznať aj v ich úžitkovej podobe. Nový Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Toyota Proace Van sa v Európe začnú predávať už v júni. Vo svetovej premiére ich uvidíme na autosalóne úžitkových vozidiel v Birminghame (26. – 28. apríl 2016).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetky tri automobily, podobne ako v prípade osobných modelov, využívajú platformu EMP2. Neprekvapí teda, že k dispozícii sú s troma rozmermi karosérie a dvoma rôzne dlhými rázvormi náprav. V najkratšej verzii sú dlhé 4,6 m a majú rázvor 2,9 m. Nákladný priestor je pritom 2,1 m dlhý a ponúkne objem 4,6 m3.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: SpaceTourer, Traveller, Proace: ktorý z trojice spriaznených vanov sa vám páči najviac? Čítajte 

Varianty s rázvorom 3,2 m sú dlhé 4,9 m alebo, vďaka predĺženému zadnému previsu, 5,3 m. Celkový objem nákladového priestoru tak narastie až na 5,3 m3, resp. 6,1 m3. Navyše so systémom Smart Cargo, ktorý využíva otváraciu priečku a zdvíhanie základne sedadla spolujazdca, je možné predĺžiť úložný priestor o 1,16 m a zväčší jeho celkový objem o 0,5 m3.

Všetky karosérie sú široké 2,2 m a vysoké 1,9 m. Vybavené sú bočnými posuvnými dverami a dvojitými zadnými dverami s bočným zavesením, ktoré sa otvárajú pod 180-stupňovým uhlom. V rámci voliteľnej výbavy najdlhšej verzie sú dostupné aj s otváraním až pod uhlom 250 stupňov.

Modely sa budú dodávať s piatimi prepĺňanými štvorvalcami s výkonom od 70 do 126 kW. Vznetový agregát s objemom 1,6 l poskytne 70 kW alebo 85 kW. Pri základnom pohonnom ústrojenstve treba počítať s 5-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Silnejšia verzia spolupracuje s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami.

SkryťVypnúť reklamu

Vybrať si bude možné aj dvojlitrový motor s výkonom 90 kW, 110 kW alebo 126 kW, ktorý je štandardne spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, tú v prípade najsilnejšej pohonnej jednotky nahradí 6-stupňový automat. Kombinovaná spotreba sa v závislosti od zvoleného motoru pohybuje v rozmedzí 5,1 až 5,9 l/100 km.

Verzie vanov určených na prevoz pasažierov koncom minulého získali v nárazových testoch Euro NCAP päť hviezdičiek. Úžitkové varianty by nemali v ničom zaostávať.

Súčasťou bezpečnostných balíčkov aj v tomto prípade je asistent upozorňujúci na vybočenie z jazdného pruhu, asistent pre rozpoznávanie dopravných značiek, upozornenie vodiča pri zníženej pozornosti, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetlometov, ale aj adaptívny tempomat či autonómny systém núdzového brzdenia s detekciou chodcov. Vo výbave jednotlivých modelov ďalej nemusí chýbať handsfree ovládanie bočných posuvných dverí, head-up displej či online 3D navigácia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 581
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 302
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 113
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 332
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 918
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 400
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 905
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 784
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 163
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 975
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 893
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 020
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu