SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Peugeot, Citroën a Toyota predstavili trojicu príbuzných úžitkových vanov

Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Toyota Proace Van sa v Európe začnú predávať už v júni. K dispozícii budú s troma rozmermi karosérie.

Citroën JumpyCitroën Jumpy (Zdroj: Citroën)

Koncern PSA Peugeot-Citroën a japonská automobilka Toyota začiatkom roka na autosalóne v Ženeve predstavili trojicu spriaznených osobných vanov. Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota Proace sme najnovšie mohli spoznať aj v ich úžitkovej podobe. Nový Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Toyota Proace Van sa v Európe začnú predávať už v júni. Vo svetovej premiére ich uvidíme na autosalóne úžitkových vozidiel v Birminghame (26. – 28. apríl 2016).

Všetky tri automobily, podobne ako v prípade osobných modelov, využívajú platformu EMP2. Neprekvapí teda, že k dispozícii sú s troma rozmermi karosérie a dvoma rôzne dlhými rázvormi náprav. V najkratšej verzii sú dlhé 4,6 m a majú rázvor 2,9 m. Nákladný priestor je pritom 2,1 m dlhý a ponúkne objem 4,6 m3.

Varianty s rázvorom 3,2 m sú dlhé 4,9 m alebo, vďaka predĺženému zadnému previsu, 5,3 m. Celkový objem nákladového priestoru tak narastie až na 5,3 m3, resp. 6,1 m3. Navyše so systémom Smart Cargo, ktorý využíva otváraciu priečku a zdvíhanie základne sedadla spolujazdca, je možné predĺžiť úložný priestor o 1,16 m a zväčší jeho celkový objem o 0,5 m3.

Všetky karosérie sú široké 2,2 m a vysoké 1,9 m. Vybavené sú bočnými posuvnými dverami a dvojitými zadnými dverami s bočným zavesením, ktoré sa otvárajú pod 180-stupňovým uhlom. V rámci voliteľnej výbavy najdlhšej verzie sú dostupné aj s otváraním až pod uhlom 250 stupňov.

Modely sa budú dodávať s piatimi prepĺňanými štvorvalcami s výkonom od 70 do 126 kW. Vznetový agregát s objemom 1,6 l poskytne 70 kW alebo 85 kW. Pri základnom pohonnom ústrojenstve treba počítať s 5-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Silnejšia verzia spolupracuje s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami.

Vybrať si bude možné aj dvojlitrový motor s výkonom 90 kW, 110 kW alebo 126 kW, ktorý je štandardne spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, tú v prípade najsilnejšej pohonnej jednotky nahradí 6-stupňový automat. Kombinovaná spotreba sa v závislosti od zvoleného motoru pohybuje v rozmedzí 5,1 až 5,9 l/100 km.

Verzie vanov určených na prevoz pasažierov koncom minulého získali v nárazových testoch Euro NCAP päť hviezdičiek. Úžitkové varianty by nemali v ničom zaostávať.

Súčasťou bezpečnostných balíčkov aj v tomto prípade je asistent upozorňujúci na vybočenie z jazdného pruhu, asistent pre rozpoznávanie dopravných značiek, upozornenie vodiča pri zníženej pozornosti, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetlometov, ale aj adaptívny tempomat či autonómny systém núdzového brzdenia s detekciou chodcov. Vo výbave jednotlivých modelov ďalej nemusí chýbať handsfree ovládanie bočných posuvných dverí, head-up displej či online 3D navigácia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Prehľad a automatizácia
  6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  3. Trenčín potrebuje nový impulz!
  4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 478
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 223
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 8 771
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 456
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 314
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 962
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 956
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 547
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ Inštitútu finančnej politiky Juraj Valachy.

Zvýšením zamestnanosti vieme na 20 rokov zmierniť aj dosahy demografickej krízy, tvrdí Šéf IFP Juraj Valachy.


7 h
Zuzana Kepplová

Sulík si vraj nemôže pomôcť.


3 h
V roku 2018 bola trendom Tide pod Challenge, pri ktorej deti jedli kapsule pracích práškov.

Pri niektorých výzvach deti zomierajú.


3 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 19 h

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Čajka v oblakoch, salaš Vigľaš
  2. Robert Škerko: Moja Haidukova ulica
  3. Fondee: Eva Hlavsová z Fondee: Češky sú v porovnaní so Slovenkami voči investovaniu skeptickejšie, ukázal prieskum
  4. Marek Kytka: Naša nová draftová jednotka Theo Kiss ? Jeho ukážkový gól
  5. Jozo Peric: Česká národná banka po sérii zvyšovania ponechala úrokové sadzby
  6. Olívia Lacenová: Okolo čínskej ekonomiky sa pomaly uťahuje slučka...
  7. Lucia Žárska: Aký dopad môže mať spor medzi Taiwanom a Čínou na akciové trhy?
  8. Věra Tepličková: A zasa ten spln...
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 052
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 14 072
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 632
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 573
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 329
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 086
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 3 558
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 345
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu