Peugeot, Citroën a Toyota predstavili trojicu príbuzných úžitkových vanov

Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Toyota Proace Van sa v Európe začnú predávať už v júni. K dispozícii budú s troma rozmermi karosérie.

Citroën Jumpy(Zdroj: Citroën)

Koncern PSA Peugeot-Citroën a japonská automobilka Toyota začiatkom roka na autosalóne v Ženeve predstavili trojicu spriaznených osobných vanov. Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota Proace sme najnovšie mohli spoznať aj v ich úžitkovej podobe. Nový Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Toyota Proace Van sa v Európe začnú predávať už v júni. Vo svetovej premiére ich uvidíme na autosalóne úžitkových vozidiel v Birminghame (26. – 28. apríl 2016).

Všetky tri automobily, podobne ako v prípade osobných modelov, využívajú platformu EMP2. Neprekvapí teda, že k dispozícii sú s troma rozmermi karosérie a dvoma rôzne dlhými rázvormi náprav. V najkratšej verzii sú dlhé 4,6 m a majú rázvor 2,9 m. Nákladný priestor je pritom 2,1 m dlhý a ponúkne objem 4,6 m3.

Varianty s rázvorom 3,2 m sú dlhé 4,9 m alebo, vďaka predĺženému zadnému previsu, 5,3 m. Celkový objem nákladového priestoru tak narastie až na 5,3 m3, resp. 6,1 m3. Navyše so systémom Smart Cargo, ktorý využíva otváraciu priečku a zdvíhanie základne sedadla spolujazdca, je možné predĺžiť úložný priestor o 1,16 m a zväčší jeho celkový objem o 0,5 m3.

Všetky karosérie sú široké 2,2 m a vysoké 1,9 m. Vybavené sú bočnými posuvnými dverami a dvojitými zadnými dverami s bočným zavesením, ktoré sa otvárajú pod 180-stupňovým uhlom. V rámci voliteľnej výbavy najdlhšej verzie sú dostupné aj s otváraním až pod uhlom 250 stupňov.

Modely sa budú dodávať s piatimi prepĺňanými štvorvalcami s výkonom od 70 do 126 kW. Vznetový agregát s objemom 1,6 l poskytne 70 kW alebo 85 kW. Pri základnom pohonnom ústrojenstve treba počítať s 5-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Silnejšia verzia spolupracuje s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami.

Vybrať si bude možné aj dvojlitrový motor s výkonom 90 kW, 110 kW alebo 126 kW, ktorý je štandardne spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, tú v prípade najsilnejšej pohonnej jednotky nahradí 6-stupňový automat. Kombinovaná spotreba sa v závislosti od zvoleného motoru pohybuje v rozmedzí 5,1 až 5,9 l/100 km.

Verzie vanov určených na prevoz pasažierov koncom minulého získali v nárazových testoch Euro NCAP päť hviezdičiek. Úžitkové varianty by nemali v ničom zaostávať.

Súčasťou bezpečnostných balíčkov aj v tomto prípade je asistent upozorňujúci na vybočenie z jazdného pruhu, asistent pre rozpoznávanie dopravných značiek, upozornenie vodiča pri zníženej pozornosti, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetlometov, ale aj adaptívny tempomat či autonómny systém núdzového brzdenia s detekciou chodcov. Vo výbave jednotlivých modelov ďalej nemusí chýbať handsfree ovládanie bočných posuvných dverí, head-up displej či online 3D navigácia.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 360
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 367
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 446
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 199
  5. Kam do tepla v januári? 1 772
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 575
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 527
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 432
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 114
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.